AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Hei! mulig dette er et dumt spørsmål, men dere får bære over med meg forbrente kalorier er avhengig av puls, ikke sant? Jeg går på betablokkere, som jo senker pulsen. Betyr det at jeg vil forbrenne færre kalorier under aktivitet enn om jeg ikke gikk på disse? hilsen nybegynner! Anonymkode: 97aa6...b6a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Betablokker senker ikke forbrenningen. Men teoretisk kan man tenke at du, på grunn av lavere puls under treningen, ikke klarer å hente ut maksimal ytelse og dermed forbrenner færre kalorier. Men trening er mer sammensatt enn som så. Det er ikke sånn at kun høy puls gir best uttelling av treningen. Anonymkode: 40b30...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Jeg vet ikke hvordan det er ang. forbrenning, jeg har i hvert fall ikke lagt på meg noe av betablokkere, men klarer du å trene på disse? Jeg blir helt gele i musklene, og mye fortere andpusten, så jeg er nødt til å trene på dager hvor jeg ikke tar medisinen. Bruker den forresten mot migrene. Anonymkode: d5b2c...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvordan det er ang. forbrenning, jeg har i hvert fall ikke lagt på meg noe av betablokkere, men klarer du å trene på disse? Jeg blir helt gele i musklene, og mye fortere andpusten, så jeg er nødt til å trene på dager hvor jeg ikke tar medisinen. Bruker den forresten mot migrene. Anonymkode: d5b2c...5b8 Hei, Ts her. Jeg bruker også mot migrene. Jeg klarer å trene, men når et tak for pulsen veldig raskt, kommer ikke høyere enn 140-150 i puls. Hvis jeg prøver å øke intensiteten etter dette stopper kroppen rett og slett opp.. Anonymkode: 97aa6...b6a
julia83 Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Betablokker senker maxpuls, men siden den får hjertet til å slå roligere kan du også trene mer. Jeg tror ikke det utgjør så mye i %, uten at jeg vet dette sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå