AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Hei! Jeg vurderer å søke barn- og ungdomsarbeider hos NKI, men det var en ting jeg la merke til på nettsiden deres: "Har du lang yrkespraksis og er kvalifisert til å ta fagprøven som praksiskandidat, kan du velge dette studiet. Har du lite eller ingen yrkespraksis innen faget, kan du gå veien via yrkesfaglig videregående skole, med Helse- og oppvekstfag Vg1 og Barne- og ungdomsarbeiderfag Vg2." Betyr det at man må ha hatt lang yrkespraksis og ha tatt helse- og oppvekstfag vg1 og barn- og ungdomsarbeiderfag vg2 først, eller er det nok med generell studiekompetanse? Anonymkode: ff454...f6f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Har du 5 år praksis i yrket, kan du ta fagbrev, trenger da ikke studiekompetanse. Men går på fagskole 1 dqg pr uke for å kunne ta eksamen i barne og ungdomsarbeiderfaget Går du på vgs, er det da 1 år helse og oppvekstfag, år 2 og 3 barn og ungdomsarbeiderfag. trenger ikke studiekompetanse. Anonymkode: cee6a...071
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du 5 år praksis i yrket, kan du ta fagbrev, trenger da ikke studiekompetanse. Men går på fagskole 1 dqg pr uke for å kunne ta eksamen i barne og ungdomsarbeiderfaget Går du på vgs, er det da 1 år helse og oppvekstfag, år 2 og 3 barn og ungdomsarbeiderfag. trenger ikke studiekompetanse. Anonymkode: cee6a...071 Betyr det at hvis jeg ikke har hatt praksis i yrket, og bare har gått på studiespesialisering, at jeg ikke kan søke det? Anonymkode: ff454...f6f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at hvis jeg ikke har hatt praksis i yrket, og bare har gått på studiespesialisering, at jeg ikke kan søke det? Anonymkode: ff454...f6f Nei. Hvis du bare har studiespesialisering og ingen erfaring, må du begynne på scratch på VG1 Men har du 5 års erfaring (jobbet som assistent i bhg for eksempel) kan du søke den veien. Anonymkode: 0e648...9da 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 Husk at om du er eldre enn 25 (tror jeg). Må du ordne lærlingplass selv. Det er visst veldig vanskelig. Anonymkode: b04b5...c0a
ToveM Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du 5 år praksis i yrket, kan du ta fagbrev, trenger da ikke studiekompetanse. Men går på fagskole 1 dqg pr uke for å kunne ta eksamen i barne og ungdomsarbeiderfaget Går du på vgs, er det da 1 år helse og oppvekstfag, år 2 og 3 barn og ungdomsarbeiderfag. trenger ikke studiekompetanse. Anonymkode: cee6a...071 Normalt går en vel som lærling etter 2. året.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, ToveM skrev: Normalt går en vel som lærling etter 2. året. Noen går to år som lærlig, andre går et år. Erforskjellige måter, så umulig å si noe om. Men man er enda elev som lærling, så teller jo som skole. Anonymkode: cee6a...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå