Gjest bertine(ikke innl) Skrevet 16. mars 2005 #1 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei ! Skal lage bakt potet med tilbehør til kvelds idag,mannen jobber sent. Hvor lenge skal en potet være i ovnen for å få en myk og god potet? hvor mange grader, og bør jeg koke den litt først?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinge_Ling Skrevet 16. mars 2005 #2 Del Skrevet 16. mars 2005 Hei! Kan prøve å hjelpe deg. Jeg koker alltid poteten ca 15 min først. Å så hiver jeg den inn i stekeovnen etterpå. Til den er ferdig... varierer litt fra ovn til ovn. Men min bruker vel en 20 min pluss minus... Poteten er da pakket inn i aleminiumsfolie.. Når den er ferdig lager jeg ett kryss på toppen og "skviser litt i poteten så den åpner seg. Før jeg fyller den med alskens god saker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg koker den aldri først. Legger den i ovnen (om du vil kan du pakke den i folie først) på 200 grader og lar den bake ca 1 time og 15 minutter. Får alltid perfekt myke og gode poteter. Er det bare jeg som skal ha lager jeg den i mikrobølgeovn, jeg synes det smaker akkurat det samme. Da prikker jeg poteten med en skarp kniv og baker på nesten full styrke i 9-10 minutter, snur den etter halve tiden. Lar den hvile et par minutter etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. mars 2005 #4 Del Skrevet 16. mars 2005 Kommer litt an på størrelsen på poteten. Store poteter får ligge i 1 1/2 time.. minst. I verste fall blir skallet litt hardt om de ligger for lenge, men det gjør ikke noe om innholdet er mykt og godt. Du kan stikke en bakepinne eller skarp kniv i porteten om du er usikker. Da kjenner du om den er myk i midten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 16. mars 2005 #5 Del Skrevet 16. mars 2005 Kjøp en stor potet. Legg den i mikrobølgeovnen. Full styrke på ca. 8 min. Bakt potet. Ok, nå så jeg at Arkana skrev det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 16. mars 2005 #6 Del Skrevet 16. mars 2005 Bakt potet i micro er suverent! Tar kortere tid enn å f.eks. koke poteter, og smaker nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 17. mars 2005 #7 Del Skrevet 17. mars 2005 Bare en liten kommentar - hvis du har folie rundt poteten blir den kokt og ikke bakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. mars 2005 #8 Del Skrevet 17. mars 2005 Men ikke ha folie rundt hvis du lager den i microen da Jeg synes poteten blir bedre jo lengre den ligger i stekeovnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 17. mars 2005 #9 Del Skrevet 17. mars 2005 Baker alltid i ovn, uten å koke først. 200 grader, med folie rundt. Da kan den/de stå der i "evigheter". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #10 Del Skrevet 18. mars 2005 Bakte poteter skal ikke pakkes inn i folie (da blir de kokt) men legges i langpanne oppå et lag med havsalt og stekes ved 200 grader ca 1 1/2 time (avhengig av størrelse på poteten). nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå