Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske sterke negler og de kan i teorien bli ganske lange, men i de siste åra har pekefinger-neglen begynt å bøye seg nedover når den blir for lang lang. Det hvite på neglen når bare å bli en halv cm før den bøyer seg ned. Det er bare den ene siden som går nedover. Nå begynner langefinger-neglen å bøye seg også?! Mangler jeg noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig det. Alle negler går nedover når de blir lange, blir de ekstra lange som de i guniess rekordbok så begynner de å forme seg i sirkler og spiral.

Anonymkode: 08774...b04

• Liker 2
Skrevet

Googlet det nå å ser det står det kan indikere helseproblemer men det spørs nok i hvilken grad du mener de er bøyd da. Mine går også i en tydelig bue, men ikke en vinkelknekkbøy. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Googlet det nå å ser det står det kan indikere helseproblemer men det spørs nok i hvilken grad du mener de er bøyd da. Mine går også i en tydelig bue, men ikke en vinkelknekkbøy. 

Har snakket med negldesigneren min om dette, hun mener det er normalt, men ughhhh.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Sphynx skrev:

Har snakket med negldesigneren min om dette, hun mener det er normalt, men ughhhh.

Tror det ville sett rarere ut om de var helt rette for å være ærlig:p

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det ville sett rarere ut om de var helt rette for å være ærlig:p

Ja, når de er skikkelig lange, men de blir ikke lange, fordi de bøyer seg med en gang.

Skrevet
4 timer siden, Sphynx skrev:

Ja, når de er skikkelig lange, men de blir ikke lange, fordi de bøyer seg med en gang.

Prøv å ta biotin tabletter som styrker negler og hår. Mine blir ganske lange og eneste grunn til at de knekker er fordi jeg er uforsiktig/bruker henda normalt, f eks kommer feil borti når jeg skal ta på bilbelte,  vasker håret for hardt så hårstrået skjærer av en flis av neglen, griper tak i ting og neglen treffer osv.  og ikke pga fasongen på neglene .

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å ta biotin tabletter som styrker negler og hår. Mine blir ganske lange og eneste grunn til at de knekker er fordi jeg er uforsiktig/bruker henda normalt, f eks kommer feil borti når jeg skal ta på bilbelte,  vasker håret for hardt så hårstrået skjærer av en flis av neglen, griper tak i ting og neglen treffer osv.  og ikke pga fasongen på neglene .

Har ganske sterke negler. Og de blir lange, men pekefinger-neglene bøyer seg nedover med en gang. De gror ikke rett...

Men biotin kan kanskje hjelpe med det :)

Skrevet
4 minutter siden, Sphynx skrev:

Har ganske sterke negler. Og de blir lange, men pekefinger-neglene bøyer seg nedover med en gang. De gror ikke rett...

Men biotin kan kanskje hjelpe med det :)

Men de skal jo ikke gro rett. Negler bøyer seg i mer og mer bue jo lenger de blir.  

M-na0312perfectnail3-3.jpg

Skrevet

M-na0312perfectnail2-3.jpg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de skal jo ikke gro rett. Negler bøyer seg i mer og mer bue jo lenger de blir.  

M-na0312perfectnail3-3.jpg

Ok, trenger kanskje å legge med et bilde av hva jeg mener :P

Bilderesultat for bent fingernails
Skrevet

Åh! Okei! Hvorfor sa du ikke det med en gang :P Jeg skrev jo tidlig at bue er normalt men vinkelknekkbøy kan tyde på helseproblemer. Det er sikkert ikke unormalt for din negldesigner som ser tusenvis av negler men jeg ville i det minste gått på fast vitamin tilskudd fra nå så kanskje det retter seg opp om rundt et halvt års tid. Kanskje måle vitamin mangler hos legen også men uavhengig av resultat starte med tilskudd minst 4 forskjellige vitaminpiller daglig. Apoteket og Google kan hjelpe deg å finne for skjelett og negler. 

Skrevet

Skjønner at det der er plagsomt ja!"

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh! Okei! Hvorfor sa du ikke det med en gang :P Jeg skrev jo tidlig at bue er normalt men vinkelknekkbøy kan tyde på helseproblemer. Det er sikkert ikke unormalt for din negldesigner som ser tusenvis av negler men jeg ville i det minste gått på fast vitamin tilskudd fra nå så kanskje det retter seg opp om rundt et halvt års tid. Kanskje måle vitamin mangler hos legen også men uavhengig av resultat starte med tilskudd minst 4 forskjellige vitaminpiller daglig. Apoteket og Google kan hjelpe deg å finne for skjelett og negler. 

Google ga meg ikke så veldig gode svar egentlig, bortsett fra at jeg kanskje kunne være dødelig syk (som vanlig, typisk google)! Har liksom ikke så lyst til å gå til legen fordi neglen bøyer seg for mye :ler: Men tror jeg tar turen innom et apotek iallefall.

Haha ja, burde kanskje lagt med bildet med en gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...