Gå til innhold

Sminke mens du har øyekatarr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke sminke med øyekatarr? 

Jeg bruker ALLTID linser, aldri linser ute, utenom helger eller da jeg er hjemme.

så ja med andre ord ukonfortabelt med briller, men tenkte å bruke sminke sammen med linser? Kanskje det vil få meg til å føle meg penere enn om jeg går med naken ansikt + briller.

så ja lurte på om det går?

Anonymkode: f7ed6...450

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sminken sammen med briller***

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke sminke med øyekatarr? 

Jeg bruker ALLTID linser, aldri linser ute, utenom helger eller da jeg er hjemme.

så ja med andre ord ukonfortabelt med briller, men tenkte å bruke sminke sammen med linser? Kanskje det vil få meg til å føle meg penere enn om jeg går med naken ansikt + briller.

så ja lurte på om det går?

Når du har infeksjon i øynene så skal du ikke bruke verken sminke eller andre produkter du har pleid å bruke på eller nær øynene. 

Alt kastes fordi det representerer selvsmitte og nye øyeproblemer. Å vaske pensler nytter ikke. 

Anonymkode: aea90...fa3

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har infeksjon i øynene så skal du ikke bruke verken sminke eller andre produkter du har pleid å bruke på eller nær øynene. 

Alt kastes fordi det representerer selvsmitte og nye øyeproblemer. Å vaske pensler nytter ikke. 

Hva om jeg kaster de produktene etter At Katarrn er borte? For har to av nesten alt sminke Pga i noe ligger det lite produkt mens andre mye.

Går det Ann da?

Skrevet

Du bør vente til det har gått over. Øyene vil nok bli irritert. Jeg hadde dette flere ganger i ung alder. Legen anbefalte ikke sminke. Alt sminke må kastes. Hvis du brukes mascara så er det jo bakterier på kosten og du fører dette på hver gang. Hvis du allerede har brukt øyesminke på øyekatarr bør du kaste alt. Det er vel bedre og bli bra fort enn at det drar ut. Hadde heller ikke brukt linsene men briller. du får jo bakterier på linsene og. Øyekatarr smitter lett. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om jeg kaster de produktene etter At Katarrn er borte? For har to av nesten alt sminke Pga i noe ligger det lite produkt mens andre mye.

Går det Ann da?

Ser du ikke problematikken? Du har virus eller bakterier i fra øynene dine i alt du har brukt de siste ukene. Skal du bli kvitt øyeproblemene dine, så nytter det ikke å fortsette å påføre deg sminke med virus og eller bakterier. 

Alt av sminke er også anbefalt å fornye av noen hver 4. Måned av andre hver 6. Måned. Hvor hyppig er avhengig av hvem du spør. 

Infeksjoner i øynene er ikke noe å leke med, dersom du vil beholde et noramlt syn lengst mulig. 

Skrevet

Vent til det går over

Anonymkode: 73106...39b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...