Gå til innhold

mannens orgasme

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange tråder det finnes vedr. Kvinnens orgasme, og temaet er viktig nok.

Det jeg lurer litt på, er om det ikke nå er på tide å diskutere mannens orgasme ?

De fleste menn får utløsning hver gang de har samleie, men hvor mange er det som får orgasme ?

For min del, gjelder det kanskje 50% av samleiene, og kanskje bare 25 % av de gangene jeg onanerer.

Andre erfaringer ?

Hva skal til får å øke %-satsen (ikke sperm-satsen)

hilsen en chris som lurer på så mye....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottemor
Skrevet

Jeg har alltid trodd at menn / gutter fikk orgasme hver gange de hadde utløsning jeg......

Kansje jeg er ung og uviten?!

Tror jeg kan lære en del av å følge med på denne tråen ......

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags pussige erfaringer denne chris har, men jeg har tilgode å få en utløsning, som lever sitt eget liv uavhengig orgasmen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Chris spør om det ikke er på tide å diskutere mannens orgasme, greit nok å diskutere det, men jeg synes absolutt ikke at det er på tide. Uten å ville støte de kjempeflotte gutta her inne, er ikke dette Kvinneguiden da??

:sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

joda, men orgasmer er vel begges ansvar ?

gjensidig glede....

Gjest Anonymous
Skrevet

Utløsning uten orgasme forekommer - likedan forekommer orgasme uten utløsning.

Selv har jeg (velvoksen mann) opplevd begge delene, men bare 1 eller 2 ganger.

Dagbladet hadde en "sex-test" i fjor en gang, hvor det bl.a. var spørsmål om menn kunne ha orgasme uten utløsning og utløsning uten orgasme. Svaret i begge tilfeller var "Ja" (som jo er mine egne erfaringer) og i fasiten sto det "men det er meget sjeldent" (som jo også er mine egne erfaringer).

Skrevet

Sier dere ifra om dette til madammen?

Jeg bare lurer, for menn er ofte så opptatt på at kvinnen skal få orgasme. vi ønsker jo at dere skal få det også, og dersom det er "ofte" at det "kun er uløsning", så hadde det vært innmari ok å vite om det!

Ellers blir det jo nesten litt sånn, fakeing...

Gjest Anonymous
Skrevet

nettopp aline !

I de senere år har vi menn, levd og elsket på Kvinnens premisser. All vår energi går med til å tilfredstille dere Damer. Som oftes klaffer det fint med våre behov også. Summen blir dermed bra.

Poenget mitt er at det ikke er all sex som er like bra/deilig.

Etter en skikkelig orgasme, er jeg helt "skutt".

Mens etter en utløsning (som også er veldig godt) har jeg fortsatt energi igjen. Dum sammenligning, men det er forskjell på en lett joggetur, og en 800m med 100% innsats, eller en maraton.

Konemor må da merke forskjell ???

hilsen en chris med utløsende energi

Skrevet

blandt dagens unge (noe vel både du og jeg er chris?), så ønsker kvinnen å tilfredsstille mannen også.

Men som dere så ofte sier til oss; "da må dere jo si ifra hva dere liker da!! Vi er ikke tankelesere!" Du sier, "merker ikke konemor forskjell?" Kanskje ikke hun gjør det!?

Selv har jeg aldri vært klar over at dette var en mulighet engang! Kjenner vel forskjell på en kraftig og en mindre kraftig utløsning, men det er vel i hovedsak selve utløsningen man fysisk kjenner!?

Dere ønsker at vi skal snakke med dere om hva vi liker, følg deres eget eksempel da vel, fortell konemor at det kun er 50% av samleiene deres der det faktisk går for deg! (kanskje hun heller ikke vet om problemet?)

Dersom dere snakker begge veier, så kan det jo muligens gå an å øke %andelen din med orgasmer også?

Gjest Anonymous
Skrevet

ups!

Her ble jeg nok litt missforstått.

Jeg og konemor vet selvfølgelig om hverandres følelser, orgasmer, behov, hva vi liker osv. Vi har et kjempegodt sexliv !

