Gå til innhold

Hvor møblert utleiebolig vil du leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som leier eller har leid bolig, foretrakk dere helt møblerte boliger, delvis møblert eller elt umøblert?

Om umøblert, er det med eller uten klesskap, siden de er store og vanskelig å flytte og eventuelt kommode, så det er noe oppbevaringsmulighet?

Anonymkode: 85dc0...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvitevarer er fint, og om det er en ny fin sofa, skoskap og evn pent klesskap er det ok men ikke om det er noe heslig ræl. 

Anonymkode: d55ff...594

• Liker 2
Skrevet

Umøblert, med unntak av hvitevarer/vaskemaskin. Grunnen til det er at de fleste utleiere bruker typ 20 år gamle, stygge møbler/ræl man rett og slett blir deprimert av. Da bruker jeg heller noen tusenlapper på å møblere selv.

Jeg leide selv i flere år, og ungikk såkalte «ferdigmøblerte» leiligheter. Noen utleiere eier jo ikke skamvett.

Anonymkode: 0b30c...559

• Liker 9
Skrevet

Hvitevarer er fint. Pluss for oppvaskmaskin hos meg:P Litt møbler kan være greit, særlig om man skal leie ut til studenter. Men bruk litt sunn fornuft tenker jeg. Jeg husker jeg leide en hybelleilighet, den hadde hvitevarer, samt en sofa som kunne doble som seng. Supert for meg som var nyutdannet og nyansatt i deltidsstilling og var fattig som fy:P Da slapp jeg den utgiften med det samme jeg flyttet. Det var også en feltseng i boden jeg disponerte, så kunne jo ha overnattingsgjester uten noe pes:)

Anonymkode: 4fcd3...983

Skrevet

Jeg leier ut. Fullt møblert og utstyrt. Man trenger egentlig bare ta med seg sengetøy og håndklær. Det er også bilder /plakater på vegger. 

Tilbakemelding jeg får er at folk ofte ikke liker at det er møblert andre steder, fordi standard på møblering og utstyr er rotihop. Ting huseier selv har gått lei, fått eller kjøpt billig. I vår leilighet derimot er alt gjennomført og pent. Alt står i stil, og er stilig og nytt. Jeg tenkte hotell da jeg innredet, og det er også tilbakemelding jeg får. 

Folk står i kø for visning når jeg leier ut. Trenger aldri mer enn en visning. Folk trygler om å få leie, selv om høy prisklasse. 

Positivt på alle måter, for minimal slitasje ved at møbler flyttes inn og ut. 

Liker ikke leieboer plakatene (fotokunst), så kan de selvsagt bytte til egne plakater i rammene mens de bor der, men ingen har gjort det, og ingen lager heller nye hull i veggene, siden de allerede er dekorert. 

Angrer på ingen måte at jeg la litt innsats i å møblere. Ikke med hva som helst, men slik at det er en bolig folk er stolt av å bo i. 

Anonymkode: fe8a7...3eb

• Liker 6
Skrevet

Jeg setter pris på ganske mye møblert, men minimum hvitevarer, vaskemaskin og skap.

Anonymkode: 8f556...b41

Skrevet

Jeg liker helt møblert. 

Anonymkode: 93820...599

Skrevet

De gangene jeg har leid, var det aller beste å leie "delvis møblert". 

Det innebar som oftest at det var hvitevarer der, og store klesskap. Men at man kunne ha sin egen seng og sofa og sånt. 

Jeg leide "fullt møblert" 1 gang. Og for å si det med Villa Paprika (se egen tråd på Rampelyset): Det var fult møblert. Veldig fult. Hvit sofa med digre blomster i rosatoner 😳 Dessuten var fasongen på møblene så overdimensjonerte og rare at det vanskelig å få dem dekket til med stoff/pledd. 

Skrevet

Da jeg leide likte jeg best at det var hvitevarer og klesskap. 

Vurderer å gå tilbake til leiemarkedet for en kort periode, bor i stor bolig landlig nå, og har lyst på leilighet i sentrum, men usikker på om jeg vil trives med det. Så tenker å leie. Ønsker da og hvitevarer og klesskap. For her jeg eier nå, er hvitevarene integrert og klesskapene følger jo med ved salg. Men sofa og seng har jeg jo allerede. 

Anonymkode: 4c90f...a34

• Liker 1
Skrevet

Klesskap hører til leiligheter og hus ved salg hvis ikke annet er oppgitt, det regner jeg med utleieleiligheter har også. Hvitvarer er greit står i leiligheten, ellers ingenting foruten kleskap på soverommene.

Anonymkode: f7a25...361

• Liker 1
Skrevet

Leier du ut ett sted der det er mange studenter? Ønsker du at folk skal bo kort (ett år - to år max?) eller i en lang periode (over tre år?). Folk bor vanligvis lengre når de bor med egne møbler, sist gang jeg leide umøbert leide jeg i 5 år. Hybelen jeg bor i nå (22m2) er fullt møblert, det passer ypperlig til studenter. Jeg er ny i denne byen, samt at jeg har en annen by jeg reiser til innimellom siden jeg bor borte fra samboeren perioden jeg bor her. Jeg kunne flytte rett inn, trengte bare dyne og pute. Som tidligere nevnt er også denne hybelen fint møblert der ting passer, ikke "gammelt ræl". Det er som et hotellrom kan vi si, er veldig fornøyd :) 

Anonymkode: 7c1f8...140

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...