AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg trener styrke 2-4 ganger i uka. Den siste kroppsdelen på programmet er magen, men det blir ofte nedprioritert. Jeg tenker at det er mindre viktig siden man ikke bruker vekter og derfor ikke gir det store utslaget.. men vil jo selvfølgelig ha strammere mage og økt styrke i kjernemuskulaturen. Hvor viktig er det å trene magen? Jeg kjører planken x 2, men blir glad for tips om andre øvelser å variere med! Anonymkode: e9fcb...88d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Kommer jo veldig an på hva og hvordan du trener ellers. Hvordan ser programmet ut? De ukene du trener to ganger vil jeg si du bør prioritere mage. Men om det er planken, så se til at den er rett utført, veldig veldig mange henger for langt ned, og enda flere har rumpa for høyt oppe og bekkenet ikke trukket godt nok inn. vanlige feil: https://www.youtube.com/watch?v=lismOShjHnA Anonymkode: af17a...925
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Mange øvelser krever stabilisering av kjernemuskelaturen, f eks styrketrening med frie vekter. Da trenes også magen. Selv er jeg mer opptatt av å ikke slurve med de siste rygg- og "tøy og bøy" øvelsene, enn magen. Merker raskt økende smerter i ryggen om jeg ikke tar meg tid til det. Anonymkode: 794da...f4d
Inwe Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Kjernen er veldig viktig når du trener styrke. Selv gjorde jeg som deg og droppet magen når jeg ikke orket heller hadde tid i mange år. Tenkte at den blir jo uansett trent når jeg trener andre øvelser. Det endte med at jeg ikke klarte å holde kjernen stram under knebøy og skadet ryggen min. Tok meg 2 år og trene meg opp igjen. Kommer aldri til å droppe magen igjen. Og jo, mageøvelser uten vekter gir bra resultater. Planket er fin. Har du forsøkt beinhev og hjulet? De er veldig gode for magen. Selv kjører jeg mest situps på skråbenk og hjulet, da det ikke finnes noe sted å gjøre beinhev på gymmet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå