AnnKristn Skrevet 17. mars 2005 #21 Del Skrevet 17. mars 2005 Har en god venninde som bruker det navnet jeg, da! Hun er ikke døpt det, men med tre fornavn ble det lettere å bare si Kia - syns det er fint, og forbinder det i dethele tatt ikke med bilmerket (Kanskje fordi jeg ble kjent med min Kia lenge før jeg visste at det var navnet på en bil). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #22 Del Skrevet 17. mars 2005 Kia sephia... er ikke Kia en bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 17. mars 2005 #23 Del Skrevet 17. mars 2005 Mercedes er faktisk også et kvinnenavn :o Jeg synes det er litt fint, men man kan jo ikke utsette ungen sin for å bli kalt for "Mersje" Da høres det mye bedre ut å kalle barnet sitt Kia, bilen er jo ikke så kjent, og jeg har litt sansen for sånne korte og litt originale navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mars 2005 #24 Del Skrevet 17. mars 2005 Bilen Mercedes er jo oppkalt etter dattera til en av grunnleggerne av merket, så Mercedes er jo først og fremst et jentenavn. Kia er bare en bil - eller en hund. Ikke en spesielt fin bil heller... tror (håper) at man kan få litt problemer med å få navnet godkjent i folkeregisteret. I hvert fall hvis man bruker mellomnavnet Sophia i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 17. mars 2005 #25 Del Skrevet 17. mars 2005 jeg synes det var et fint navn jeg.. bryr meg ikke om at det er et bilmerke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #26 Del Skrevet 17. mars 2005 Beklager jeg liker det bare ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mars 2005 #27 Del Skrevet 17. mars 2005 En ting er at ikke voksne bryr seg om at det er et bilmerke, men husk hvor jævlige unger kan være når de finner ut at en av jentene i klassen heter det samme som bilen til læreren... Av samme grunn nekter jeg å bruke navnet Mercedes selv om det er et fint navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 17. mars 2005 #28 Del Skrevet 17. mars 2005 I dag hørte jeg jentenavnet Kia. Veldig uvanlig? Eller er det jeg som ikke har fått det med meg? Det uttales som ordet nettopp, med trykk på første stavelse. Er det fint? Kjempefint...men det er jo en bil, da.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #29 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg kjenner en fyr som på død og liv skal kalle ungen sin Leni, og det er dasspapir, så da er vel ikke bilnavn noe dårligere....... Jeg syns vel ikke at Kia er noe navn, mer en lyd liksom..... Kjenner folk så heter Leni jeg...ganske fint synes jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 17. mars 2005 #30 Del Skrevet 17. mars 2005 nydelig! Forresten syns jeg leni er veldig pent også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizzi Skrevet 17. mars 2005 #31 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg liker korte og greie navn. For meg klinger Kia veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #32 Del Skrevet 17. mars 2005 I dag hørte jeg jentenavnet Kia. Veldig uvanlig? Eller er det jeg som ikke har fått det med meg? Det uttales som ordet nettopp, med trykk på første stavelse. Er det fint? Jeg har en Kia............bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mars 2005 #33 Del Skrevet 17. mars 2005 Og hvilken språkregel er det du sikter til her??? Den regelen som gjør at du ikke uttaler kile, kiste, kylling, kyr, kikke, kitt, kilde og kimse rett fram... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 17. mars 2005 #34 Del Skrevet 17. mars 2005 Fint navn, men mulig noen vil misforstå å kalle henne Kira? Når følk hører nye navn, prøver de ofte å få det til å høres ut so noe mer kjent. Kira er forøvrig et nydelig navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #35 Del Skrevet 17. mars 2005 Et søk på SSB sine sider gir dette resultatet: Du søkte på kvinnenavnet: Kia Det er 30 kvinner som har Kia som første fornavn. Det er 13 kvinner som har Kia som enestefornavn. MAO ikke så EKSTREMT sjeldent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 17. mars 2005 #36 Del Skrevet 17. mars 2005 I dag hørte jeg jentenavnet Kia. Veldig uvanlig? Eller er det jeg som ikke har fått det med meg? Det uttales som ordet nettopp, med trykk på første stavelse. Er det fint? En venninde av meg i England kalte sin datter for KIA. Hverken jeg eller hun hadde fått med oss at det var et bilmerke, før datteren var flere måneder gammel. Hun angret nok litt på navnevalget da. (Dette er ca 9 år siden, og Kia var kanskje ikke kommet for fult, eller så var vi lite bilinteressert. Aner ikke jeg... :klø: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 17. mars 2005 #37 Del Skrevet 17. mars 2005 Mercedes er faktisk også et kvinnenavn :o I know! Og faren til mitt barn ønsket å kalle vår datter dette. Da satte jeg foten ned! (P.S. Får vel skyte inn at far ikke er norsk, og at i hans ører var dette et vakkert navn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 17. mars 2005 #38 Del Skrevet 17. mars 2005 Den regelen som gjør at du ikke uttaler kile, kiste, kylling, kyr, kikke, kitt, kilde og kimse rett fram... Men det finnes ord med ren ki-lyd. Uansett, en avsporing. Apropos bilmerket: Jeg uttaler navnet Kia og bilmerket Kia ulikt, det første med trykket først (som i Pia), bilmerket med trykket sist. Synes derfor ikke det har så mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 17. mars 2005 #39 Del Skrevet 17. mars 2005 Men det finnes ord med ren ki-lyd. Uansett, en avsporing. Ja, man uttaler for eksempel ikke navnet Kine, kjine eller tjine. Det blir det samme for Kia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #40 Del Skrevet 18. mars 2005 Kia høres kanskje litt mer jentete ut enn Volvo,Saab og Ford. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå