Gå til innhold

Hvordan i all verden kan enkelte mene at det ikke er voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... dersom det skjer innenfor et forhold/ekteskap? Før i tiden (og flere steder i verden gjelder det fortsatt) var det ikke ulovlig engang. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
Just now, Thyra said:

.... dersom det skjer innenfor et forhold/ekteskap? Før i tiden (og flere steder i verden gjelder det fortsatt) var det ikke ulovlig engang. 

Stråmann.

Hvilken person med vettet i behold vil mene at voldtekt ikke er voldtekt så lenge det er innenfor ekteskapet? 

Skrevet
4 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Stråmann.

Hvilken person med vettet i behold vil mene at voldtekt ikke er voldtekt så lenge det er innenfor ekteskapet? 

Jeg sier ikke at de har vettet i behold. 

• Liker 6
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
Just now, Thyra said:

Jeg sier ikke at de har vettet i behold. 

Så du er bare ute etter å plage folk med psykiske problemer?

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Vanlig fyr skrev:

Stråmann.

Det skal sies at før i tiden var det faktisk slik at etter loven så kunne ikke en mann voldta sin kone.  I USA f,eks var det først i 1993 at voldtekt innenfor ekteskapet ble en kriminel handling i alle 50 stater. I England var det først i 1976 det ble en kriminel handling.

I største delen av historien har menn kunne voldta sine koner uten å bli straffet for det. Heldigivis er det ikke slik lenger i vesten..

Det er jo også land hvor en kvinne må gifte seg med mannen som voldtok henne. I Italia var dette en lov som ble brukt fram til 1981.  Denne loven eksisterer fremdels i noen stater i USA.

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 7
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
Just now, Eugene Onegin said:

Det skal sies at før i tiden var det faktisk slik at etter loven så kunne ikke en mann voldta sin kone.  I USA f,eks var det først i 1993 at voldtekt innenfor ekteskapet ble en kriminel handling i alle 50 stater. I England var det først i 1976 det ble en kriminel handling.

I største delen av historien har menn kunne voldta sine koner uten å bli straffet for det. Heldigivis er det ikke slik lenger i vesten..

Det er jo også land hvor en kvinne må gifte seg med mannen som voldtok henne.

Takk for et ekstremt lite interessant foredrag i almenhistorie, som er helt irrelevant. 

Skrevet (endret)
24 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Så du er bare ute etter å plage folk med psykiske problemer?

Jeg er ute etter å diskutere på et diskusjonsforum. 

Men statistikken sier jo at de fleste voldtekter skjer i forhold eller mellom bekjente. Så noen tilsynelatende normale menn har ihvertfall slike holdninger... 

Endret av Thyra
  • Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Det er jo også land hvor en kvinne må gifte seg med mannen som voldtok henne. I Italia var dette en lov som ble brukt fram til 1981.  Denne loven eksisterer fremdels i noen stater i USA.

Virkelig? Hvordan fungerer denne loven? Blir kvinner i USA pålagt ved lov å gifte seg med voldtektsmannen?!? Eller er dette noe som praktiseres i visse miljøer? 

Skrevet

Normale oppegående mennesker kaller det voldtekt uansett om det er i en relasjon eller ikke.

Anonymkode: 90546...a88

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg er ute etter å diskutere på et diskusjonsforum. 

Hva vil du egentlig diskutere?

Anonymkode: b0486...268

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du egentlig diskutere?

Anonymkode: b0486...268

Det skrev jeg i åpningsinnlegget. 

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
10 minutter siden, Thyra said:

Men statistikken sier jo at de fleste voldtekter skjer i forhold eller mellom bekjente. Så noen tilsynelatende normale menn har ihvertfall slike holdninger... 

Det finnes tilsynelatende normale menn og kvinner, også har man de som tilsynelatende ikke er normale.

Hva er agendaen din egentlig? Den eneste grunnen til at jeg gadd å engasjere meg i et tema så polariserende som du her kommer med er fordi jeg husket deg fra tråden som handlet om han som hadde spinal muskelatrofi som kjøpte sex i Danmark... hvor du viste en total mangel på forståelse og nyanse. 

Hva er det du ønsker? Fastslå at menn mener at voldtekt er ok innenfor ekteskapet slik at du får en bekreftelse på at det du leser på Tumblr stemmer?

Skrevet

Ford de er noen mannssjåvinistiske idioter som burde vært ballekappet?

• Liker 4
Skrevet
Just now, Tusseladen said:

Ford de er noen mannssjåvinistiske idioter som burde vært ballekappet?

Hvis overgriperen er ei dame hva foreslår du da?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis overgriperen er ei dame hva foreslår du da?

Lite sannsynlig. Voldtatt av en dame...nei tror ikke det. Men skulle nok funnet på en passende behandling her også.

Skrevet
12 minutter siden, Tusseladen said:

Lite sannsynlig. Voldtatt av en dame...nei tror ikke det. Men skulle nok funnet på en passende behandling her også.

Eh...nei:

"Langfeldt (2007) skriver også at mye tyder på at så mye som 20-25 % av overgrepene begås av kvinner. (...).

Kvinnelige seksualovergripere eksisterer, og de forgriper seg på både barn og voksne, kvinner og menn og de gjør det med en slik hyppighet at dette krever nærmere oppmerksomhet."

https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/18153/Dexskjulte.pdf?sequence=1&isAllowed=y

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Det finnes tilsynelatende normale menn og kvinner, også har man de som tilsynelatende ikke er normale.

Hva er agendaen din egentlig? Den eneste grunnen til at jeg gadd å engasjere meg i et tema så polariserende som du her kommer med er fordi jeg husket deg fra tråden som handlet om han som hadde spinal muskelatrofi som kjøpte sex i Danmark... hvor du viste en total mangel på forståelse og nyanse. 

Hva er det du ønsker? Fastslå at menn mener at voldtekt er ok innenfor ekteskapet slik at du får en bekreftelse på at det du leser på Tumblr stemmer?

Hva har de to trådene med hverandre å gjøre? Ja, jeg mener det er galt å kjøpe sex fordi det ofte er misbruk og utnytting av andre mennesker. Og da spiller det ingen rolle hvorfor vedkommende ønsker å kjøpe sex.

Jeg har da aldri påstått at menn generelt har slike holdninger. Det er snakk om et lite mindretall. Men skulle gjerne ha visst hva som rører seg i hodet på disse. 

Jeg har aldri lest på Tumblr. 

• Liker 1
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
2 minutter siden, Thyra said:

Hva har de to trådene med hverandre å gjøre? 

Det unyanserte synet du kommer med. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh...nei:

"Langfeldt (2007) skriver også at mye tyder på at så mye som 20-25 % av overgrepene begås av kvinner. (...).

Kvinnelige seksualovergripere eksisterer, og de forgriper seg på både barn og voksne, kvinner og menn og de gjør det med en slik hyppighet at dette krever nærmere oppmerksomhet."

https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/18153/Dexskjulte.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Nytter ikke å vise til en studie, eller hva nå dette var, og påstå at dette representerer sannheten.

Skrevet
1 time siden, Vanlig fyr skrev:

Stråmann.

Flere av guttene som henger her på KG å troller og desverre noen ute i det virkelige liv også. Kvinneundertrykkingen rår desverre 

Anonymkode: 2ef16...a64

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...