AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Jeg skal sende inn tre ulike skjemaer til NAV Skanning. Kan jeg legge alle i samme konvolutt, selv om det er til ulike avdelinger? Skannes de, eller sjekkes de manuelt? Tenker på at det er jo endel håndskrift på skjemaene, ikke bare avkryssinger. Alle skjemaene skal sendes til samme adresse står det. Anonymkode: 3be7d...44c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Hvis det gjelder tre forskjellige saker(?) ville jeg sendt de separat Anonymkode: 55d12...edf 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 Det er i utgangspunktet én sak, men i NAV-systemet deles den opp pga kompleksitet. Derfor tre ulike skjemaer. Ved telefonkontakt med NAV visste de ikke hvilken avdeling de skulle sende meg til "fordi saken er så kompleks". Likevel får jeg ikke snakket med et menneske face to face for å få den veiledningen jeg trenger. Jeg ble bare bedt om å fylle ut masse skjema. Så da er det vel tre ulike personer som skal vurdere hvert sitt skjema, før de skjønner at de trenger å snakke sammen, og ikke minst, snakke med meg. Det er forhold ved saken som ikke kommer frem, pga at det ikke finnes rubrikker som kan krysses av for på noen av disse skjemaene. Så da spørs det, om det er én person som ser gjennom alle skjemaene samlet hvis jeg sender alt i én konvolutt..? Eller leses de maskinelt? Anonymkode: 3be7d...44c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #4 Skrevet 18. september 2018 Skjemaene skannes inn i din sak. Du må legge ved førsteside til hver enkelt sak oppå søknaden. Da er det fullt mulig å sende alt i samme konvolutt. Om det er forskjellige stønader du søker er det forskjellige avdelinger som behandler saken. De får elektronisk melding om at du har levert søknad. Om de trenger ytterligere informasjon fra deg vil de sende brev og etterspørre det. Anonymkode: f68e1...18e 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #5 Skrevet 18. september 2018 Min erfaring med NAV tilsier at skjemaene bør sendes hver for seg... Anonymkode: 14dc5...666
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #6 Skrevet 18. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjemaene skannes inn i din sak. Du må legge ved førsteside til hver enkelt sak oppå søknaden. Da er det fullt mulig å sende alt i samme konvolutt. Om det er forskjellige stønader du søker er det forskjellige avdelinger som behandler saken. De får elektronisk melding om at du har levert søknad. Om de trenger ytterligere informasjon fra deg vil de sende brev og etterspørre det. Anonymkode: f68e1...18e Dette stemmer. Jeg jobber i NAV og vi samler alt vi har fått den dagen og putter i samme konvolutt. Så lenge alt skal til samme adresse, og du bruker en ny forside for hvert skjema, er det ingen grunn til å bruke flere konvolutter og betale mer i porto. Anonymkode: 26a02...a54 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #7 Skrevet 18. september 2018 Skriv ut førsteside til hver sak, men legg alt i samme konvolutt. Anonymkode: d59d3...2f3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 Ok, takk. Da går alt i samme konvolutt. Det er jo tross alt én sak, men hos NAV vil de ha tre skjemaer, og det blir jo også lettest for dem å få alt samlet. Forsidene følger med! Anonymkode: 3be7d...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå