_popcorn_ Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Er det noen som har gode tips for oppbevaring av kvitteringer, utenom å bare legge alt inn i en mappe? Får en del kvitteringer på epost, men har også en del på papir. Alt som ikke har garanti/reklamasjon går jo i søppel, men noe er jo smart å ta vare på. 1
visp Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Viktige kvitteringer kan du kanskje bare ta bilde av og ha i en folder på tlf din? 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 Skulle si det samme som Visp. I tillegg kan du lagre kvitteringene fysisk i en hjemmearkivmappe med flere rom som du kan merke. Anonymkode: a30a1...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #4 Skrevet 17. september 2018 Burde hatt et bedre system... Eneste jeg gjør, etter tips fra skobutikken, er å sørge for å ta bilde på mobilen av papirkvitteringer fra kassaapparat. Da kan de slå den opp i egne systemer. Så har en mappe for sånt på ,mob Anonymkode: 1920b...f39
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #5 Skrevet 17. september 2018 En slik: Anonymkode: a30a1...5ae
_popcorn_ Skrevet 17. september 2018 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2018 Sånne store mapper blir alt for stort for min bunke 😂 I dag har jeg tre vanlige plastmapper, en til alt som har med kattene å gjøre, en med kontrakter og en med kvitteringer. Men idet jeg ryddet i kvitteringer nå, så forsvant halvparten siden garanti/reklamasjon har gått ut uansett. Det med å lagre på telefonen derimot er absolutt en god ide! Utenom å lagre i eget album på telefon/pc, finnes det app som kan ta vare på slikt? Er litt i ryddemodus for tiden, og vil begynne få kontroll på hus og hjem, økonomi og alt! 😄
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, _popcorn_ skrev: Sånne store mapper blir alt for stort for min bunke 😂 I dag har jeg tre vanlige plastmapper, en til alt som har med kattene å gjøre, en med kontrakter og en med kvitteringer. Kan du sette alt av kontrakter og kvitteringer i en tynn A4 ringperm da? Viktige papirer bør man lagre papirutgaven av. Anonymkode: a30a1...5ae
_popcorn_ Skrevet 17. september 2018 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Kan du sette alt av kontrakter og kvitteringer i en tynn A4 ringperm da? Viktige papirer bør man lagre papirutgaven av. Anonymkode: a30a1...5ae Kontrakter er greit å bare ha i en mappe, det er kun arbeidskontrakt og boligkjøp Jeg føler også at viktige papirer bør være i papir, derfor jeg tenkte høre hvordan andre oppbevarer sånt 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #9 Skrevet 17. september 2018 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: Kontrakter er greit å bare ha i en mappe, det er kun arbeidskontrakt og boligkjøp Jeg føler også at viktige papirer bør være i papir, derfor jeg tenkte høre hvordan andre oppbevarer sånt Du får kjøpt noe lignende som dette i ca A5 str også. Jeg synes at slike er veldig fine å bruke til å holde orden på kvitteringer og annet. Men en tynn A4 ringperm ville vært enda bedre for meg i hvert fall. Da kan man ha merkede skilleark mellom hver kategori, og i tillegg ha en oversiktsliste over alle kvitteringer på første side i hver kategori om man vil. Jeg ville stiftet små kvitteringer fast på A4 ark (flere kvitteringer pr ark), for å utnytte plassen i permen best mulig og for å unngå at det blir for mange ark. 1 time siden, AnonymBruker skrev: En slik: Anonymkode: a30a1...5ae Anonymkode: a30a1...5ae
_popcorn_ Skrevet 17. september 2018 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: Du får kjøpt noe lignende som dette i ca A5 str også. Jeg synes at slike er veldig fine å bruke til å holde orden på kvitteringer og annet. Men en tynn A4 ringperm ville vært enda bedre for meg i hvert fall. Da kan man ha merkede skilleark mellom hver kategori, og i tillegg ha en oversiktsliste over alle kvitteringer på første side i hver kategori om man vil. Jeg ville stiftet små kvitteringer fast på A4 ark (flere kvitteringer pr ark), for å utnytte plassen i permen best mulig og for å unngå at det blir for mange ark. Anonymkode: a30a1...5ae Uh! Sånne permer i A5 hadde jo vært genialt! Da skal jeg stikke innom Staples i morgen å se om jeg finner 😄 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #11 Skrevet 17. september 2018 2 minutter siden, _popcorn_ skrev: Uh! Sånne permer i A5 hadde jo vært genialt! Da skal jeg stikke innom Staples i morgen å se om jeg finner 😄 De har a5 ringpermer https://www.staples.no/brevordner-esselte-no1-pp-a5-75mm-bla/cbs/121003.html og A5 plast arklommer https://www.staples.no/plastlommer/cbs/749318.html?effort_code=WW&promoCode=400040019&find_number=749318 Skal se om jeg finner hjemmearkiv a5 om det var det du mente Anonymkode: a30a1...5ae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #12 Skrevet 17. september 2018 Jeg fant ikke hjemmearkiv a5 på Staples. Jeg kjøpte mitt på Notabene for noen år siden. Anonymkode: a30a1...5ae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #13 Skrevet 17. september 2018 9 minutter siden, _popcorn_ skrev: Uh! Sånne permer i A5 hadde jo vært genialt! Da skal jeg stikke innom Staples i morgen å se om jeg finner 😄 Dette hjemmearkivet er i a5 str https://www.staplesnetshop.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=132809&loc=simplesearch Anonymkode: a30a1...5ae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #14 Skrevet 17. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette hjemmearkivet er i a5 str https://www.staplesnetshop.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=132809&loc=simplesearch Anonymkode: a30a1...5ae Uff den var i a4 str. Beklager jeg leste feil @_popcorn_ Anonymkode: a30a1...5ae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #15 Skrevet 17. september 2018 Emo har på lager fra den 18. sept. https://www.emo.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=251730&loc=group Anonymkode: a30a1...5ae
TMB Skrevet 18. september 2018 #16 Skrevet 18. september 2018 Jeg har laget meg et veldig enkelt system som jeg har brukt i 5-6 år med stor suksess. Har en mappestruktur på OneDrive (kan legges på andre steder som f.eks. Dropbox eller bare rett på harddisk/minepenn etc.) som består av årstall. I hver mappe legger jeg kvitteringer som PDF. Enten originale PDF man får på e-post/kan laste ned fra "Min Side" i nettbutikkene, lagret som PDF fra e-post via "Microsoft Print to PDF"-skriveren, eller så skanner jeg inn selv de kvitteringene det er verdt å ta vare på. Absolutt ingen unntak her, ALT skannes inn som PDF.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #17 Skrevet 19. september 2018 På 17.9.2018 den 20.39, _popcorn_ skrev: Er det noen som har gode tips for oppbevaring av kvitteringer, utenom å bare legge alt inn i en mappe? Får en del kvitteringer på epost, men har også en del på papir. Alt som ikke har garanti/reklamasjon går jo i søppel, men noe er jo smart å ta vare på. Legger de i en ziplook plastpose. Skriver med egnet tusj utenpå årstall, måned og hva som ligger inni. Ikke verdens beste system, men her fungerer det. Anonymkode: 80a28...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå