Mamma31 Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg jobber på et kontor, der jeg har lederansvar. Har vært der i litt over ett år, og de andre på teamet har vært der i snitt 10 år. Jeg har hatt den stillingen jeg har nå i andre firmaer tidligere, så har mye erfaring innen tema. I mitt team håndterer vi tall og utbetalinger, og innimellom kan det skje noe feil. De feilene er sjeldent alvorlige og man får alltid rettet opp. Feil kan være menneskelig svikt eller system svikt. Uansett; hvis det skjer en feil (kan være en bagatell), tar jeg det veldig personlig og tenker masse på det i flere dager. Det er utrolig slitsomt. Selv om det er noe som er lett å fikse, så "straffer" jeg meg selv med å tenkte mye på det. Er så lei; og det gjør at jeg gruer meg noen ganger til å gjøre utbetalinger eller lignende... Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Hei! Kjenner meg igjen i hva du skriver. Jeg er helt lik. Jeg har Ptsd pga barndom. Om jeg gjorde en feil som barn så var det verdens undergang og fikk straff av foreldre. Fysisk og psykisk vold ventet meg da. Kanskje du har en opplevelse fra før i din leve tid som utløser denne frykten? Trenger selvfølgelig ikke å være så voldsom som min. Men da jeg fant ut av min grunn var det veldig godt. Sikkert mange grunner til at man kan ha det sånn som du har det. Håper du finner ut av det Anonymkode: bcd76...c95 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjenner meg igjen i hva du skriver. Jeg er helt lik. Jeg har Ptsd pga barndom. Om jeg gjorde en feil som barn så var det verdens undergang og fikk straff av foreldre. Fysisk og psykisk vold ventet meg da. Kanskje du har en opplevelse fra før i din leve tid som utløser denne frykten? Trenger selvfølgelig ikke å være så voldsom som min. Men da jeg fant ut av min grunn var det veldig godt. Sikkert mange grunner til at man kan ha det sånn som du har det. Håper du finner ut av det Anonymkode: bcd76...c95 Så tips ja. Glemte å skrive det. Jeg går i terapi. Fant egentlig dette ut sammen med min psykolog. Jeg vet ikke egentlig ikke mer tips enn det. Anonymkode: bcd76...c95
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Jeg ligner veldig på deg. Har fått en jobb innen noe jeg virkelig elsker, og her om dagen fikk jeg beskjed om at jeg har gjort en knøttliten feil de siste par ukene (et symbol som skulle vært et annet i noen dokumenter), og jeg blir utrolig irritert på meg selv, redd de ikke vil ha meg i jobben, at jeg egentlig ikke får til noen ting. Man lærer jo av sine feil, og jeg kommer ikke til å gjøre det igjen, men noen av disse dokumentene er alt sendt ut og det er ingenting jeg kan gjøre med det, men det er ikke sikkert noen legger merke til det en gang. Jeg har så mye imposter syndrome innen jobben og studiene mine. Det er vanskelig. Men jeg tror du bare også må tenke at alle gjør feil, og man lærer av sine feil og blir bedre og bedre. Du må jo være god i jobben din når du får jobbe der. Anonymkode: 2fd19...9ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå