Gå til innhold

Hva spiser dere til kveldsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker brødskiver. Utrolig enkelt å gjøre brødmåltider ulike, men å endre brødet, pålegg, grønnsaker, ristede skiver, toast, ostesmørbrød i ovnen, skiver med speilegg. Syns egentlig det er skiver som åpner for størst variasjon. Går aldri lei av skiver. 

Anonymkode: 42af0...f85

• Liker 1
Skrevet

Blir som regel noen brødskiver til kvelds, greit med litt påfyll før dagen avsluttes. :)

Skrevet

Middagsrester, omelett, egg med bønner, rundstykker, yoghurt eller frokostblanding. 

Skrevet

Jeg spiser ikke "kveldsmat". Vi pleier å spise middag såpass sent på dagen (mellom 19-21) at det er nok. Trenger ikke et måltid til da.

Skrevet

Kanskje ikke kvelds, men kalde middagsrester blir ofte nattmat.

Skrevet
På 17.9.2018 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Trenger nye ideer. Her går det ofte i brødskiver..

Anonymkode: 30801...d03

Noen ganger grøt, suppe, tomatomelett eller andre varme retter. Andre ganger kuttet frukt i en mix, andre ganger kaker, arme riddere eller bare brød. Bare fantasien setter grenser. 

Anonymkode: c9554...a4e

Skrevet
På 19.9.2018 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Erter, kokte gulerøtter, knekkebrød, fruk. spørs hva jeg har lyst på.

Anonymkode: 791a7...056

Du får altså lyst på erter til kveldsmat? 😃

• Liker 1
Skrevet

Nå på høsten er det kjempegodt med en skål suppe på kvelden! Pleier å ha suppe til middag en gabg i uka omtrent om koker alltid dobbel porsjon og frys er ned resten slik at det er enkelt å ta opp en dag i forveien å varme kjapt i ei gryte. Gjerne sammen med kokt egg, eller med noen Reker eller litt skinke eller ost OL avhengig av suppetype. Nå går det nye i Spinat og brokkoli - suppe! Er også glad i å bruke alt fra linser til fisk! 😀 Prikken over i-en er å ha nystekt rundstykke med smør på ved siden av 

Ellers er lomper med pålegg, evt lompe med skinke, ost osv i toast-gjern knallgodt

Diverse mikser med meieriprodukt - vaniljeyoghurt, Cottage cheese eller kesam eller Skyr, litt frukt, nøtter osv

Skrevet
På 25.9.2018 den 14.07, Salvie skrev:

Du får altså lyst på erter til kveldsmat? 😃

Jeg syns kokte gulerøtter tok kaka.  Verste jeg vet, og enda verre hvis jeg skulle spist det alene.  Kan til nøds spise det som stuing til en middag eller mosede til fisk og hvit saus. 

• Liker 1
Skrevet

Egg,bacon,brød og om jeg klarer 333 ml cola. Kveldsen er mitt skippertak

Anonymkode: 24c98...3e8

Skrevet (endret)
4 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg syns kokte gulerøtter tok kaka.  Verste jeg vet, og enda verre hvis jeg skulle spist det alene.  Kan til nøds spise det som stuing til en middag eller mosede til fisk og hvit saus. 

Mistenker at det er en av disse folkene fra sparetrådene. De som lever på kokte grønnsaker fra first price, seiblokker, bønner og linser. De kan overleve på 500 kr måneden. ☺

Endret av Salvie
  • Liker 1
Skrevet
På 20.9.2018 den 8.49, Saul skrev:

Knekkebrød med ost 9/10 ganger. Hender jeg slår til med ostemuffins.

Interessant! oppskrift på de ostemuffinsene? :)

Skrevet
På 27.9.2018 den 14.34, Oslogs skrev:

Interessant! oppskrift på de ostemuffinsene? :)

Varierer med et par oppskrifter fra Det søte liv. Der ligger også oppskrift på gode osteboller og ostebrød. 

Det er mulig at jeg er glad i ost.

Skrevet

Med middag mellom kl 18-19, har jeg ikke behov for et ekstra måltid etter det.  Kan ta meg en kopp te,  eller noe annet å drikke,  men lager meg ikke noe mat.  

Skrevet

Sjokoladekjeks, potetgull eller pizza

Anonymkode: cad57...887

Skrevet

Det går enten i et par skiver med pålegg sammen med grønn te eller melk, eller en skål havrefras med melk. Kanskje noe frukt ved siden av. 

Anonymkode: 36b65...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...