AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Jeg er mellomleder og sliter veldig med en kollega under meg. Hun motarbeider meg og himler med øyner når jeg snakker, og hører ikke på hva jeg sier. Når jeg gir henne en oppgave så gjør hun noe annet. Jeg er ganske ny og ønsker ikke gjøre meg upopulær ved å gå til ledelsen. Hvordan tenker dere jeg bør ta fat på dette ? Jeg ønsker også at assistenten skal få utfolde seg og føle seg viktig. Anonymkode: 8bb50...113
Mr. Kilmister Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Skriftlig advarsel. Hun gjør ikke jobben sin. Er du leder eller mellomleder må du tåle å bli litt upopulær. 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 Akkurat nå, Mr. Kilmister skrev: Skriftlig advarsel. Hun gjør ikke jobben sin. Er du leder eller mellomleder må du tåle å bli litt upopulær. Det er ikke oppsigelsesgrunnlag. Anonymkode: 8bb50...113 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 Hvordan bransje er dette ? Anonymkode: 8bb50...113
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 Kanskje ta en prat med henne og spørreom hun har problemer med deg. Du burde også gjøre det klart for henne hvilken stilling både hun og du har, og sette klare rammer med en gang. Hun kan gjerne mislike det, men hvis dere skal fungere på arbeidsplassen så må hun bare akseptere de ulike rollene deres. Anonymkode: 17eb7...df7 6
Mr. Kilmister Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke oppsigelsesgrunnlag. Anonymkode: 8bb50...113 Det er jo på en måte mobbing, så jo, det mener jeg. Å himle med øyene og er frekk. Dessuten gjør hun ikke det hun får beskjed om. Endret 18. september 2018 av Mr. Kilmister 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 Hvordan ville dere taklet det da ? Anonymkode: 8bb50...113
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #8 Skrevet 18. september 2018 Se på henne som om hun er 8 år og behandle henne deretter. "Jeg ser at du ikke gjorde oppgave x som jeg gav deg, det var kanskje litt vanskelig å forstå oppgaven, men jeg mente at du skulle gjøre c og v. Om du synes noe er vanskelig eller trenger hjelp, så kan du spørre meg når som helst " Anonymkode: beb00...aa9 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. september 2018 #9 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke oppsigelsesgrunnlag. Anonymkode: 8bb50...113 Det er en grunn for å gi en skriftlig advarsel. Og for mange av dem.... vips, så er man ute.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #10 Skrevet 18. september 2018 Som leder må du tåle å være upopulær. Snakk til henne, forklar at hun har med å gjøre oppgavene du gir henne, og at får begynne å oppføre seg som et voksent menneske. Støtter det å gi en skriftlig advarsel, så blir du tatt på alvor. Anonymkode: da0ca...11f 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #11 Skrevet 18. september 2018 Jo før du reagerer jo bedre. Hun må settes på plass. Hvis du har mulighet til å dokumentere oppførselen hennes og at hun ikke gjør det hun får beskjed om så er det absolutt det beste. I tillegg bør hun få en skriftlig advarsel. Ikke la deg plukke på nesen av passiv aggresjon og hersketekninkker. Anonymkode: a4a40...ab5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå