AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Holder på med en reiseregning på jobben nå, og lurer på om det finnes en standard ett eller annet sted for tidspunkter man kan trekke fra måltider. (Nei, vi har ikke en slik liste på jobben min.) For eksempel, hvis jeg ble hentet av flytaxi 06:30 om morgenen, kan jeg la jobben betale frokosten min da? Jeg spiser jo aldri hjemme når jeg må opp så tidlig, da blir det ettellerannet på flyplassen i stedet. Og hvis man kommer hjem kl 21:00, for eksempel, er det da innenfor å krysse av for dekking av et middagsmåltid den kvelden? Hva tenker dere? Finnes det statlige regulativer for dette? Anonymkode: af14d...138
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Jeg vet ikke om det er regler for dette. Men det vi gjør her er å legge ved kvittering for det som er faktisk spist. Anonymkode: e6316...5d1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 Statens reiseregulativ har satser for bevertning ved reise i forbindelse med jobb. De betaler da ut en bestemt sats per døgn, avhengig av om du har overnattet eller ikke. Anonymkode: 40073...4bb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 I kommunen så er det vel sånn at om du har vært på reis 6t eller mer, så får du betalt lunsj og over 12t er det betalt frokost, lunsj og middag. Husker ikke eksakt satsene, men om du feks har vært på et seminar der lunsj er inkludert så har du ikke rett på lunsjpenger. Samme gjelder om du har hatt hotellovernatting og frokost er inkludert, så må du trekke det i fra. Men vil tro du har rett på frokostpenger om du må reise så tidlig at du ikke rekker frokosten på hotellet. Lurer på om det er 733kr for diettpenger full dag. Også teller frokost 20% og lunsj 30%, som du i så fall trekker av hele beløpet ettersom hva du har spist. Vil tro dette praktiseres ulikt. Staten har sikkert andre satser. Anonymkode: d069a...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå