Gå til innhold

Barn med mange steforeldre - konsekvenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har byttet mann så ofte at nå er eldstegutten på sin femte stefar, og yngstejenta på sin tredje. Guttens far er på den fjerde stemora, og jentas far på den tredje. Dette er ikke inkludert kjærester og tilfeldige bekjentskaper. Dette er i en periode på 18 år. Jeg er den fortvilte tanta. 

Hvilke konsekvenser har denne ustabiliteten for et barn, og hvordan kan jeg som tante stille opp på best mulig måte?

Guttens stefar nummer 2 mobbet gutten så stygt at han ble hentet med ambulanse på grunn av angst (var da under 10 år). Jeg anser alle disse menneskene som uegna som steforeldre. 

Min søster lider antagelig av ett eller annet, snill og fornuftig er hun ikke. Jeg kan heller ikke prate med henne uten at hun går til fysisk angrep på meg. 

Anonymkode: 7724d...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær der for barna, skap trygt samhold dere mellom. Har htt det samme med min niese. Har heldigvis roet seg nå

• Liker 3
Skrevet

Mange av jentene jeg har snakket med som har hatt stefedre har fortalt om en stefar/stefedre som gjerne ville på badet når de var der inne og dusjet eller gikk på do. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min søster har byttet mann så ofte at nå er eldstegutten på sin femte stefar, og yngstejenta på sin tredje. Guttens far er på den fjerde stemora, og jentas far på den tredje. Dette er ikke inkludert kjærester og tilfeldige bekjentskaper. Dette er i en periode på 18 år. Jeg er den fortvilte tanta. 

Hvilke konsekvenser har denne ustabiliteten for et barn, og hvordan kan jeg som tante stille opp på best mulig måte?

Guttens stefar nummer 2 mobbet gutten så stygt at han ble hentet med ambulanse på grunn av angst (var da under 10 år). Jeg anser alle disse menneskene som uegna som steforeldre. 

Min søster lider antagelig av ett eller annet, snill og fornuftig er hun ikke. Jeg kan heller ikke prate med henne uten at hun går til fysisk angrep på meg. 

Anonymkode: 7724d...dd7

Selv er jeg oppvokst med en mor som hadde mange forskjellige kjærester og jeg har ikke tatt noe skade av det. Det som var verst, var all flyttinga og bytte av skoler. Så lenge hun fant snille og ordentlige menn, så var ikke det noe problem. Jeg har en far fra før og visste utmerket godt at kjærestene min moren min var kun det og ikke noe annet. 

Men når man får stefedre som mobber ungene, da er det noe riv ruskende galt. Stakkars unger. 

Skrevet

Det du beskriver er da omsorgssvikt. Ville faktisk sendt inn bekymringsmelding til barnevernet, sånn skal ingen barn ha det. Angst og mobbing av stefar, herregud.

Jeg hadde også mange stefedre under oppveksten, og det var ikke noe særlig. Ingen av dem var stygg mot meg, men det var veldig slitsomt likevel. Stadig nye menn som plutselig skulle inn i vår hjemmesfære, ta del i vårt privatliv, uten at det betydde noe som helst hva jeg følte om saken. Møtte mamma en ny mann, så var det han som ble prioritert, og en gang flytta vi også langt fra venner og skolen min slik at hun kunne bo med han. Jeg ble revet opp med rota og måtte begynne på ny skole, midt i skoleåret.

Problemet mitt var ikke at jeg ble knytta til steforeldre som forsvant, men at det var stressende, invaderende og slitsomt å skulle åpne seg opp og dele hjemmet sitt med nye folk gjentatte ganger. Jeg følte meg aldri særlig viktig. Har ikke så tett kontakt med moren min i dag som voksen, mye på grunn av disse tingene.

Anonymkode: 57f69...824

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...