Brannslangen Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Er ikke ens kjønn en helt grunnleggende del av ens identitet? På samme måte som nasjonalitet, bosted, seksuell legning, hudfarge osv.? Har dere lyst til å bli oppfattet som kjønnsløse eller androgyne? Synes det er litt irriterende at så mange synes kjønnet sitt ikke er viktig. Det er greit at dette er et anonymt forum, men jeg synes det er greit å vite ikke-invaderende nøkkel-info om menneskene som diskuterer i trådene jeg leser og deltar i.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Fordi de skal være superanonyme:-) Anonymkode: 2ffb7...1ca 6
Djungelvrål Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 De tror det gjør de mer interessante enn de egentlig er. 5
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
matrobot Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 10 minutter siden, Brannslangen skrev: Er ikke ens kjønn en helt grunnleggende del av ens identitet? På samme måte som nasjonalitet, bosted, seksuell legning, hudfarge osv.? Har dere lyst til å bli oppfattet som kjønnsløse eller androgyne? Det er strengt tatt ikke viktig å vite personens kjønn for å diskutere en sak. I de fleste diskusjonsfora på nett står det ingen kjønn. Når du først forlanger å vite deres kjønn, hva med å forlange at de skal oppgi nasjonalitet, bosted, legning, hudfarge? 10
Brannslangen Skrevet 18. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2018 6 minutter siden, Peonjenta said: De tror det gjør de mer interessante enn de egentlig er. Ja, det er vel en grunn like god som noen annen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 Kanskje fordi kjønn rett og slett ikke burde bety noe som helst på ett debatt-forum... Anonymkode: 3e86e...8ed 7
magikeren Skrevet 18. september 2018 #8 Skrevet 18. september 2018 Om du tror du ikke blir behandlet annerledes alt etter hvilket kjønn folk tror du er, så tar du feil. Mennesker dømmer hva andre skriver basert på en rekke faktorer, sosial status, singel/ gift, kjønn, alder osv. Dess mer en person vet om deg, dess mindre seriøst vil han ta deg. Med mindre du har en jobb vedkommende ser opp til og personen vil da tillegge deg bedre meninger og verdier enn de du egentlig fronter. Som eksempel Jeg har oppgitt mitt kjønn fordi jeg gir en god faen. Men om man vil bli tatt seriøst og bli sett på som en rasjonell person, så ville jeg tro det er lurt å oppgi mann som kjønn 3
Snaskesnusken Skrevet 18. september 2018 #9 Skrevet 18. september 2018 Akkurat nå, magikeren skrev: Om du tror du ikke blir behandlet annerledes alt etter hvilket kjønn folk tror du er, så tar du feil. Mennesker dømmer hva andre skriver basert på en rekke faktorer, sosial status, singel/ gift, kjønn, alder osv. Dess mer en person vet om deg, dess mindre seriøst vil han ta deg. Med mindre du har en jobb vedkommende ser opp til og personen vil da tillegge deg bedre meninger og verdier enn de du egentlig fronter. Som eksempel Jeg har oppgitt mitt kjønn fordi jeg gir en god faen. Men om man vil bli tatt seriøst og bli sett på som en rasjonell person, så ville jeg tro det er lurt å oppgi mann som kjønn Nei, det er ikke kjønnet ditt som avgjør om du blir oppfattet som seriøs eller ikke!
matrobot Skrevet 18. september 2018 #10 Skrevet 18. september 2018 39 minutter siden, magikeren skrev: Men om man vil bli tatt seriøst og bli sett på som en rasjonell person, så ville jeg tro det er lurt å oppgi mann som kjønn Det er sikkert slik i andre forum dessverre, men her..? Jeg opplever ikke å bli mer trodd på enn andre. Av og til føler jeg meg angrepet her bare fordi jeg er en mann i et kvinneforum. Heldigvis finnes det noen her som backer meg opp (takk til dere). Grunnen til at jeg er her er det finnes ikke et «mannlig» forum som tar opp samliv, familie, barn eller singellivet. Jeg er «nesten» en alenefar til 2 småbarn - hvor ellers lærer jeg litt av hvert som finnes her? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #11 Skrevet 18. september 2018 Om andre vet hvilket kjønn jeg er, er faktisk ikke viktig. Anonymkode: 0d7ed...a8e
magikeren Skrevet 18. september 2018 #12 Skrevet 18. september 2018 1 minutt siden, matrobot said: Det er sikkert slik i andre forum dessverre, men her..? Jeg opplever ikke å bli mer trodd på enn andre. Av og til føler jeg meg angrepet her bare fordi jeg er en mann i et kvinneforum. Heldigvis finnes det noen her som backer meg opp (takk til dere). Grunnen til at jeg er her er det finnes ikke et «mannlig» forum som tar opp samliv, familie, barn eller singellivet. Jeg er «nesten» en alenefar til 2 småbarn - hvor ellers lærer jeg litt av hvert som finnes her? Så du innrømmer at du føler deg mer angrepet siden du er mann når det gjelder visse tema? Det beviser bare mitt poeng I noen temaer lønner det seg å være enten kvinne eller mann. Det lønner seg til og med å skryte på seg at man har barn i noen tilfeller. Ikke kom her som en singel mann for å fortelle hva en singel alenemor burde gjøre med sitt barn. Vi dømmer alle basert på slike detaljer, i større eller mindre grad. Noen ganger merker vi det, andre ganger ikke. Hvem ville du stolt mest på? En alenefar på 30 sine meninger, eller en singel jente på 19 sine meninger? Hvilket kjønn du oppgir spiller en rolle. Du kan i mindre grad krangle med incels om du oppgir at du er kvinne, du kan i mindre grad gi råd til en mamma om du er singel mann. Selv om du faktisk har råd og meninger som er gode til tross for at du ikke er i situasjonen selv 2
