Gå til innhold

Fått angst etter slåsskamp med samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å skrive for mange detaljer så var jeg i slåsskamp med samboeren, og det endte med at jeg kastet et kjøkkenglass på hodet hans, og han ringte politiet. Kjørte ham til legevakten og snakket med politiet, som sa at jeg er mistenkt for vold i nære relasjoner. 

Mandagen etter måtte jeg til legen og få Sobril, klarte ikke å sove eller spise. Og nå googler jeg rundt hvert minutt jeg er våken, kjemperedd for at jeg havner i fengsel eller får en dom eller lignende. Tror dette her går under grov vold. Har kontaktet advokat. Blir ikke nødverge heller, siden glasset er mere alvorlig enn hva han gjorde mot meg. Man tenker seg jo ikke akkurat om under en slåsskamp heller :(

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men trenger litt trøstende ord, noe som kan berolige meg litt. 

P.S. Vi er fortsatt sammen, og er enige i at vi var dumme begge to. Han anmelder ikke, men det gjør politiet. Så da hjelper det jo ikke at vi ikke vil hverandre vondt. 

Vær så snill og ikke kommenter at vi skal gjøre det slutt, for det er det siste jeg trenger nå. 

Tusen takk for alle svar. 

Anonymkode: 81d4c...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typen din fortjener ei bedre jente enn deg. Du virker ikke helt stabil i hode

Skrevet

Wow, hvorfor skal du ha trøst? Du har utført ganske alvorlig vold mot samboeren din.

Utover det skal jeg ikke moralisere, jeg har dessverre gjort det samme selv (klappet til han).
Jeg kontaktet selv "alternativ til vold" samme dag og sa at jeg måtte ha behandling - og det fikk jeg, heldigvis.
Det er private psykologer som jobber spesifikt med vold - jeg er KJEMPEfornøyd med behandlingen.

Ulempen var kanskje at min samboer ble voldelig i mellomtiden, men tenker vel et eller annet sted at jeg fortjente det og at vi kanskje ble "skuls" av det. 

(Og nei, orker heller ikke sånn "slå opp" - vi har det veldig fint sammen og det er nå flere år siden sist vi kranglet eller gjorde noe mot hverandre.)

Anonymkode: 2f775...ec1

• Liker 9
Skrevet

Min far havnet i fengsel i tre måneder på lignende grunnlag. Var politiet som anmeldte han også. Men han fikk åpen soning og det var ikke helt forferdelig sa han. 

Man straffes jo for det feile man gjør uansett om man tenker klart eller ikke. 

Om du får fengsel, vil du da klare å tilgi din samboer for å ha ribgt politiet når han også bidro til krangelen? Hva tenker din samboer om situasjonen han har satt deg i? Dette er nok vanskelig for dere begge. 

Lykke til! 

Anonymkode: 461aa...5d1

• Liker 2
Skrevet

For øvrig, jeg anmeldte meg selv til politiet for vold, men de gjorde ikke noe mer med det. Tror dessverre en del politier ikke synd "damevold" er like alvorlig dessverre

• Liker 3
Skrevet

Til pass åt deg.

• Liker 10
Skrevet

Begynn med å lære deg å stå for dine egne handlinger. Blir utrolig patetisk med sånn: "jeg freaker sååå ut og må ha sobril fordi det er så himla vanskelig for meg å innrømme at jeg har gjort en feil og risikerer å måtte stå til ansvar for feilen. Buhu!" Slutt med det. Gjort er gjort. Du og samboer har også skværet opp, som er en veldig positiv ting, da mange hadde forlatt deg etter noe sånt.  Han er utvilsomt glad i deg, sett pris på det! Så får du heller se om politiet kommer opp med sanksjoner etterhvert. Det blir neppe noen voldsom sanksjon om han ikke fikk noen nevneverdige skader av episoden. 

Anonymkode: ff8c1...166

• Liker 18
Skrevet

Tviler på at du må sone for dette? 

Skrevet

Tusen takk til dere som svarer på det jeg spør om. Han startet ved å slå på meg med en (ufarlig) gjenstand, så dyttet han meg. Så  er resten kaos, en det eneste jeg gjorde var det glasset, og han hadde kvelertak på meg, og slo meg i ansiktet da vi oppdaget blodet. Også hadde han kastet et duftlys mot meg, som jeg ikke husker, men han sa det dagen etter, og husker jeg stusset da jeg plukket glass, for det var stearin der. Så det er ikke BARE min skyld, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske jeg holdt meg for god for det, og heller var den som ringte politiet selv. Er sint på meg selv, og lar det dessverre gå ut over ham. Han sydde seks sting i øret, og i hårfestet. Jeg hadde bare et blåmerke på armen, men det vet ikke politiet enda, tok bilde av det dagen etter. Vet ikke om det blir varige skader siden det fortsatt er skorper, men litt arr får han nok, ja. Han føler seg skyldig, siden han startet, men lite å få gjort med det nå. Ble ikke tatt med til glattcellen, selv om jeg ba om det, orket ikke tanken på å dra hjem alene og rydde glass og blod. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far havnet i fengsel i tre måneder på lignende grunnlag. Var politiet som anmeldte han også. Men han fikk åpen soning og det var ikke helt forferdelig sa han. 

Man straffes jo for det feile man gjør uansett om man tenker klart eller ikke. 

Om du får fengsel, vil du da klare å tilgi din samboer for å ha ribgt politiet når han også bidro til krangelen? Hva tenker din samboer om situasjonen han har satt deg i? Dette er nok vanskelig for dere begge. 

Lykke til! 

Anonymkode: 461aa...5d1

Jeg har googlet mye om bitterhet, tilgivelse og den slags. Jeg skjønner jo at han gjorde det, han fikk panikk da han så blodet. Problemet er jo at han ikke visste at han ikke kan bestille politiet slik, for så å ombestemme seg, han skulle "skremme" meg, husker han ringte mens jeg prøvde etter beste evne å kjøre til legevakten. 

Skrevet
27 minutter siden, Hei der skrev:

Typen din fortjener ei bedre jente enn deg. Du virker ikke helt stabil i hode

Tusen takk for saklig svar. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill og ikke kommenter at vi skal gjøre det slutt, for det er det siste jeg trenger nå. 

Eh, det er ikke normalt at par slåss på denne måten.

Anonymkode: 8181c...539

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri opplevd det jeg heller, så vi har begge fått en skikkelig lærepenge! Vi hadde kranglet i 24 timer, og lot sinnet ta overhånd. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vold er nok vanligere enn mange tror. 

For øvrig, vold er aldri ok - men det må være rom for par som ønsker å fortsette sammen etter ubehagelige hendelser. Jeg må si jeg foretrekker et kvelertak eller en på "tygga" fremfor mye annet man kan oppleve i et forhold, men det er nå meg da (og jeg er selvfølgelig skadet etter å ha vokst opp med, og blitt utsatt for vold ellers også). 

Det som er synd er at samfunnet ikke er lagt opp til at folk ønsker å fortsette med en voldelig partner. Spesielt ikke om du er kvinne. På krisesenteret har jeg opplevd at de faktisk ble sure på meg fordi jeg fortsatt ville være sammen med han enda jeg slo først.

Skrevet

Jeg var skeptisk til å poste her, siden det som regel utvikler seg til å bli mange usaklige innlegg som går helt på siden av hva TS ønsker å "prate" og, eller få råd om. Takk til dere som holder dere nøytrale, jeg vet at jeg har tabbet meg ut, og ber instendig om å få slippe å høre hvor teit/dum/hysterisk/etc. jeg er. Det har skjedd, og jeg strever veldig med å håndtere hverdagen min nå. Faller veldig langt ned når jeg leser at jeg er ustabil og lignende. Ikke spark noen som ligger nede. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig, vold er aldri ok - men det må være rom for par som ønsker å fortsette sammen etter ubehagelige hendelser. Jeg må si jeg foretrekker et kvelertak eller en på "tygga" fremfor mye annet man kan oppleve i et forhold, men det er nå meg da (og jeg er selvfølgelig skadet etter å ha vokst opp med, og blitt utsatt for vold ellers også). 

Det som er synd er at samfunnet ikke er lagt opp til at folk ønsker å fortsette med en voldelig partner. Spesielt ikke om du er kvinne. På krisesenteret har jeg opplevd at de faktisk ble sure på meg fordi jeg fortsatt ville være sammen med han enda jeg slo først.

Det er forskjell på langvarig, systematisk overgrep, vold, misbruk og lignende og én hendelse som spinner ute av kontroll. ALDRI mer skal jeg dømme noen som blir hos partner som har tabbet seg ut, og viser anger og bot og bedring i ettertid. Men går man rundt og er redd for at partneren skal utøve vold igjen, så er det jo noe feil. Det samme med holdningen "du fikk meg til å gjøre det". 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over fenomenet "vold i nære relasjoner". Jeg mener likevel ikke at denne typen grov, fysisk vold er normalt, altså gjennomsnittlig i likeverdige, sunne parforhold. For meg vitner det om alvorlig dysfunksjonalitet.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er klar over fenomenet "vold i nære relasjoner". Jeg mener likevel ikke at denne typen grov, fysisk vold er normalt, altså gjennomsnittlig i likeverdige, sunne parforhold. For meg vitner det om alvorlig dysfunksjonalitet.

Ettersom jeg har opplevd det selv må jeg si meg uenig. Jeg ville nok tenkt det samme som deg før, men både meg og min samboer er psykisk friske, normale oppegående folk med normale liv og et forhold mange er misunnelige på.

Skrevet

Politiet kommer ikke til å gjøre noe med det her.... slapp av. Har opplevd værre ting imot meg selv jeg har anmeldt og saken ble henlagt. De har så mye annet å gjøre enn å sette en jente som kastet et glass på kjæresten i fengsel. Tenk hvor mange som hadde sittet i fengsel da... 

Anonymkode: 120bf...2f3

Skrevet

Ettersom jeg har opplevd det selv må jeg si meg uenig. Jeg ville nok tenkt det samme som deg før, men både meg og min samboer er psykisk friske, normale oppegående folk med normale liv og et forhold mange er misunnelige på.

Jeg synes ikke det høres ut som et sunnhetstegn at en av dere måtte på krisesenter.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...