Gå til innhold

Er dette en normal oppførsel fra en mann i prosessen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig lei meg.... eller veldig hormonell ..... første ivf forsøk. Vi går privat og betaler en hel del. Barneønsket er nok størst hos meg men allikevel. 

Vi ventet lenge på å komme inn offentlig og bestemte oss for privat. Dvs jeg tar de fleste avgjørelser. Han sier han skal støtte meg. 

Jeg begynte på nesespray med en hel del plager. Fikk aldri noen form for sympati. Var noe hormonell men fikk høre: så ille er ikke de hormonene så ta deg sammen. 

Den dagen jeg hadde uttak av egg skulle han så klart være med. Han hadde glemt det. Til tross for at jeg snakket om det mang en gang. Dagen før dagen sker han: er det i morgen? Jeg har ikke søkt jobben om fri. Har så mye annet å tenke på. Når vi kommer dit vil han ikke bli med inn. Sier han synes det er ekkelt. Forklarer at det må han jo. Jeg gruer meg til jeg er grønn i trynet. Han sitter med trynet i mobilen og jobb. Under uttaket har jeg store smerter. Han tar ikke hånden min engang. Den må jeg ta tak i selv. Etterpå reiser vi hjem. Vi har endelig en dag sammen alene - når sist hadde vi det? Han sier han må sove litt for han var så sliten og uvel. Dagen gikk med til ar han sov seg gjennom den. Rundt 17 tiden vekket jeg han. Da hadde han sovet fra 1230. Det var fri dagen vi hadde sammen. Det var omtanken jeg fikk. Ingen spørsmål om hvordan det går med meg. Når jeg konfronterte han med dette sier han til han støtter meg men dette var mitt valg så jeg kan ikke la det gå utover han ..... i tillegg har jeg måttet stå for samtlige utgifter selv. Ikke et rødt øre har han betalt. 

Jeg er så ufattelig lei meg av alt og av hele oppførselen. Er min mann følelsesløs? 

Anonymkode: 41719...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Jeg hadde droppet å prøve mer og sett hva han sa. Evt funnet meg en annen mann. Har han alltid vært slik?

Anonymkode: 74d06...312

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor betaler han ikke halvparten? I mitt hode er jo det helt selvsagt. Min mann sa ifra på forhånd at han ikke ville være med inn på uttaket. Det respekterte jeg og lot han vente ute, gjorde ingenting det for min del. Ifølge sykepleier var det like normalt å vente ute som være med inn. Men passe på meg etterpå, ja det gjorde han og sørget for at jeg hadde det bra.

Anonymkode: 582b9...a47

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste dette høyt for samboeren min. Han ropte høyt, dette går ikke Ann. For en drittsekk. Sorry, men det er han. At han ikke betaler er en av de verste. Dette er jo noe dere gjør sammen. Dette er helt uhørt.

også blir han ikke med deg inn? Sorry, jeg driter om de synes det er ekelt, han ser jo først og fremst ingenting og for den andre, så kan han bare holde deg i hånden og se på deg og ikke skjermen. 

Han sover og sier han er uvel, når du kommer hjem fra en slitsomt operasjon også skal han sove??? Dette er helt sjukt. Hvem er denne personen? Har han ingen følelse?? 

Stakkars deg, jeg føler skikkelig med deg. Hadde ikke min mann støttet meg i denne prossesen så hadde jeg vært knust. For dette er en skikkelig tøff prosess å gå gjennom alene. 

Jeg sender deg all den kjærligheten du kan få❤️❤️❤️❤️ 

Anonymkode: e57ff...72e

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke ut som en mann du burde få barn med. Du kommer til å bli alene om det meste, og det virker ikke som om det er det du ønsker!

Anonymkode: 93ea0...77b

• Liker 3
Skrevet

Ehm, er dette noe du gjør selv eller noe dere gjør sammen? Virker jo som om du har vært pådriveren og han ikke har vært helt med på lasset. Da kan du ikke forvente stort mer av mannen. Har du vært gjennom overtalelsesprosess med mannen din? Har han uttrykt ønske om dette? Hvis ikke, så kan du ikke i ettertid "gjøre deg dum" og si at dere begge har ansvar i dette.

Om det ikke stemmer, og at han faktisk har ønsket dette sammen med deg, så da er jeg helt enig med resten - han er en douche, drittsekk, you name it. Jeg hadde ikke giddet å stå alene i det. Vil du?

Anonymkode: 968cb...823

• Liker 4
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Hjelpes. Han der burde du ikke få barn med.

Skrevet

Hadde samboeren min sagt at "det er jo ditt valg" angående å prøve å få barn hadde han røket rett ut.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en som er usikker på hele opplegget. Har du prøvd å snakke med han om det, om dette er noe faktisk vil? Jeg ville nok utsatt prøvingen til jeg så endring i han eller rett og slett funnet en annen mann som var mer støttende og interessert i barnet. Han sier han skal støtte deg, men handlingene hans viser hvor mye støtte du kan vente deg fra han. 

Anonymkode: 7a29b...831

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tenkt meg GODT om før jeg fikk barn med en slik... Klarer han ikke å være en god partner, er han heller ikke klar for å få barn.

Anonymkode: 22d8e...291

• Liker 6
Skrevet

Jeg gidder aldri å skrive noe her, men unnskyld meg! 

Shit for et rasshøl! han har null sympati for at dette er vanskelig for deg. Det er en forferdelig prosess som krever mye av deg, og han tenker på seg selv. Han virker rett og slett ikke interessert i å få barn, og jeg synes du burde revurdere det sterkt. Han viser når at han ikke gidder å betale for barnet, og er heller ikke med følelsesmessig. Han er den typen som roper i krangel ' du får ta han når han griner, det er du som ville ha barn '. Gå mens du kan sier bare jeg. 

Jeg og samboer prøver også, og han undersøker like mye som meg, betaler like mye for testene, og er veldig interessert, spør når jeg er fertil osv. Han er sykepleier, så jeg har heldigvis drøssevis av sympati, medfølelse og forståelse for alt jeg måtte føle. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke bare et faresignal, men et gigantisk skilt som lyser illrødt. 

Ring IVFklinikken og spør om hvordan vilkårene er for å avbryte kontrakt (jeg kan ta feil, men mener å ha lest om at man kan bryte kontrakten og bare betale for de gjennomførte forsøkene - altså omlag 36 tusen eller noe sånt nå?).

Så ber du han rett og slett flytte ut, på dagen, uten diskusjon.

Dette er ikke en relasjon du kan være i - og det er helt forjævlig oppførsel.

Det kan skje at noen glemmer en avtale/tror det var en annen dag eller føler seg klein i formen selv - men oppførselen hans er bare jævlig kjip.

Ikke få barn med ham. Jeg skjønner du har lyst på barn, men du blir bundet opp til ham livet ut. Du kan møte noen andre, eller få barn på egenhånd med donor. 

Han får pakke tingene sine. Ikke la ønsket ditt om å få barn overskygge det faktum at fyren er a piece of shit. 

Skrevet
På 18.9.2018 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Er veldig lei meg.... eller veldig hormonell ..... første ivf forsøk. Vi går privat og betaler en hel del. Barneønsket er nok størst hos meg men allikevel. 

Vi ventet lenge på å komme inn offentlig og bestemte oss for privat. Dvs jeg tar de fleste avgjørelser. Han sier han skal støtte meg. 

Jeg begynte på nesespray med en hel del plager. Fikk aldri noen form for sympati. Var noe hormonell men fikk høre: så ille er ikke de hormonene så ta deg sammen. 

Den dagen jeg hadde uttak av egg skulle han så klart være med. Han hadde glemt det. Til tross for at jeg snakket om det mang en gang. Dagen før dagen sker han: er det i morgen? Jeg har ikke søkt jobben om fri. Har så mye annet å tenke på. Når vi kommer dit vil han ikke bli med inn. Sier han synes det er ekkelt. Forklarer at det må han jo. Jeg gruer meg til jeg er grønn i trynet. Han sitter med trynet i mobilen og jobb. Under uttaket har jeg store smerter. Han tar ikke hånden min engang. Den må jeg ta tak i selv. Etterpå reiser vi hjem. Vi har endelig en dag sammen alene - når sist hadde vi det? Han sier han må sove litt for han var så sliten og uvel. Dagen gikk med til ar han sov seg gjennom den. Rundt 17 tiden vekket jeg han. Da hadde han sovet fra 1230. Det var fri dagen vi hadde sammen. Det var omtanken jeg fikk. Ingen spørsmål om hvordan det går med meg. Når jeg konfronterte han med dette sier han til han støtter meg men dette var mitt valg så jeg kan ikke la det gå utover han ..... i tillegg har jeg måttet stå for samtlige utgifter selv. Ikke et rødt øre har han betalt. 

Jeg er så ufattelig lei meg av alt og av hele oppførselen. Er min mann følelsesløs? 

Anonymkode: 41719...ca1

Det hørtes veldig vanskelig ut for deg!!!! Jeg sender deg masse omtanke! Tenkt gjennom hva du vil og hva som er best for deg og husk at du får ikke bare et barn om du blir gravid men en far med på kjøpet enten det blir en aktiv, passiv, behjelpelig eller motarbeidende part.. Så vær sikker på at det er rett valg! ❤️ Lykke til.
Mvh kvinne35+

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)

Synes mannen din virker veldig barnslig. Man er to om dette og ikke en! 

Hvis min samboer hadde oppført seg slik så hadde jeg vurdert å gå i fra han. Eventuelt lagt hele prosessen på hylla å sagt farvel. 

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Skrevet

Jeg ble litt satt ut av dette😱 

For det første, så skal begge dekke utgiftene, uansett, for man er 2 om dette. 

Min samboer støttet meg masse under ivf, han var alltid me til timene, både Ultralyd, egguthenting og innsett.. For at han synes dette var stort og viktig😊 Jeg var kjempe nervøs (bare hatt et ivf), samboeren min har gitt meg klemmer, kyss og holdt min hånd heletiden. Dette er normalt, når man vil ha barn! 

For meg høres det ut som at din mann ikke vil ha barn. For da hadde han faktisk brydd seg! Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke orket det der. Du fortjener bedre, det gjør alle😊 Det er en psykisk vanskelig prosess, men den betyr så mye, å det er herlig når begge har like stor glede❤️ 

Lykke til videre.. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...