stan Skrevet 18. september 2018 #21 Skrevet 18. september 2018 For å oppsummere: Du ønsker ikke å henge opp en postkasse til, av grunner du ikke vil komme inn på. Postboks blir for langt unna. Alternativene blir da: -Leve med situasjonen. Kanskje utleier selv ordner med ekstra postkasse. -Slutte å bestille. Lite aktuelt? -Sende pakkene til en annen adresse, på jobb, til en venn eller lignende. -Kjøpe en større postkasse og bytt ut den gamle. Sikkert flere muligheter jeg ikke ser. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #22 Skrevet 18. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor er dette et problem? Hvilke ubeleiligheter fører det til for huseier? Hva skal jeg beklage? Anonymkode: a4b28...1d0 Det er jo ubehagelig for huseier at postkassen er så full at han ikke får posten sin! Du sier det skjer sjeldent, men det er like fult veldig irriterende. Henter du posten din hver dag? Anonymkode: ac4f1...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #23 Skrevet 18. september 2018 Jeg ville leid postboks, selv om det er et stykke unna. Ville ikke delt postkasse med huseier, og hvis det er umulig å få satt opp egen postkasse er postboks den beste løsningen. Du trenger jo ikke sjekke postboksen hver dag hvis du ikke venter på noe spesielt viktig. Om postboksen blir full ligger det en lapp der om at du må gå til postdisken i butikken for å få resten av posten din, så du trenger bare leie den minste/billigste boksen. Anonymkode: 3b6a2...545
Gjest Blondie65 Skrevet 18. september 2018 #24 Skrevet 18. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leieinntekter i egen bolig er skattefritt. I hvertfall hvis du, som utleier, bor i 50 % eller mer av boligen. Anonymkode: 512d7...9d5 Flere offentlige avgifter, krav og pålegg man sluntrer unna ved å ikke oppgi at man leier ut: - øket renovasonsavgift - skattbar inntekt - skjerpede krav til rømmingsveier og annen brannsikkerhet - omgår utleie reglement i borettslag Jeg tipper at en ekstra postkasse lett kan avsløre et eller flere av slike forhold.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #25 Skrevet 18. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ubehagelig for huseier at postkassen er så full at han ikke får posten sin! Du sier det skjer sjeldent, men det er like fult veldig irriterende. Henter du posten din hver dag? Anonymkode: ac4f1...e0b Hvis det er irriterende for han så er det jo like fullt irriterende for meg når postkassen er full av HANS post. Som sagt, vi deler jo postkassen 50/50. Ja, jeg henter posten hver dag. Anonymkode: a4b28...1d0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #26 Skrevet 18. september 2018 Er dette snakk om en litt eldre mann? Isåfall så tenker jeg at han bare er nysgjerrig. Men om han kommenterer noe en gang til kan du jo bare spørre på en høflig måte om han syns det er irriterende at du får mye pakker og om det hadde vært bedre om du hadde din egen postkasse alikevel. Jeg skjønner ikke hvordan det skal være så stort problem å ordne en postkasse til. Og jeg tviler også på at du av hele Norges befolkning vil bli gjenkjent for å fortelle hvorfor. Kan kanskje forstå det om du bor på slottet.. Anonymkode: 9c5c9...2f4 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. september 2018 #27 Skrevet 18. september 2018 Jeg leide 6 steder før jeg kjøpte egen leilighet og i 3 av de stedene delte jeg postkasse med huseier. Og i en av dem delte jeg postkasse med noen andre leietagere som bodde ved siden av meg. Opplevde aldri noen problemer men om du gjør det så er det jo bare å kjøpe en postkasse eller be huseier gjøre det siden jeg tror at teknisk sett så er det huseier og ikke du som skal skaffe en postkasse. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå