Brannslangen Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 (endret) Når jeg trasker ute i den store verden slutter jeg ikke å nyte synet av vakre damer. Så mange av dem! Bare jeg går på butikken ser jeg 3-4-5 tagbare fruentimmere. Det er kanskje ikke så rart at jenter er så deilige all den tid det vel neppe i noen stund har blitt brukt mer penger og tid på sminke, klær, trening osv. Men hva med oss gutta? Er vi like kjekke som dere hunkjønn er vakre? Vi bruker vel ikke i nærheten like mye energi på det ytre, men allikevel så blir det jo dame på de fleste av oss. Så er menn like kjekke (eller kjekke nok) med mindre innsats? Endret 19. september 2018 av Brannslangen
Sphynx Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Morsom tråd. Mannfolka svarer nei. Men som kvinne svarer jeg ja. Synes kvinner eldres så mye mer enn mannfolka. De fleste mannfolk jeg finner kjekke er absolutt eldre enn meg.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Mnja... mange menn er bare vanlige. Ingenting spesielt. Ikke noe jeg tenker over på butikken. Men jeg leste en artikkel på forskning.no om at menn bedømmer seg selv som penere enn andre gjør. Dette er muligens en biologisk greie menn har, for å ikke slutte å prøve seg på kvinner:) Anonymkode: 5dc8e...513
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 3 timer siden, Sphynx skrev: Morsom tråd. Mannfolka svarer nei. Men som kvinne svarer jeg ja. Synes kvinner eldres så mye mer enn mannfolka. De fleste mannfolk jeg finner kjekke er absolutt eldre enn meg. Jeg er så UTROLIG uenig med deg. Jeg synes faktisk det er stikk motsatt. Men det viser jo bare hvor forskjellige vi er Anonymkode: d8273...a77 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mnja... mange menn er bare vanlige. Ingenting spesielt. Ikke noe jeg tenker over på butikken. Men jeg leste en artikkel på forskning.no om at menn bedømmer seg selv som penere enn andre gjør. Dette er muligens en biologisk greie menn har, for å ikke slutte å prøve seg på kvinner:) Anonymkode: 5dc8e...513 Du har jo fått det helt opp ned. Kvinner bedømmer over 80% av et representativt utvalg av menn som under middels attraktive, mens menn bedømmer et likt utvalg av kvinner etter en så og si perfekt normalfordelingskurve med en ganske stor varians. Kvinners bedømning av menns utseende er altså helt på trynet urealistisk, mens menn har en veldig riktig bedømning av kvinners utseende helt objektivt sett. Anonymkode: db818...8a8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mnja... mange menn er bare vanlige. Ingenting spesielt. Ikke noe jeg tenker over på butikken. Anonymkode: 5dc8e...513 Ja og det samme gjelder kvinner så hva er poenget ditt? Anonymkode: 733ab...954
Gjest hind Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 Jeg synes det er veldig mange alminnelige menn å se. Sånne helt ordinære som man knapt legger merke til, med kjedelige klær, blasse farger og beige personlighet, men det er også en del ekstremt kjekke som trolig bare er sånn av naturen. Man ser jo i alle fall at de ikke er sminket, men de steller kanskje huden, trener og tar vare på seg selv. De kan også kle seg. Jeg synes faktisk jeg ser flere naturlig smellvakre menn enn kvinner, men kvinnene kommer likevel best ut totalt sett fordi de er flinke til å stelle seg, kle seg og kan bruke sminke. Hvis norske menn var flinkere til å kle seg og brukte litt mer tid på utseendet hadde de sikkert slått kvinnene ned i støvlene, men mange bryr seg lite om å ta seg ut etter at de har passert midten av tjueårene.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og det samme gjelder kvinner så hva er poenget ditt? Anonymkode: 733ab...954 TS mener det motsatte. Jeg svarte på TS sitt innlegg. Hadde du et poeng med din kommentar? Anonymkode: 5dc8e...513 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo fått det helt opp ned. Kvinner bedømmer over 80% av et representativt utvalg av menn som under middels attraktive, mens menn bedømmer et likt utvalg av kvinner etter en så og si perfekt normalfordelingskurve med en ganske stor varians. Kvinners bedømning av menns utseende er altså helt på trynet urealistisk, mens menn har en veldig riktig bedømning av kvinners utseende helt objektivt sett. Anonymkode: db818...8a8 Faktisk bedømte menn og kvinner likt, det var menn som var for milde mot seg selv. Trodde dei låg høgere på skalaen enn hva dei faktisk gjorde. Kvinnene gjorde det motsatte på seg selv. Bedømte seg som litt mindre attraktiv enn andre gjorde. Anonymkode: 5dc8e...513
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #11 Skrevet 19. september 2018 Det er sjelden jeg ser menn som er utenom det vanlige. Veldig få faktisk. Mens pene jenter er over alt 😄 så nei. Menn er nok mer ordinære. Sminke eller ei Anonymkode: 96d9b...6b2 1
herzeleid Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 Antagelig ikke utseendemessig, men så er nok menn temmelig mye mer avhengige av å spille på andre kvaliteter for å oppnå noe hos kvinner enn motsatt, på godt og vondt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #13 Skrevet 19. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Faktisk bedømte menn og kvinner likt, det var menn som var for milde mot seg selv. Trodde dei låg høgere på skalaen enn hva dei faktisk gjorde. Kvinnene gjorde det motsatte på seg selv. Bedømte seg som litt mindre attraktiv enn andre gjorde. Anonymkode: 5dc8e...513 Det er snakk om undersøkelsen som ble gjort av OkCupid. Som viste dette: Anonymkode: db818...8a8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 Min observasjon fra en stor norsk by: Helt vanvittig andel pene og veldreide damer i alderen 18-24. Så minker andelen drastisk med alderen og allerede sent i 30-årene er andelen ganske lav. Blant menn er andelen kjekke ganske lav hele veien, men øker litt i takt med at guttetrekkene forsvinner. Heldigvis ser damer ting vi heterofile menn ikke ser, så regnestykket går nesten opp likevel. Anonymkode: 6e4a4...d80
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 Man kan nesten ikke sammenligne kjønnene så lenge kvinner fikser så mye på utseende som de gjør. Jeg vil tro at som i resten av dyreverdenen så er hannen i utgangspunktet vakrere enn hunnkjønnet. Hilsen Kvinne Anonymkode: 8c348...241
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #16 Skrevet 21. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan nesten ikke sammenligne kjønnene så lenge kvinner fikser så mye på utseende som de gjør. Jeg vil tro at som i resten av dyreverdenen så er hannen i utgangspunktet vakrere enn hunnkjønnet. Hilsen Kvinne Anonymkode: 8c348...241 Sånn til tross for at vi har en radikalt forskjellig evolusjonshistorie fra alle andre dyr? Selvfølgelig går det an å sammenligne! Man må bare være bevisst at dette er subjektivt og at man sammenligner utfra sitt eget perspektiv. Anonymkode: 6e4a4...d80
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min observasjon fra en stor norsk by: Helt vanvittig andel pene og veldreide damer i alderen 18-24. Så minker andelen drastisk med alderen og allerede sent i 30-årene er andelen ganske lav. Blant menn er andelen kjekke ganske lav hele veien, men øker litt i takt med at guttetrekkene forsvinner. Heldigvis ser damer ting vi heterofile menn ikke ser, så regnestykket går nesten opp likevel. Anonymkode: 6e4a4...d80 Det er fordi etter fylte 24 føler ikke kvinner for å sparkle og male seg, og å legge nye barokkenlister hver dag. Anonymkode: 5dc8e...513
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #18 Skrevet 21. september 2018 Nei, det synes jeg dessverre ikke. Norske menn er altfor dårlige til å ta vare på seg selv. Med litt mer innsats hadde flere sett betydelig bedre ut. Skal ikke lengre enn til både Danmark og Sverige for å se det. Inveseter i hudpleie og klesstil. Det hjelper. Anonymkode: 10818...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå