Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Moren min har vært 50% uføretrygdet, men har nå blitt fratatt støtten fordi hun har jobbet/tjent for mye i forhold til denne uføreprosenten. (Hun har jobbet omtrent 75%) Hun klarer ikke å forstå hvorfor de tar fra henne trygden og mener hun blir straffet for å stå på, som hun sier. Poenget er jo at siden hun klarer å jobbe mer enn 50%, så er hun ikke kvalifisert. Det går liksom ikke inn at hun ikke både kan jobbe og motta trygd, det er jo lureri! Siden hun klarer å jobbe litt mer enn forventet, er hun jo ikke så ufør som først antatt og det burde hun jo bare være glad for. Jeg er så dritt lei av å diskutere dette med henne! Hun er så vanvittig dum når det gjelder økonomi og jeg fatter ikke at hun synes det er greit å snylte. :evil: Da jeg og sambo i en periode på tre måneder måtte bo hver for hos våre respektive foreldre mens vi bygget hus, oppfordret hun meg til å melde meg som alenemor for å få til meg ekstra penger! Selvsagt gjorde jeg ikke det og det hadde jo garantert blitt avslørt! :evil:
Tinge_Ling Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Ikke alle som tenker seg godt nok om. (før de sier eller gjør noe....) Er jo straffbart å lure "staten" som du sier.. Man kan faktisk havne i fengsel for det... i verste fall...
Gjest Embla s Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Føler med deg.. Bra du har dine egne standarder på dette, altfor mange tenker som moren din, dessverre.
Vibs Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Hvorfor gidder du diskutere dette med henne i det hele tatt? Det må jo bli forferdelig slitsomt og irriterende for deg når dere tenker så ulikt. Jeg hadde ihverfall blitt sprø.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #5 Skrevet 17. mars 2005 Vi som jobber i kommunen ser dette stadig vekk. Folk lurer og trikser så fælt at noen av dem ender opp med å lure seg selv, slik din mor nå har gjort. På mitt kontor sitter iallefall folk som nettopp har blitt innvilget uføretrygd fordi de er arbeidsuføre og greier nesten ikke vente til det har gått ett år for da har de lov til å gå ut og tjene 1G. Er slike mennesker egentlig arbeidsuføre? Ja jeg lurer. Er ikke rart dette landet har høye trygdeutgifter. Fortsett å diskutere med din mor du, så lærer du iallefall dine barn at slik oppførsel ikke er akseptabel.
Gjest lilletroll Skrevet 17. mars 2005 #6 Skrevet 17. mars 2005 Ville bare berømme deg for at du er moralsk og ærlig! Som en annen sier : du er et godt forbilde for dine barn!
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Hun er vel ikke dum,men ..... Man skal være glad man kan arbeide. Noen sykdommer svinger,men hun skal være glad. Å oppfordre sin egen datter til trygdesnyteri synes jeg er ille.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Jeg merker at jeg blir skikkelig irritert når folk ikke har begreper om økonomi og hva det vil si å ha lån og sånn... Jeg skjønner ikke at det er mulig at voksne folk ikke forstår seg på sånn :veldigsur: .. jeg pleier ike å si noe, men det er noe som irriterer meg skikkelig...
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #9 Skrevet 18. mars 2005 Jeg merker at jeg blir skikkelig irritert når folk ikke har begreper om økonomi og hva det vil si å ha lån og sånn... Jeg skjønner ikke at det er mulig at voksne folk ikke forstår seg på sånn :veldigsur: .. jeg pleier ike å si noe' date=' men det er noe som irriterer meg skikkelig...[/quote'] Unnskyld... men du mener at "økonomi og lån og sånn" er en god grunn til å drive trygdesnylteri? SLIKT irriterer i alle fall meg! :evil:
Gjest x Skrevet 18. mars 2005 #10 Skrevet 18. mars 2005 Unnskyld... men du mener at "økonomi og lån og sånn" er en god grunn til å drive trygdesnylteri? SLIKT irriterer i alle fall meg! :evil: For noe tull - det er ikke mulig å trekke en slik konklusjon ut av det Foxlady skriver. Deler av innlegget slettet. Fra våre regler: Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Veslejenta - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #11 Skrevet 18. mars 2005 Jeg fant det MEGET logisk å trekke en slik konklusjon, for jeg ser ingen ANNEN logisk konklusjon å trekke... Deler av innlegget slettet Veslejenta - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #12 Skrevet 18. mars 2005 Ok, bare så det er klart, jeg er ikke trådstarter. Glemmer litt dette med "gjest", for jeg var engang registret her, og glemmer at jeg ikke er det mer...
Blårød Skrevet 18. mars 2005 #13 Skrevet 18. mars 2005 Synes jeg betaler mer enn nok skatt og blir stadig skuffet over alle små og store trygdesnyltere. Det skal da ikke være status å gå på trygd? (MEN, trygdeytelser skal selvfølgelig være der når man får nedsatt arbeidsevne pga sykdom, skade eller lyte.) Har du noen gang satt det på spissen og fortalt moren din at jo større beløp hun skal ha fra trygden, dess mer må du betale i skatt?
Cherie Skrevet 18. mars 2005 #14 Skrevet 18. mars 2005 Jeg merker at jeg blir skikkelig irritert når folk ikke har begreper om økonomi og hva det vil si å ha lån og sånn... Jeg skjønner ikke at det er mulig at voksne folk ikke forstår seg på sånn :veldigsur: .. jeg pleier ike å si noe' date=' men det er noe som irriterer meg skikkelig...[/quote'] Til deg som får dette (sitatet) til å bli pro-snylting. Sånn som jeg ser det irriterer det henne at voksne ikke klarer/vil holde styr på sin egen økonomi.... men det er sånnjeg leser det.
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2005 #15 Skrevet 20. mars 2005 Til deg som får dette (sitatet) til å bli pro-snylting. Sånn som jeg ser det irriterer det henne at voksne ikke klarer/vil holde styr på sin egen økonomi.... men det er sånnjeg leser det. Det var sånn jeg mente det også.. :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå