jenny_d_b Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Hei! Jeg har en stund arbeida ganske målretta (mest ved små endringer, ingen vits å trene fire ganger i uka osv. når jeg uansett ikke klarer å opprettholde det over tid) med å gå ned i vekt. Før jeg dro på ferie til Italia ved månedsskiftet hadde jeg gått ned rundt åtte kilo på ca. to måneder, og var egentlig fornøyd med det. Bestemte meg for å ikke stresse noe særlig i ferien, regna med å kanskje gå litt opp igjen. Pizza, pasta, ost, mye øl og vin er jo ikke akkurat slankende. Overraskelsen var derfor stor da jeg gikk på vekta igjen etter hjemkomst. Jeg hadde gått NED fem kilo. Jeg forhørte meg med noen mer kyndige venner enn meg (en personlig trener og erneringsrådgiver, en fysioterapeut, osv.) og de sa det kunne være jeg hadde mista vannvekt pga. for lite vann i ferien. Dessuten hadde jeg slappa av helt og når du er veldig fornøyd kan du gå ned mer i vekt, sa hun ene...? Jeg gikk ikke opp igjen. I stedet raste jeg ned fem kilo til på bare et par dager! Plutselig veide jeg nesten ti kilo mindre enn jeg hadde gjort da jeg kom hjem. Nå er jeg tilbake i hverdagsgjenge, og føler meg litt tung og oppblåst, mer luft i magen, osv. Har begynt å spise "norsk" brød igjen, men at grovt brød skal være verre enn focaccia og det lyse brødet de spiser i Italia, har jeg problemer med å tro. Veide meg igjen for et par dager siden, og hadde da gått OPP igjen til vekta jeg hadde før ferien. Uten at jeg har spist særskilt usunt. I løpet av en uke har jeg altså hatt en vektforskjell på over ti kilo. Hva skjer? Er dette normalt? Hvorfor har jeg hoppa så voldsomt ned tross "utkobling" i ferien, fortsatt å gå ned, og så plutselig spretti opp ti kilo igjen på et par dager? Begynte å lure på om det var noe galt med badevekta mi... Jeg tror nok jeg vil fortsette å gå ned, saktere slik jeg gjorde før ferien, men ble bare litt demotivert av denne voldsomme vektforandringa.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Bytte batteri på vekta? 🙈 Anonymkode: bd79f...1d9 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 Det er garantert badevekten det er noe galt med! Anonymkode: 84d20...148 2
jenny_d_b Skrevet 19. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2018 Vent - jeg kom på noe annet som er nytt siden jeg kom hjem. Jeg begynte å ta p-piller igjen, gjorde ikke det i ferien. Kan det påvirke...?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 6 minutter siden, jenny_d_b said: Vent - jeg kom på noe annet som er nytt siden jeg kom hjem. Jeg begynte å ta p-piller igjen, gjorde ikke det i ferien. Kan det påvirke...? Ja veldig Anonymkode: ddc47...121
Inwe Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 Pillene påvirker mye.. I tillegg har du vært på ferie, så jeg regner med at du ikke har stresset? Du har også for første gang på en stund ikke tenkt over hva du putter i munnen. Om du har vært streng på antall kalorier også plutselig spiser et annet antall kan det påvirke vektnedgang positivt, til tross for at du faktisk spiser mer. Du gir kroppen et sjokk. At de kyndige sier at du har mistet vannvekt siden du har drukket lite vann setter jeg spørsmålstegn ved. Særlig siden du har drukket alkohol istedet. Både det at du drikker lite vann og bytter det ut med usunne drikkevarer (og da særlig alkohol) vil gjøre at du holder mer vann, ikke mindre så vidt jeg vet. Jeg gikk alltid ned litt i feriene da jeg holdt på med mitt vektnedgangprosjekt, ikke 10 kg, men kanskje 2-5 kg.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 To dager etter jg sluttet på p piller gikk jeg ned 6 kg. Så at det er en stor del av dine ti kg er nesten garantert. Anonymkode: 141e8...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå