Gå til innhold

Mannen blir påvirket av spille/alkoholavhengig søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har en søster som sliter med både alkohol og spilleavhengighet med gjeld på hundrevis av tusen kroner. De har i det siste fått opp mye av kontakten som har vært borte noen år. Det er koselig i og for seg det, men han har selv begynt å spille, noe han aldri har pleid før. Igår satt han å spilte bort noen tusenlapper, han vant litt, men spilte bort det også. Han ble kjempe sur på meg når jeg la meg oppi det. Greia er jo at vi har ganske dårlig råd for tiden, og kan ikke spille bort penger. Så nå har vi veldig dårlig råd denne måneden pga han spilte bort de tusenlappene han gjorde. Itilegg har han selv begynt å drikke mer, han MÅ ha ca 2-3 øl HVER dag nå- intet unntak. Det bekymrer meg veldig, vi har små barn. 

Søsteren hans er en hyggelig dame å snakke med, men når hun påvirker mannen min i negativ retning så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Nå vil mannen at vi skal feire jul med søsteren og hennes mann som også sliter med alkohol. Jeg har ikke lyst til det, da jeg er redd for at julen skal preges av alkohol, for barna skal ikke være rundt det. Han blur sur, mener jeg overreagerer. Jeg synes mannen min har blitt fjollette i oppførsel, og tuller bort alt for tiden. Han svarer aldri seriøst på noe lenger, og går veldig fort i forsvar på en barnslig måte. Jeg har såklart prøvd å snakke med han flere ganger, men blir møtt av en kranglete og hårsår mann. Jeg går rundt og er usikker og litt trist, og skjønner ikke helt hva som skjer. Han møter meg med en kald skulder hvis han blir konfrontert med at jeg ikke har det bra pga dette for tiden. Noen råd her? 

Anonymkode: 4c48f...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 4c48f...d0f

Skrevet

Mannen din er på vei til å bli som søsteren sin. Og det er vanskelig nok. Det største problemet er at slike personer ikke ser dette selv. Og ikke vil erkjenne at de har ett problem? Spilte bort noen tusentlapper??? Må ha 2-3 øl hver dag?

Man må ikke være geni for å skjønne tegninga. Du må gjerne gjøre det som er best for deg, men av hensyn til barna, så synnes jeg du bør ta en alvorsprat med mannen din. Hvis det ikke blir bedre, kontakt famileverkontoret.

Anonymkode: 86991...cf1

Skrevet

Så... du tar opp noe, han blir sur, også lar du det ligge?

Ikke la han slippe unna. Å bli "sur" er en hersketeknikk og manipulasjon. Hvis du tar opp spillinga og drikkinga og han blir sur, ta med deg ungene og stikk til foreldrene dine eller noe. Si klart ifra at du ikke kommer tilbake før han oppfører seg som en voksen og kan ha en voksen, konstruktiv samtale.

For guds skyld, dere har barn sammen. Han må skjerpe seg! Eller så kan han flytte inn til søstera og spille og drikke seg ihel. Men hvis dere er gift må du skille deg fort som fy. Ellers sitter du med halvpartdn av spillegjelda hans.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Men hvis dere er gift må du skille deg fort som fy. Ellers sitter du med halvpartdn av spillegjelda hans.

Veldig viktig TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt en tur til familievernkontor, dette høres virkelig ikke lovende ut.

Anonymkode: 9d111...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...