Gå til innhold

Hvorfor ghoster folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Ingen har sagt noe annet.

Er mer det at problemer i samliv... der har gutten alltid skylden.

Gutter oppretter tråder på KG der jenta har vært slem. Vil du vite fasiten? Gutten har egentlig skylden.... alltid.

Anonymkode: dc758...794

Javel, så start din egen tråd om det da. Innspillet ditt er i alle fall totalt irrelevant for denne tråden.

Anonymkode: 7a133...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ghosting er forferdelig, det kunne jeg aldri ha funnet på å gjøre.

Trodde jeg var ghostet av daten i helga fordi det tok uendelig med tid før han svarte...et døgn. Fra å like han veldig godt.. til å kjenne at jeg ble total drama Queen av hele greia. Leste opp og ned om ghosting og tenkte hva skal jeg gjøre nå. Venninner sa jeg måtte roe meg ned og vente.. Noe som så klart er helt rett. Vel.. jeg ringte han.. Han svarte og vi fikk snakket sammen så ting ble greitt. Puh.. ekkelt å kjenne på de følelsene.

Dersom han hadde sagt han ikke ville mer...så hadde jeg blitt lei meg, men det hadde vært en helt annen sak. 

Anonymkode: 97451...834

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Ingen har sagt noe annet.

Er mer det at problemer i samliv... der har gutten alltid skylden.

Gutter oppretter tråder på KG der jenta har vært slem. Vil du vite fasiten? Gutten har egentlig skylden.... alltid.

Eh nei. De fleste har ganske grei moral. Finnes selvfølgelig noen løse skruer her og der, men de aller fleste som ikke er blendet av det gamle rollemønsteret skjønner forskjellen mellom rett og galt når det gjelder alle skjønn. 

Anonymkode: 6ca47...2b5

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Eh nei. De fleste har ganske grei moral. Finnes selvfølgelig noen løse skruer her og der, men de aller fleste som ikke er blendet av det gamle rollemønsteret skjønner forskjellen mellom rett og galt når det gjelder alle skjønn. 

Anonymkode: 6ca47...2b5

Lyst til å vedde?

Velg mellom: samlivsforumet, vennskapsforumet, seksualitetsforumet eller singelforumet,

Si et tall (trådtittel fra nr. 1 på toppen).

Det er bare å teste ut: er garantert en tråd hvor gutter blir hatet på.

Skrevet

Kjenner jeg blir så lei meg når jeg leser dette. Har full forståelse for at det må være fælt å oppleve. For min del kan jeg bli kalt hva som helst så lenge ingen har det vondt pga meg. Jeg har veldig dårlig samvittighet og tenker mye på noen venner jeg hadde som jeg kuttet kontakt med uten å si hvorfor.

En ting er sikkert: Det var ikke pga dem jeg kuttet kontakten. Det var fordi jeg var så flau over noe jeg hadde gjort. Og så gikk tiden, og det ble rart å ta kontakt. Jeg føler meg så trist. Og jeg vet godt jeg aldri burde ha kuttet kontakten i utgangspunktet. Det var ikke noe jeg ville. Og det er enda mer pinlig enn grunnen til at jeg kuttet kontakten. Og nå føler jeg at det ikke er vits i å forklare, selv om jeg noen netter har drømt at jeg tar kontakt igjen. Men nå er jeg bare redd for det og klarer det ikke. Aner ikke hvordan jeg skulle forklart meg. Skulle ønske jeg var sterkere! Så ja, det er feigt og ikke rett. Og vondt.

Anonymkode: 59063...936

• Hjerte 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet
På 17.9.2018 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Noen av dem som klager over ghosting er bare innpåslitne og tar ikke et hint, det blir bare ett mas. 

Om vi har hatt sex så kan jeg avslutte det på en fin måte om det ikke funket og hun spør ut, om vi ikke har hatt sex men jeg har funnet ut at jeg ikke liker henne så føler ikke jeg at jeg skylder henne noe som helst, da gidder jeg bare ikke å svare på de utallige snappene..

Anonymkode: f0719...47a

Voksne folk sender ikke hint men klarer snakke for seg og si det som det er. 

• Liker 4
Skrevet

Her en artikkel fra NRK.no i dag som går på akkurat dette temaet. Linker den bare opp siden tråden er oppe på ny.

Der uttaler bl.a en psykolog seg og påpeker at ghosting er feig oppførsel som skaper stress og kan skade de som blir utsatt for det. 

https://www.nrk.no/kultur/forfatter_-_-jeg-ble-liggende-og-sjekke-mobilen-hele-natten-1.14382596

Anonymkode: 32d73...edd

• Liker 1
Skrevet

Fordi dem er feige egoistiske idioter med psykiske problemer. 

Anonymkode: fad85...288

• Liker 1
Skrevet
På 31.1.2019 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Her en artikkel fra NRK.no i dag som går på akkurat dette temaet. Linker den bare opp siden tråden er oppe på ny.

Der uttaler bl.a en psykolog seg og påpeker at ghosting er feig oppførsel som skaper stress og kan skade de som blir utsatt for det. 

https://www.nrk.no/kultur/forfatter_-_-jeg-ble-liggende-og-sjekke-mobilen-hele-natten-1.14382596

Anonymkode: 32d73...edd

Og det stemmer på en prikk! Jeg har blitt ghostet av en venn i flere omganger de siste 3 årene. (Og vi var venner en del år før det ble sånn) Det har ført til depresjon og angst. Depresjon pga tankekjør, håp om at relasjone skal bli bedre igjen og fikse seg, og pga sorg og savn av en person som betyr mye. Angst for å sende meldinger på sms og sosiale medier, og angst for å på en eller annen måte bli minnet på/se oppdateringer fra personen jeg har mistet. 

Dette er faktisk noe av det jævligste jeg har opplevd i mitt voksne liv. Skulle virkelig ønske at jeg aldri hadde brydd meg om denne vennen, at jeg aldri hadde møtt vedkommende. Skulle gjort mye for å slippe å være i denne situasjonen som jeg selv ikke kan gjøre noe med. Ghosting/ignorering/silent treatment over lange perioder er psykisk mishandling!

Anonymkode: 16e9b...51b

• Liker 1
  • 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

yupz, gammel tråd men here we go! 

Ghostet i dag for første gang :0 Trodde ikke jeg noen gang skulle gjøre det. Var en fyr jeg har ligget med noen ganger.  Vi datet først, men ble bare til at vi møttes for å ligge sammen og ikke noe mer.

Jeg har det tøft psykisk i perioder, så sa til han sist han spurte om vi skulle treffes at jeg har det litt vanskelig for tiden, men at vi kunne møtes når jeg følte meg bedre. Etter det har han sendt masse auberginer og diverse slike meldinger uten at jeg svarte :s Jeg konkludere  i meg selv med at jeg ikke vil møte han igjen, fordi jeg ikke føler meg noe bra når jeg vet at jeg bare er en kropp for han + at jeg likte han mindre av alt maset. Var for feig til å si det.. og i dag sendte han meg enda en melding om at han var i nærheten og om jeg ville ha p****. Orka bare ikke.. og tenkte at det ikke betyr så mye fra eller til om han «mister» meg. Hadde ikke ghostet om vi hadde en annen relasjon, så på en måte føler jeg det er mer greit.. men var rart å oppheve matchen uten forklaring. jaja. Syntes han var megadeilig og kjekk, men personligheten var ikke helt for meg. Han syntes det samme om meg.. Trodde jeg var overfladisk, men jeg har lært at jeg ikke klarer å ligge med noen jeg ikke liker. Sånn sett en positiv erfaring :) 😆

Anonymkode: 1ba8d...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har ghostet folk det er kun på grunn av at jeg har fått angst, kanskje nesten det samme som å være feig 🤷‍♀️

Anonymkode: eaf75...d6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ghostet en gang. Eller ghosting og ghosting, jeg ga beskjed at det ikke kunne bli noe mer pga avstand. Personen ble veldig lei seg (snakk om 3 timers reisevei), og hjertet var knust og det ene med det andre. Endte med å bare fade vedkommende ut for så  å slette. Ikke ren ghosting, men litt. 

Anonymkode: 2720d...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...