Gå til innhold

Hvor mange privatisteksamener er gjennomført per halvår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tar opp fag som privatist dette året, men har gjort en stor feil... Jeg har byttet på hva jeg ønsker å studere til neste høst, og snittet er en del poeng høyere enn hva jeg opprinnelig ville studere. Jeg er meldt opp til 3 eksamener denne høsten, og ville ta 3 eksamener til neste vår. Men for å komme inn på studiet høsten 2019 så må jeg minst ta opp 8 fag (!)

Tysk muntlig, tysk skriftlig, psykologi 1, psykologi 2, historie & filosofi 2, norsk sidemål, norsk muntlig, 2P

Jeg er veldig flink i språkfag og samfunnsfag og har 5 i det meste av disse fagene utenom tysk hvor jeg fikk 4. Vil prøve å få 6er i alle fagene, utenom tysk hvor jeg håper på 5. 

Er det gjennomførbart med 8 eksamener ? 

Anonymkode: 8b70d...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Feil i overskrift, mente gjennomførbart

Anonymkode: 8b70d...382

Skrevet

Så lenge eksamensdatoene ikke kolliderer er det jo fullt mulig, avhengig av hvor lesevillig du er. Problemet ditt er at du trenger 6'ere, og at du har norsk inni der, det gjør det vanskeligere. Men du vet det jo allerede nå, så det er bare å brette opp armene og starte på flere av fagene nå i høst. Pensummengden burde være overkommelig sammenlignet med det du kommer til å få på universitetet.

Hvor mye annet gjør du i tillegg? 

Skrevet

Jeg er enig med AB ovenfor, pensummengden burde være overkommelig og er en veldig god øvelse for deg å få forsmak på hvordan det er i universitetet. I universitetet er det ganske vanlig å få 2000-4000 sider med pensum, avhengig av studium, men oppgavene man får er i min mening 10 ganger verre enn privatisteksamener. Leverte nylig en portefølje på 5000 ord og essay på 3000 ord, for å si det mildt.

Anonymkode: 899a5...035

Skrevet

Tok 11 privatisteksamener en vår, gikk greit 🙂 fikk 5-6 i alle fag unntatt fremmedspråk. Hadde blant annet norsk (3 eksamener), engelsk (2) og fremmedspråk(2) det var litt tungt men det gikk jo. 

Anonymkode: 909d0...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...