Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2002 #1 Skrevet 19. august 2002 Jeg har fått det for meg at jeg ikke har lyst til å ha et stort kirkebryllup og stor fest etterpå. Har lyst å reise bort og ta bryllup og bryllupsreise i et. Men det har ikke min forlovede lyst til. Han vil gå for hele pakka. Når det ble bestemt at vi skulle gifte oss, ville også jeg ha stort bryllup. Men har fått helt kvaler på å bruke så mye penger på det. Noen har ideèr på hvordan jeg kan legge det frem for min kjære, noen gode argumenter. Han sier han er redd for ikke å få følelsen av å bli gift hvis hvis vi gjør det anderledes.
Furstina Skrevet 19. august 2002 #2 Skrevet 19. august 2002 Jag förstår ditt dilemma. Det bästa är om du kan prata med din tillkommande man så ni båda får vad ni vill. Det finns så många olika varianter mellan stora kirkepakken och hemligt borgerligt bröllop att ni säkert kan hitta något som både passar er och er ekonomi. Vi hade ett litet, borgerligt bröllop med middag för den närmaste familjen och vi känner oss i högsta grad gifta! Det var VÅR dag och den var fantastisk. fundera på vad som är viktigt och om det är värt pengarna * Religiös eller borgerlig cermoni? * Brudekjole och frack eller dress * Middag för familjen eller stort sällskap? * Fest * Fotograf? * Bröllopsresa? Texten som läses vid en borgerlig vigselcermoni är mycket vacker och det känns väldigt officiellt, allvarligt och fint på samma gång. Fördelen med att bara ha familjen på middag är bortsett från kostnaden att ni verkligen hinner prata med alla och de olika släktsidorna hinner prata med varandra. En vän till mig som gifte sig för några år sedan hade en privat cermoni på flygplatsen inför sin familj innan de åkte på bröllopsresa. En månad efter giftermålet hade de en fest för vännerna, kanske ett tips för er?
Augustbrud02 Skrevet 19. august 2002 #3 Skrevet 19. august 2002 Men man skal også huske på at selvom man laget et tradisjonelt bryllup, trenger det ikke å bli dyrt. Vårt bryllup kom på ca 40000, og jeg garanterer at det ikke var noen som la merke til at vi hadde vært flinke rent økonomisk. Skal man gifte seg i utlandet vil det også koste en del med både reise, klær o.s.v, så det trenger nødvemdigvis ikke bli så mye billigere å gifte seg i utlandet.
Olympia Skrevet 19. august 2002 #4 Skrevet 19. august 2002 Hva med å møtes på halvveien? Da vi bestemte oss for å gifte oss,hadde vi samme problemstillignen som dere.Bare at her var det jeg som ville ha hele pakka,og han som aller helst ville at vi skulle gifte oss hemmelig i utlandet. Så vi måtte jo inngå et kompromis vi da. Så nå på lørdag vies vi kl 13 i et bittelite kapell med plass til kun 14stk.Så da blir det kun våre foreldre,sønnen vår og forloverne med partnere som får overvære vielsen. Etterpå skal vi ha fest for den nærmeste familien - altså foreldre og våre søsken med familie.Vi blir 36stk. Vi gifter oss i bunad, og vi skal ha koldtbord. På den måten får vi begge litt av viljen vår,og vi er strålende fornøyde med det vi har kommet fram til. Håper bare alle andre også blir fornøyde. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå