Gå til innhold

Hva syns dere om dette navnet?

Gjest Lille Solstråle

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle

I dag hørte jeg jentenavnet Kia. Veldig uvanlig? Eller er det jeg som ikke har fått det med meg? Det uttales som ordet nettopp, med trykk på første stavelse.

Er det fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, Kia er jo et bilmerke.. :roll: jeg hadde IKKE kalt ungen min Kia, men det er jo opp til hver enkelt, smaken er som baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille Solstråle
:ler: Det visste jeg ikke.. Men det gikk en jente i klassen min på videregående fra Bosnia som het Lada, så alt er jo mulig. Det er sikkert ikke et norsk navn, men jeg syns det er litt fint, hadde det ikke vært for at det da er et bilmerke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprekki

tja er ikke så verst navn men ville ikke kalt mitt barn det da de fleste ville fått hunde- eller bilassossinasjoner :P videre ville jeg ikke kalt min datter det da enkelte personer skal absolutt følge norske språkregler og vil derfor uttale det tjia :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia' date=' er ikke det en bil?[/quote']

Jo det er et bilmerke. Utrolig. Hva ned volvo? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg kjenner en fyr som på død og liv skal kalle ungen sin Leni, og det er dasspapir, så da er vel ikke bilnavn noe dårligere.......

Jeg syns vel ikke at Kia er noe navn, mer en lyd liksom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Høres ut som et kallenavn for et lengre navn. Kristina kunne sikkert fort blitt Kia. Høres også ut som et hundenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en fyr som på død og liv skal kalle ungen sin Leni' date=' og det er dasspapir, så da er vel ikke bilnavn noe dårligere..........[/quote']

Men Leni er jo et gammelt navn. Kjenner en dame på over 60 som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kort og greit navn. Tror jeg kunne lært meg å like det på samme måte som:

Pia

Mia

Fia (?)

vet om flere navn som for bare noen år siden var helt utenkelig, mens i dag er fullt brukbare.

Synes du skal bruke det om du liker det - folk venner seg!! :)

Og det skal hardt gjøres å finne et navn som ikke gir assosiasjoner til hva det måtte være....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, mener å ha hørt Kia brukt i USA.

Og Leni har jeg hørt før, og så er det også brukt i Tyskland (Leni Riefenstahl, dokumentarskaper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LoisLane
videre ville jeg ikke kalt min datter det da enkelte personer skal absolutt følge norske språkregler og vil derfor uttale det tjia :-?

Og hvilken språkregel er det du sikter til her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...