Gjest Qlio Skrevet 16. mars 2005 #1 Del Skrevet 16. mars 2005 Hvordan kan man farge eggene når man koker dem? Det er jo snart påske, og da må man ha gule egg, og jeg husker ikke hvordan. *dårlig mor* Hva mer gjør man med barna i forbindelse med påsken? Bortsett fra påskeegg, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. mars 2005 #2 Del Skrevet 16. mars 2005 Løk med skall på i vannet når du koker gir gule egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 Har hørt at det ikke anbefalles å bruke løk for det gik smak på egga.. Det er en annen ting også som gir gule egg.. Men hva det var husker jeg ikke. Ellers var det rødkål som gav røde egg tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #4 Del Skrevet 16. mars 2005 Bra tips,dette visste jeg ikke,da må unga og meg prøve det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 16. mars 2005 #5 Del Skrevet 16. mars 2005 Det er bare det ytterste skallet på løken som skal brukes. Da får du gule egg. For grønne og røde egg kok med henholdsvis spinat og rødbeter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #6 Del Skrevet 16. mars 2005 Konditorfarge, naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 16. mars 2005 #7 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, for alle del kok eggene bare i løkskallet! Både rødløk og vanlig funker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 16. mars 2005 #8 Del Skrevet 16. mars 2005 Nå blir det påske i huset med fargede egg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. mars 2005 #9 Del Skrevet 17. mars 2005 Løk gir gulbrun farge Kaffe gir mørk brun farge Gurkemeie gir knallgul farge Rødkål gir turkis farge Rødbeter gir rødlilla farge Spinat gir grønn farge (Så det i Donald denne uka :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. mars 2005 #10 Del Skrevet 17. mars 2005 Det er veldig fint hvis du fester et blad eller en blomst på egget med en nylonstrømpe, dvs fukt egget, legg bladet/blomsten på og trekk nylonstrømpen over. Knytt godt i begge endene og kok som beskrevet over her. Det blir fine egg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 17. mars 2005 #11 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg har kjøpt konditorfarge i dag, gul, rød og grønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå