ops2 Skrevet 18. september 2018 #1 Skrevet 18. september 2018 Jeg har mye vondt i kroppen. Det har blitt verre og verre. Jeg har lenge, minst et par år, kjent at kroppen ikke er god om morgenen. Våkner ofte med vondt i skulderen, korsryggen eller lignende. Nå derimot, er det vondt fra hodet og til anklene, med mer vondt spesielle steder. Over hoftene, nederst i ryggen og skuldrene. Det er så jeg tenker hver morgen: Orker jeg gå på jobb i dag? Men jeg tvinger kroppen i gang. Det går lettere etter noen timer, selv om jeg er stiv. Når jeg kommer hjem, er kreftene slutt, og jeg vil bare hvile. Orker ikke å drive med noen hobbyer. Husarbeid, bare et minimum så vi har rene klær og mat. Jeg vet det finnes triggerpunkter, og jeg har jo vondt der. Men jeg har vondt så mange steder. Ikke bare triggerpunktene, og jeg har ikke brennende smerter der. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Meget mulig, men snakk med legen din å få henvisning til spesialist. Jeg var som deg i flere år, brukte opp all energi på jobb, hadde ikke noe liv utenom med 0 energi og vondter her og der. Er nå uføretrygdet og det som hjelper er yoga og mindfullness. Anonymkode: 3fe16...c1c
BenedikteHA89 Skrevet 18. september 2018 #3 Skrevet 18. september 2018 FM settes og av fastlege. Hør hva han sier. Du vil eit få henvisning til revmatolog samt først tipper jeg de tar blodprøver for å se etter andre revmatiske ting som kan synes på prøver. Har selv fibromyalgi og det kan absolutt beskrives som deg på en god dag. Men variasjoner. Dette er jo noe individuelt. Jeg klarer ikke alltid å bare komme meg igang så er det bedre, men igjen her er det ingen fasit. Du trenger ikke ha konstant vondt på disse 18 punktene. Det kjenner legen etter ved en undersøkelse om de «slår ut» på en måte det skal ved FM.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå