Gå til innhold

Alt er i skjønneste orden - hvorfor ikke gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har nettopp vært på utredning og alt skal være i orden både hos meg og samboe, de finner ingenting galt og vi begge er fruktbare. Til tross det har vi ikke blitt gravide på to år, er det noen andre som har opplevd det samme etter så lang tid? Tok det lang tid før dere ble gravid? 

Endret av Sunnysun
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også uforklarlig infertile, alt ser fint ut og ingenting galt på utredning. Vi prøvde i to år før vi fikk barn ved hjelp av ivf.

Anonymkode: 4351b...c53

Skrevet

Testa de om dere er en bra match kjemisk? Har hørt om noe sånt at selvom det ikke er noe galt med noen av dere, er det likevel vanskelig å bli gravid sammen. Men fortsett og prøv, slapp av og spis kald mat (kinesisk medisin..funket på meg første mnd).

Anonymkode: ea5ce...e29

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Ja! Dette er som å lese om meg selv. Jeg og samboer har prøvd i 2 år, og begge er friske. Men jeg har hatt sprukket blindtarm når jeg var liten, så det kan faktisk være en årsak men det er vanskelig å finne ut uten operasjon. 

Her står jeg å venter på å bli innkalt til prøverør. Er kjempe spent og ivrig etter å starte!😊

Håper du får hjelp og utredning til å finne veien videre for dere begge to. Mange er friske men blir ikke gravide naturlig, og det gjør vondt. Da er det ikke galt å få hjelp! Husk at det å prøve for lenge uten noe som helst gevinst kan gjøre stor skade psykisk, jeg har blitt sykmeldt som en følge av dette. 

Håper det ordner seg for dere, og husk at livet er for kort til å ikke be om hjelp. 

Lykke til❤

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
4 timer siden, Sunnysun skrev:

Vi har nettopp vært på utredning og alt skal være i orden både hos meg og samboe, de finner ingenting galt og vi begge er fruktbare. Til tross det har vi ikke blitt gravide på to år, er det noen andre som har opplevd det samme etter så lang tid? Tok det lang tid før dere ble gravid? 

Klem❤

Skrevet

Ja, vi har «perfekte» prøver og har barn fra før som kom på naturlig vis innen 1 år.

Men, det kan se ut til at jeg kanskje har endometriose - ble mistenkt ganske så tilfeldig ved et akuttanfall pga en cyste som kom utfra «intet». 

Skal igang med IVF, og dere burde jo også vurdere det. 

Anonymkode: ea727...e28

Skrevet (endret)

Hei

Tusen takk for svar dere! De siste månedene har vært veldig annerledes, har ikke hatt vanlig mens siden 29.juli. Uansett, når vi var på utredning nå mandag som var så fikk jeg innvendig ultralyd som viste klart og tydelig at jeg hadde eggløsning akkurat den dagen også, så legen sa at det bare var å "hoppe i høyet" både da og de neste dagene. Fikk se det selv også på UL så det var gøy. Nå i dag så fikk jeg lysrosa spotting på papiret og nå har jeg fått enda litt mer blod og svaake mensensmerter, er ikke det veldig merkelig så kort tid etter EL? Legen sa at man normalt ikke får mensen før ca 14 dager etter EL! (nå har jeg fått det 2-3 dager etter EL!!)

Endret av Sunnysun
Skrevet

Her er alt også i orden, sier de. Men vi blir ikke gravide, jeg tror vi er litt for stressa. Er i pp18, skal be om å bli henvist til ivf nå.

Anonymkode: 654ec...745

Skrevet

Jeg og x’n prøvde i 4 år, ble ikke gravid. Alt var bra med oss begge, men ingenting skjedde. Ble slutt mellom oss, jeg fant meg etterhvert ny mann, ble gravid etter 2 måneder i det nye forholdet! Ikke planlagt, vi brukte kondom tilogmed. Har forhørt meg hos leger, jordmor, og de sier grunnen til at jeg og x’n ikke ble gravide, kan ha med kjemien oss i mellom. Noen mennesker «klaffer» ikke sammen, uansett hvor friske en er. Dette var min historie, håper det ordner seg for dere også! 

Anonymkode: 816ce...7ba

• Liker 1
Skrevet
På 20.9.2018 den 20.18, Sunnysun skrev:

Hei

Tusen takk for svar dere! De siste månedene har vært veldig annerledes, har ikke hatt vanlig mens siden 29.juli. Uansett, når vi var på utredning nå mandag som var så fikk jeg innvendig ultralyd som viste klart og tydelig at jeg hadde eggløsning akkurat den dagen også, så legen sa at det bare var å "hoppe i høyet" både da og de neste dagene. Fikk se det selv også på UL så det var gøy. Nå i dag så fikk jeg lysrosa spotting på papiret og nå har jeg fått enda litt mer blod og svaake mensensmerter, er ikke det veldig merkelig så kort tid etter EL? Legen sa at man normalt ikke får mensen før ca 14 dager etter EL! (nå har jeg fått det 2-3 dager etter EL!!)

Jeg har også eggeløsning påvisst hos gynekolog opptill flere ganger, men blir ikke gravid. Vi er i PP22 nå🤔 jeg var bombesikker på at jeg var gravid for 2 sykluser siden, spottet rosa noen dager etter eggeløsning, men fikk mensen på dag 29 så det var falsk alarm.

Det var første gang jeg spottet rosa på papiret etter eggeløsning, men det var ikke festeblødning som jeg trodde. Har aldri hatt det før. Men når det skal sies, tok jeg aldri en graviditetstest, fordi jeg var fri for tester akkurat den syklusen. Mensen kom 2 dager forsent, har normalt 27 dagers syklus. Kanskje du er gravid? 💚

Anonymkode: 654ec...745

Skrevet

Vi prøvde lenge uten at noe skjedde. På en tur til England kom jeg over noe som heter Pregnacare. Det er vitaminer for folk som prøver å få barn - både mann og kvinne. Har liten tro på sånt egentlig, men vi kjøpte en pakke og tre uker senere hadde jeg positiv test. Kan godt være tilfeldig, men det var verdt forsøket.

Anonymkode: e0948...e6b

Skrevet

Det er flere ting som ikke kommer frem på en vanlig utredning. Ting det ikke er noe å gjøre noe med likevel. Eks at man ikke har flimmerhår i egglederne, da kommer ikke egget seg ned i livmoren. Egget kan ha et hardt "skall" som gjør at sædcellene ikke kommer igjennom. Da må man ha ICSI. Dette oppdages ikke før etter første forsøk med vanlig IVF. Og garantert mer. Det er mye som ikke synes. 

Forstår godt at det er frustrerende. Men mange uforklarlige barnløse blir gravide med IVF. 

Anonymkode: 19755...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...