AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Jobber i helsevesenet, men kunne tenke meg en annen jobb! Er spl. Er også voksen, med skolebarn. Jeg vurderer en annen bachelor. Ergoterapi, bioingenør.. barnevern. Noe som er mindre pasientsentrert.. noen som har gjort noe lignende i voksen alder? Evt kan anbefale noe? Jeg klarer ikke bestemme meg! Trives jo godt, men vil ha det mindre hektisk, mindre dårlig samvittighet og mindre direkte stell. Anonymkode: ddd7b...1b9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #2 Skrevet 18. september 2018 Ikke direkte omskolering, men har du sett på de ulike videreutdanningene? Jeg tok sårutdannelse og ble utrolig populær 😛 Ble tatt ut av alt stell, og fokuserer bare på sår. Har kun dagarbeid, er ''fagansvarlig'' for sår og driver mer eller mindre en omreisende sårpoliklinikk tilknyttet hjemmesykepleien. Behovet er sikkert ikke like stort alle steder, men de fleste jeg gikk i klasse med på sårutdannelsen er blitt utrolig populære i kommunene sine. Ellers har en gammel kollega av meg (også sykepleier) tatt videreutdanning innen psykisk helsearbeid for barn og unge, og fått jobb i barnevernet. Vet også om en sykepleier som har fått jobb med psykisk utviklingshemmede barn på en skole (med lærer-ferier!). Hun har også videreutdannelse, men jeg vet ikke innen hva. Ellers er jo rusfeltet stadig voksende, her er det jo heller ikke så mye stell skulle en tro, men mer miljøterapi og samtaler. I forhold til spørsmålet med dine eksempler har jeg ingen erfaring, dette var bare et tips Du står jo fritt til å ta akkurat den utdannelsen du vil! Anonymkode: e595b...41e 3
Serafin Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 På 17.9.2018 den 21.28, AnonymBruker skrev: Jobber i helsevesenet, men kunne tenke meg en annen jobb! Er spl. Er også voksen, med skolebarn. Jeg vurderer en annen bachelor. Ergoterapi, bioingenør.. barnevern. Noe som er mindre pasientsentrert.. noen som har gjort noe lignende i voksen alder? Evt kan anbefale noe? Jeg klarer ikke bestemme meg! Trives jo godt, men vil ha det mindre hektisk, mindre dårlig samvittighet og mindre direkte stell. Anonymkode: ddd7b...1b9 Helseledelse og helseøkonomi ved UiO. Da kan du få jobbe med administrative stillinger i stedet for pasientrettet arbeid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Jeg tar videreutdanning i psykisk helsearbeid. Mange muligheter og mindre fysisk arbeid enn det er på feks en medisinsk sengepost Anonymkode: 330b1...7c7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 På 17.9.2018 den 21.28, AnonymBruker skrev: Jobber i helsevesenet, men kunne tenke meg en annen jobb! Er spl. Er også voksen, med skolebarn. Jeg vurderer en annen bachelor. Ergoterapi, bioingenør.. barnevern. Noe som er mindre pasientsentrert.. noen som har gjort noe lignende i voksen alder? Evt kan anbefale noe? Jeg klarer ikke bestemme meg! Trives jo godt, men vil ha det mindre hektisk, mindre dårlig samvittighet og mindre direkte stell. Anonymkode: ddd7b...1b9 Så morsomt, dette kunne vært skrevet av meg! Sykepleier med barn, har vurdert de samme yrkene bortsett fra bv. Tror jeg hadde likt begge veldig godt, men redd det er lite jobbmuligheter for ergoterapeuter. Jeg tenker mye på bioingeniør, men det må nok vente noen år pga lang reisevei til eventuell arbeidsplass.. Har tenkt på å ta master i helsefremmende arbeid og psykologi. Har også vurdert logopedi. Også tenkt på økonomi/adm. Mye forskjellig, men studier som faktisk kan gi meg en helt annen type jobb etterpå. I tillegg til å være sykepleier, har jeg jobbet som medisinsk sekretær noen år, men det var mye stress og litt for «enkle» oppgaver. Likte godt å jobbe på kontor da, så angrer av og til litt på at jeg sluttet.. Anonymkode: 0c423...46e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Hold deg unna bv hvis du vil slippe konstant dårligsamvittighet over alt du ikke får gjort og masse masse hat. Jeg tar en master i helseinformatikk, der er det 95% sykepleiere som tar masteren fordi de er lei av å jobbe turnus + ønsker andre utfordringer som ikke direkte involverer pasienter. Anonymkode: 3a6c1...bc0 1
kvinne35+ Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 På 17.9.2018 den 21.28, AnonymBruker skrev: Jobber i helsevesenet, men kunne tenke meg en annen jobb! Er spl. Er også voksen, med skolebarn. Jeg vurderer en annen bachelor. Ergoterapi, bioingenør.. barnevern. Noe som er mindre pasientsentrert.. noen som har gjort noe lignende i voksen alder? Evt kan anbefale noe? Jeg klarer ikke bestemme meg! Trives jo godt, men vil ha det mindre hektisk, mindre dårlig samvittighet og mindre direkte stell. Anonymkode: ddd7b...1b9 Her er noe med samme utdannelse bare litt kurs eller et ekstra år...? -lysbehandlingsentre (sette på utstyr og krysse av for dem som tar lysbehandling) -norengros (kurs og salg av utstyr) -helsebutikker (salg av støttestrømper, inkontinensutstyr og utstyr for helsepersonell) Annen videreutdannelse uten pleie: -helsesøster (startlønn som sykepleier i full ansinitet) oppfølging av mødre og barn under skolealder Det måtte være midt i blinken etterhvert som det tunge arbeidet passer bedre for 20-30åringene.. Sykepleiere har da heldigvis endel muligheter. Noe annet kan sies om helsefagarbeidere......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå