Gå til innhold

Noen her som faktisk liker jobben sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne ser det ut til at veldig mange mistrives i jobben sin, eller skulle ønske at de hadde valgt en annen retning. Dette er veldig synd. Derfor vil jeg høre om de som trives i jobben sin og er fornøyd med yrkesvalget sitt.

Hva jobber du som?

Hva er det som gjør at du trives i jobben din?

Hadde du valgt det samme hvis du kunne ta valget på nytt?

Hva er eventuelt negativt?

Anonymkode: 863d3...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mange som starter tråder for å fortelle hvor mye de liker jobben sin, man har gjerne ikke så behov for å snakke om det eller behov for råd. Så da er det ikke så rart man ikke hører om alle de som er fornøyd. Omtrent alle jeg kjenner trives i jobbene sine, men har av og til tøffe perioder.

Jeg utleverer meg en del her på forumet så vil ikke si spesifikt hva jeg jobber med og studerer, men er veldig fornøyd med jobben. Jeg er ekstra takknemlig fordi jeg i en periode var uføre-kandidat, nå kan jeg ikke se for meg hvordan livet mitt skulle ha blitt uten jobb, og jeg er sjeleglad for at jeg fikk hjelp til å komme meg hit jeg er i dag.

• Liker 4
Skrevet

Elsker jobben min, jobber innenfor IT-utvikling :) kjempehyggelig arbeidsmiljø, snille kolleger, superfleksibele arbeidstider og morsomme arbeidsoppgaver. Ville ikke jobbet med noe annet.

Anonymkode: ed974...2ec

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Elsker jobben min! 

Digger alt! Lønna, arbeidstiden og kollegene mine er helt fantastiske! 

Skrevet

Jeg liker jobben min. Er jurist og jobber med personvern. Bra arbeidsmiljø og interessante og givende arbeidsoppgaver.

Anonymkode: de049...158

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber som salgsmedarbeider på et bakeri og konditori og stortrives ❤️ Jobber på et lite sted hvor flesteparten som er innom er faste kunder - veldig hyggelige folk! Så har jeg kanonkjekke kollegaer 😊 

Hadde nok ikke valgt annerledes, da jeg ikke har peiling på hva jeg vil jobbe med. Men hadde jeg hatt bedre karakterer, så hadde jeg kanskje utdannet meg innen noe spennende, som mikrobiologi, farmasi eller noe slikt. :)

Anonymkode: da787...3cf

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg jobber som salgsmedarbeider på et bakeri og konditori og stortrives ❤️ Jobber på et lite sted hvor flesteparten som er innom er faste kunder - veldig hyggelige folk! Så har jeg kanonkjekke kollegaer 😊 

Hadde nok ikke valgt annerledes, da jeg ikke har peiling på hva jeg vil jobbe med. Men hadde jeg hatt bedre karakterer, så hadde jeg kanskje utdannet meg innen noe spennende, som mikrobiologi, farmasi eller noe slikt. :)

Glemte å nevne at arbeidstidene er noe som også gjør at jeg trives godt! Etter flere år i hotell og restaurantbransjen, så er det fantastisk å ha en jobb bare på dagtid! 😄

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker jobben min, jobber innenfor IT-utvikling :) kjempehyggelig arbeidsmiljø, snille kolleger, superfleksibele arbeidstider og morsomme arbeidsoppgaver. Ville ikke jobbet med noe annet.

Anonymkode: ed974...2ec

Kan jeg spørre hva stillingen din heter? Har du utdanning? Kan du gi eksempler på arbeidsoppgaver? :)

Anonymkode: f237b...ef8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her inne ser det ut til at veldig mange mistrives i jobben sin, eller skulle ønske at de hadde valgt en annen retning. Dette er veldig synd. Derfor vil jeg høre om de som trives i jobben sin og er fornøyd med yrkesvalget sitt.

Hva jobber du som?

Hva er det som gjør at du trives i jobben din?

Hadde du valgt det samme hvis du kunne ta valget på nytt?

Hva er eventuelt negativt?

Anonymkode: 863d3...466

Jobber som helsefagarbeider i boliger med psykisk utviklingshemmede.

Brukerene våre gjlr at jeg trives mest, er heldig å får kjærlighet og får gitt kjærlighet. Rett og slett en glede å komme på jobb når man blir mått av klemmer og glede. Har også gode kolegaer og et godt arbeidsmiljø.

Hadde absolutt tatt samme valg igjen.

Det negative er at det kommer inn vikarer i ny å ne som er uspislige ( ca 1pr år, de forsvinner jo også igjen fordi de jo forstår de MÅ gjøre jobben slik jobben skal gjøres) de aller fleste vikarer er flotte mennesker altså. Og jobbe i julen er så klart negativt. 

Da barna var små, var kveldsjobbing negtivt, men np når de er store er det bare positivt.

Anonymkode: b5eda...71f

• Liker 1
Skrevet

Jobber som Prosjektcontroller. Elsker jobben. Lønnen kunne vært bedre men det er utfordrende, interessant og den stillingen jeg drømte om når jeg studerte. Har hyggelige kollegaer og liker at den er fleksibel og lett å kombinere med familie. 

Anonymkode: 90267...4f3

Skrevet

Jeg gjør.

Og det til tross for at jeg er nav-utplassert, og tjener 375 kroner dagen.

Jobber på en barneskole som assistent, og jeg liker det fordi å jobbe med barn gir meg masse glede og jeg føler meg verdsatt.

• Liker 3
Skrevet

TS, du må først finne ut hva som er viktig for DEG i en jobbsituasjon. 

Liker du å hjelpe mennesker? Være en del av et team? Veilede? Lede? Være uavhengig av andre? 

Liker du å bruke hodet eller kroppen?

Liker du at dagen din er rolig eller stressende? Rutinemenneske eller liker du at du ikke aner hva som skjer i morgen? 

Osv...

Anonymkode: e19d2...920

Skrevet

Jobber som vernepleier i bolig og elsker jobben min. Eneste som kan være litt slitsomt er alle kveldsvaktene, men det er nok fordi jeg har små barn nå.

Anonymkode: 4fb98...27d

Skrevet

Vernepleier i avlastningsbolig for barn med funksjonsnedsettelser. Elsker jobben min! ❤ Føles meningsfullt å gjøre det jeg kan for at barna skal ha god livskvalitet. Fantastiske kollegaer. Godt arbeidsmiljø. Mye frihet og rom for å finne på morsomme ting. Samtidig et godt fagmiljø, og muligheter for å bruke kunnskapen for å f eks endre utfordrende atferd hos barn med den problematikken. Jeg hadde valgt det samme yrket igjen. Negativt? Hmmm... Stressende perioder med nye og få folk på jobb. Dårlig økonomi i kommunen. Vi kunne fått til så mye mer med mer folk og utstyr. Noen vil kanskje også si turnusarbeid, men jeg elsker friheten turnus gir.

Anonymkode: 3f48f...c8f

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker jobben min! :) Lærer på ungdomstrinnet. Det beste med jobben er at ingen dager er like, gode kollegaer og elevene. Så er det relativt godt betalt når man bor i Nord Norge, på et sted med relativt lave boutgifter. 

• Liker 1
Skrevet

Elsker jobben min som sykepleier innen psykiatri. Førstevalget innen jobb.

Jeg liker å hjelpe folk, får utfordret meg på det meste og har (stort sett) gode kolleger som 100% har ryggen min uansett hva som skjer på jobb.

Trusler (og en sjelden gang vold) samt at det tidvis er ganske travelt er det som troner det negative med jobben.

Anonymkode: fa857...e47

• Liker 1
Skrevet

Ja, liker jobben min. Spennende og krevende dager, hyggelige kolleger og elever og ganske fleksibel arbeidstid. 

Lærer på ungdomstrinnet. Lønna er ikke den høyeste, men absolutt levelig. Lange ferier hjelper selvsagt på. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lærervikar 😄 elsker jobben min og det er lektor jeg utdanner meg til å bli :)

Anonymkode: d9f30...f2b

• Liker 1
Skrevet

Jobber som interaksjonsdesigner og elsker jobben min. Spennende og veldig varierte arbeidsoppgaver. Fleksible arbeidstider og kan jobbe hvor som helst. God lønn og gode kollegaer. Mye frihet, mye ansvar og masse kreativitet. God miks av å jobbe foran PC og å snakke med mennesker.

Anonymkode: 3484f...82f

Skrevet

Jobber som kontaktperson i barneverntjenesten. Trives ofte i jobben min, noen perioder gråter jeg på kvelden fordi vi har så tunge saker. De periodene man har "lette" undersøkelser og tiltak som funker er det lettere å gå på jobb. 

Samtidig er det hovedsakelig på grunn av de tunge sakene jeg jobber i bv. Å kunne hjelpe de barna som trenger det aller mest er mitt kall i livet. Men skulle noen ganger ønske at jeg kunne behandle og ikke undersøke.

Anonymkode: ae798...0b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...