At jeg har utløsninger uten orgasmer, er ikke noe problem for meg/oss.

Jeg hadde bare lyst til å diskutere dette som et tema, da jeg faktisk tror at mange (Kvinner) ikke er klar over dette.

Et eksempel: når en mann har gått lenge uten "kos", og er skikkelig sprengt, er det ganske godt å få en utløsning. (eks morgenrunk)

Men å sammenligne dette, med den orgasmen man oppnår etter et langt og godt SAMLEIE, der man får en sædutløsning sammens med en muskulær og mentalt klimaks blir helt feil.

(utløsning uten orgasme, er som brunsaus uten kjøttkaker. greit nok...)

Svarene/uvitenheten så langt i tråden viser vel at debatten var berettiget ?

hilsen en chris som har en klok Konemor

Skrevet

For min del er det sånn 50/50 at både orgasme og utløsning kommer samtidig. Det er jo ingenting som sier at jeg må ha begge, men orgasmen er såpass mye sterkere at det er helt herlig de gangene det skjer. Her er forspillet alfa og omega. Har jeg et bra forspill, med eller uten partner, får jeg som oftest orgasme i tillegg til utløsningen også. :sjarmor:

Skrevet

Jeg ble litt nysgjerrig på hvor naiv jeg har vært, så jeg dro sporenstreks hjem å spurte ut mannfolket om dette hadde skjedd ham. Og om det hadde skjedd ofte, hvordan det føltes etc etc.

Han hadde aldri opplevd det! Som han sa (og som jeg trodde), så er det kjempestor forskjell på orgasmene, alt fra mega-orgasme til mini-orgasme og masse derimellom.

Men hva legger dere i ordet orgasme da egentlig?

hva er forskjellen på å ha det innmari godt, med utløsning. Og orgasme med utløsning? sikkert vanskelig å forklare, men prøve?

(har ikke, og har aldri hatt penis, så jeg VET ikke hvordan det føles selv.) (prøver derimot å lære så godt som mulig, slik at jeg kan glede min kjære)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære aline !

Som du sikkert vet, så tenker vi menn med penisen, og siden du ikke har et slikt ekstra organ, kan du heller aldri helt forstå oss menn. Skjønner !

Igjen, utløsning uten orgasme, er som brunsaus uten kjøttkaker.

Grei nok, men ikke det helt store !

Man blir mett/får tømt seg, men den skikkelige god-følelsen er ikke der.

Hvordan har du det etter en skikkelig orgasme ?

Enten vil du sikkert bare bli holdt rundt hele deg, eller så vil du bare ligge i fred og kjenne kroppen din skjelve og nyte. Sikkert forskjellig fra gang til gang ?

Når vi menn får ORGASME, kjennes det likt (for meg)

En utløsning/sprut, er godt, men dersom det er en kjappis med kona, eller handa, kan det ikke kaller orgasme. Da er det bare å tørke seg, knappe opp buksa å "løpe" videre.

hilsen en chris som søker de stor skjelv..

Skrevet

kommer sikkert aldri til å skjønne helt nei, men man må jo gjøre sitt beste for å forsøke?

Uten å skryte på meg så altfor mange orgasmer... så vil jeg påstå at jeg både har hatt små-orgasmer, hvor jeg har kunnet fortsatt med andre ting etterpå, og noen få litt større, hvor jeg kun har hatt lyst å ligge tett tett inntil å nyte etterpå.

mannfolket velger å kalle det orgasme, selv om det dreier seg om en kjapp en på kjøkkenet, og han kan rusle videre etterpå uten den store sjelven.

Er det bare forskjell på bruken av ordet? eller er det forskjellige fenomen?

Når du har en kjapp en på kjøkkenet med kona, og er i stand til å gå videre etterpå, har du da aldri en orgasme i slike situasjoner?

Er orgasme kun når du ikke orker noe etterpå?

Dersom orgasme kun er det, så er jeg enig i at det i stor grad pågår sex uten orgasmer på begge sider! (både menn og kvinner)

Er bare nysgjerrig jeg! Og også søkende etter de store sjelv, for selv om jeg m/ følge nyter små-orgasmer, og prøver på serieorgasmer, så er det vel den store sjelven som er det beste av det beste.

Gjest Anonymous
Skrevet

aline !

Etter min målestokk, er du en klok Kvinne !

Men nå er vel ikke jeg den eneste med en mening her ?

Bare en liten korreksjon; utløsningen kan være så "lett" at Orgasme-ordet blir en sterk overdrivelse. "Trykkutløsning" passer kanskje bedre ?

Laaaaangt forspill, massse kos, mye kjærlighet, flere nesten-klimaks, hennes kramper, og gjerne litt balle/rumpehullåpning-kos, medfører de store skjelv, for meg. det er orgasme !

hilsen chris med utslag på jordskjelvskalaen, av og til

Skrevet

Jeg trodde mannen fikk orgasme når han hadde utløsning jeg.... :oops:

Her har jeg mer å lære forstår jeg!

Skrevet

:sjarmor: takk for komplimentet forresten! :sjarmor:

Men det finnes vel større og mindre orgasmer for deg også? sant?

det er ikke bare toppen av det beste som kalles orgasme?

Egentlig så spør jeg ikke bare deg heller altså! men det liksom du som svarer og har noen tilbakemeldinger til meg her inne, så da kaster jeg meg over jeg! :D

en kjapp en på kjøkkenet etter lengre fravær f.eks. da kan det jo være innmari deilig!!! med utløsning, men også mulighet til å gjøre annet, eller fortsette etter ett lite opphold. Ville du dere kalt det orgasme? eller utløsning?

Man skal være litt vitebegjærlig synes liksom jeg! Jo mer man lærer, av forskjellige mennesker, jo klokere blir mann! :sjarmor:

interessant liten sak det her!

Skrevet

En orgasme for oss menn oppfører seg omtrent som en orgasme hos kvinner, har jeg hørt. Det starter som en varmhet i selve ryggraden og eksploderer i hele kroppen, og sørger for ufrivillige deilige rykninger. Deretter kommer forskjellen, for da kommer utløsningen min. Jenter som ejakulerer vil nok oppfatte det noenlunde likt. Jeg spruter og spruter, og mister nesten kontrollen fullstendig. Deretter kommer ettervirkningene, som sender små behagelige støt gjennom kroppen. Etter en skikkelig orgasme, tar det noe tid å komme seg igjen etterpå, mens ved en utløsning kan jeg være klar igjen med en gang.

Selvfølgelig varierer disse orgasmene også i lengde og styrke. Det tror jeg er likt for jenter og gutter. Jeg har opplevd orgasmer på godt over minuttet, og da er jeg helt ferdig etterpå. :sjarmor:

Jeg tror man ikke bare kan fiske ordet orgasme ut fra situasjoner som beskrevet. Det er ikke noe fasitsvar, så derfor er det vanskelig å forklare, og det kommer helt an på personen som opplever selve orgasmen, eller utløsningen, som kan forklare hvordan det føles ut for han.... :wink:

Skrevet

Jeg har selv hatt orfgasme med ejakulering, men har hatt orgasmer som er mye bedre hvor jeg ikke har ejakulert.

Jeg tror det kommer mye an på hva man legger i ordet orgasme jeg!

Skrevet
Sier dere ifra om dette til madammen?

Jeg bare lurer, for menn er ofte så opptatt på at kvinnen skal få orgasme. vi ønsker jo at dere skal få det også, og dersom det er "ofte" at det "kun er uløsning", så hadde det vært innmari ok å vite om det!

Ellers blir det jo nesten litt sånn, fakeing...

Å få utløsning uten orgasme tror jeg er langt mere vanlig en folk skal ha det til. ikke så lett å skille følelsen av utløsningen og følelsen av kombinasjonen utløsning,orgasme.

sier ikke fra til madamen. har faket flere ganger. siden hun ville bli helt uteavseg om hun ikke klarte å tilfredstille meg. heldigvis er det fortsatt mange jenter/damer som ikke vet at utløsning ikke er det samme som orgasme. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...