Gjest Vanlig fyr Skrevet 18. september 2018 #13 Skrevet 18. september 2018 2 hours ago, Brannslangen said: Er ikke ens kjønn en helt grunnleggende del av ens identitet? Nei, og jeg vil helst ikke være i samme kategori som enkelte bare fordi vi har testikler.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #14 Skrevet 18. september 2018 2 timer siden, Brannslangen skrev: Er ikke ens kjønn en helt grunnleggende del av ens identitet? På samme måte som nasjonalitet, bosted, seksuell legning, hudfarge osv.? Har dere lyst til å bli oppfattet som kjønnsløse eller androgyne? Synes det er litt irriterende at så mange synes kjønnet sitt ikke er viktig. Det er greit at dette er et anonymt forum, men jeg synes det er greit å vite ikke-invaderende nøkkel-info om menneskene som diskuterer i trådene jeg leser og deltar i. Derfor. Hvorfor er dette nyttig informasjon for deg? Fordi du da leser det som sies og argumentene gjennom en filtrert forståelse og antakelser basert alene på kjønnet til personen som skriver. Personlig vil jeg helst unngå dette, og at det debatteres på mine faktiske argumenter. Om du tror en virkelig blir behandla og møtt nøytralt, så får du gjøre et eksperiment med å lage deg en kvinneprofil vs en mannsprofil. Selv synes jeg det er befriende å kunne debattere saken, uten at jeg tillegges meninger, holdninger osv - kun utfra hvilket kjønn andre tror jeg har. Som du ser, så bruker jeg også helst anonym bruker her inne. Fordi jeg heller ikke orker å forholde meg til at ting jeg har sagt og personlige detaljer fra andre tråder, blir dratt fram i andre tråder, i andre underforum, totalt uavhengig av tema. Anonymkode: d0d87...411 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #15 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, Snaskesnusken skrev: Nei, det er ikke kjønnet ditt som avgjør om du blir oppfattet som seriøs eller ikke! Nehei? Skulle virkelig ønske du hadde rett, men hvor seriøst du blir tatt i en diskusjon har dessverre ofte noe med kjønn å gjøre. Hvilket kjønn som tas mest seriøst kommer forsåvidt litt an på tema, men jevnt over har menn lettere for å bli tatt seriøst enn kvinner. Dessverre. Anonymkode: 5b17c...8f3
Snaskesnusken Skrevet 18. september 2018 #16 Skrevet 18. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nehei? Skulle virkelig ønske du hadde rett, men hvor seriøst du blir tatt i en diskusjon har dessverre ofte noe med kjønn å gjøre. Hvilket kjønn som tas mest seriøst kommer forsåvidt litt an på tema, men jevnt over har menn lettere for å bli tatt seriøst enn kvinner. Dessverre. Anonymkode: 5b17c...8f3 Her inne finnnes det enkelte brukere som ikke akkurat har funnet opp kruttet. At de rotter seg sammen for å hevde seg betyr ikke at de blir ansett som oppegående og reflekterte mennesker.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #17 Skrevet 18. september 2018 Hvis det er ett av flere mulige å velge mellom her, så er det vel helt greit om noen velger det da? Ikke noe problem. Anonymkode: c8620...4ed
matrobot Skrevet 18. september 2018 #18 Skrevet 18. september 2018 (endret) 53 minutter siden, magikeren skrev: Så du innrømmer at du føler deg mer angrepet siden du er mann når det gjelder visse tema? Det beviser bare mitt poeng Jeg har ikke sagt noe annet..? Jeg skrev jo at det var egentlig ikke nødvendig med å vise kjønn her. Man hadde jo blitt mer "likestilt" her på denne måten. Det ville ikke ha hjulpet hvis jeg måtte spesifisere min legning, bakgrunn osv - slik at andre kan bruke en av disse til hersketeknikk. Det skjer dessverre altfor ofte i de fleste fora. 53 minutter siden, magikeren skrev: Hvem ville du stolt mest på? En alenefar på 30 sine meninger, eller en singel jente på 19 sine meninger? Litt drøyt sammenligning. Klart jeg vil stole mer på alenefaren på 30 enn en jente på 19, men jeg stoler også mer på alenemoren på 30 enn en gutt på 19. Endret 18. september 2018 av matrobot 1
Gjest hind Skrevet 18. september 2018 #19 Skrevet 18. september 2018 Jeg har prøvd både å oppgi kjønn og å gå for "kjønn ikke viktig", og jeg får påfallende mye mindre nedlatende og sjåvinistiske kommentarer når jeg ikke oppgir det.
magikeren Skrevet 18. september 2018 #20 Skrevet 18. september 2018 26 minutter siden, matrobot said: Jeg har ikke sagt noe annet..? Jeg skrev jo at det var egentlig ikke nødvendig med å vise kjønn her. Man hadde jo blitt mer "likestilt" her på denne måten. Det ville ikke ha hjulpet hvis jeg måtte spesifisere min legning, bakgrunn osv - slik at andre kan bruke en av disse til hersketeknikk. Det skjer dessverre altfor ofte i de fleste fora. Litt drøyt sammenligning. Klart jeg vil stole mer på alenefaren på 30 enn en jente på 19, men jeg stoler også mer på alenemoren på 30 enn en gutt på 19. Poenget mitt er at vi dømmer basert på denne type greier, så å si at oppgitt kjønn ikke har noe å si er naivt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå