AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Ok, overskriften sier alt.. Hun er 3 måneder, og sniffer opp nabokattens avføring rundt omkring eiendommen vår, sluker den gjerne hel og ruller rundt i den hvis det blir noen rester igjen. Når vi oppdager henne tar hun med seg avføringen og stikker under en bil og legger seg og koser seg. Dette er så ekkelt og lukter så vondt at jeg blir faktisk kvalm av hele scenarioet, og i tillegg får hun mye og illeluktende tarmgass i timene etterpå 😂 Noen tips?! Hvordan reagerer dere? Hva gjør dere? Vi er ofte nødt å ta henne rett med inn i dusjen for å få vasket pelsen hennes, så jeg føler egentlig ikke at vi får tatt skikkelig tak i utfordringen fordi fokuset blir å få hunden ren igjen fortest mulig. Har forstått at hunder gjerne finner katteavføring spesielt attraktivt. Vi har jo ikke helt kontroll på hvor nabokatta gjør ifra seg, så det er jo umulig å utelukke slike situasjoner. Anonymkode: fb529...d13
Gjest HankySpanky Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 (endret) Her: https://www.mercurynews.com/2017/10/17/why-does-my-dog-eat-cat-poop/ Ellers: https://www.google.com/search?newwindow=1&client=firefox-b-ab&ei=diSiW-X-JOWqrgSy77_ABQ&q=our+dog+rolls+in+cat+feces&oq=our+dog+rolls+in+cat+feces&gs_l=psy-ab.3...14773.15118.0.15267.4.4.0.0.0.0.93.223.3.3.0....0...1.1.64.psy-ab..1.0.0....0.h3fZmwcWILo Endret 19. september 2018 av HankySpanky
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Ha valpen i band? Anonymkode: 45d4b...6b7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Har ingen råd, men kattebæsj er min hunds favorittsnacks. Til min store glede. Not. Anonymkode: dab6b...d97
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha valpen i band? Anonymkode: 45d4b...6b7 Nei, det er ikke et alternativ. Vi har såpass stor hage at der unner jeg hunden å få bevege seg fritt. Bånd på tur, ja, men ikke hjemme i hagen. Tenker at dette problemet må løses på en annen måte 😉 Anonymkode: fb529...d13
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 Vil anbefale å bruke bånd en periode og trene på å gi hunden andre assosiasjoner til kattebæsj. Når hunden får snusen i kattebæsj, få oppmerksomheten på deg eller en leke og gi godbit. Avledningsmanøver og godbit funker på alle hunder. gjelder bare å finne rette godbiten. Ellers må du nesten gå ut og lete etter kattebæsj før du slipper hunden i hagen hver gang. Anonymkode: faf85...4fa
Tabris Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Enig med AB over. Det du kan gjøre er å si "bra!" og belønne hver gang hunden ser en kattebæsj. Ha den gjerne i bånd, finn en bæsj og plasser den akkurat utenfor hundens rekkevidde. Når valpen ser på bæsjen, si "bra!" og belønn. Hver gang, til valpen ignorerer bæsjen og bare ser på deg. Da går du litt nærmere og gjentar, litt nærmere og gjentar osv. Det er en møysommelig prosess og det er fortsatt ikke sikkert at hunden vil unngå å spise kattebæsj om du gjør det. Men det kan øke sjansen for at den forbinder kattebæsj med godbit fra deg og dermed heller ser på deg og "sladrer" når den ser bæsj i stedet for å spise det. Det funket på min hund og hestebæsj. Det siste du bør gjøre er å kjefte/rope/løpe mot hunden for å stoppe den, selv om et er en ganske naturlig og instinktiv ting for oss å gjøre. Det vil bare gjøre problemet verre fordi da lærer hunden seg å spise bæsjen ekstra fort før du kommer bort. Noen valper er glad i å tygge og spise på det meste og vokser det av seg. Men det er vanskelig å si om den vil vokse av seg det å spise kattebæsj. Så jeg ville enten hatt den i bånd eller ryddet hagen for kattebæsj før du tar den ut. Det er det letteste. Alternativt, hvis det blir et veldig stort problem, så kan du venne hunden til munnkurv og ha på den det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå