Gå til innhold

Hvorfor ghoster folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ghosting er når folk bare slutter og svare eller blokkerer uten NOEN grunn. Det er ikke når man gjentatte ganger har sagt ifra og SÅ slutter å svare..

Og det er bedriten ting å gjøre, som feige folk gjør fordi de ikke takler konfrontasjoner. 

Anonymkode: 524e6...e07

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tok selv kontakt med dem i etterkant av datene?

Anonymkode: 202ea...bb3

Ja, jeg synes det er normal høflighet å sende en melding etter at man har møtt noen. Pleier å skrive noe som:

Hei Xxx! Takk for en hyggelig kaffedate i går ☺️. Håper at du har en fin dag! 

... 

Hvis jeg ikke tror det er potensiale skriver jeg omtrent noe slikt:

Hei Xxx. Takk for kaffe i går! Det var hyggelig å møte deg, men jeg tror ikke vi er på utkikk etter det samme. Du virker som er bra mann og jeg ønsker deg lykke til videre. 

...

Finnes sikkert mange måter å si det på, men da er det ihvertfall ikke noen som går og venter. 

Anonymkode: 75647...060

• Liker 4
Skrevet

Mi erfaring er at når ghosting skjer så har de noe annet på gang. 

Skrevet
På 17.9.2018 den 18.20, AnonymBruker skrev:

Noen av dem som klager over ghosting er bare innpåslitne og tar ikke et hint, det blir bare ett mas. 

Om vi har hatt sex så kan jeg avslutte det på en fin måte om det ikke funket og hun spør ut, om vi ikke har hatt sex men jeg har funnet ut at jeg ikke liker henne så føler ikke jeg at jeg skylder henne noe som helst, da gidder jeg bare ikke å svare på de utallige snappene..

Anonymkode: f0719...47a

Virker som du blir sur på vedkommende fordi du ikke er interessert? Jeg forstår at du ghoster etter at hun ikke tar nei for et nei etter du allerede har avvist henne. Det har jeg gjort selv. Sluttet å svare på mekdinger fra en stalker aktig type fordi jeg allerede tydelig hadde avvist han uten hinting, og han likevel ikke gav seg. Da trigga bare det at jeg svarte, til at han madte ennå mer, så ignorering var siste løsning.

Men om dette er en som ikke har vært masete, så fortjener personen en avslutning. Alle fortjener en form for respekt.

• Liker 1
Skrevet

Ghosting er respektløst og veldig vondt for den som blir ghostet. Styr unna!
Det er egentlig  en "gave" fordi du tidlig ser hva slags type person du blitt utsatt for og kan slippe og vikle deg inn i et hekt.
Antagelig er han bare en veldig konfliktsky person uten onde hensikter, men man vet aldri....
Et hekt er et usunnt forhold hvor personen driver å "Submariner" deg; kommer og går, av og på, "varmt og kaldt" for å ha deg på kroken lengst mulig...i verste fall i årevis.

• Liker 4
Skrevet

Fordi de er konfliktskye drittsekker.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Mamina skrev:

Ghosting er respektløst og veldig vondt for den som blir ghostet. Styr unna!
Det er egentlig  en "gave" fordi du tidlig ser hva slags type person du blitt utsatt for og kan slippe og vikle deg inn i et hekt.
Antagelig er han bare en veldig konfliktsky person uten onde hensikter, men man vet aldri....
Et hekt er et usunnt forhold hvor personen driver å "Submariner" deg; kommer og går, av og på, "varmt og kaldt" for å ha deg på kroken lengst mulig...i verste fall i årevis.

Æsj, ja. Folk som tar kontakt når det passer dem selv og ellers ikke.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Folk ghoster fordi de har null respekt for andre mennesker. Jeg husker en fyr ghostet meg, og fire år senere sender han melding til meg at han kom over facebooken min (Vi har felles venner) og lurte på hvordan det går med meg. Jeg svarte og han sendte venneforespørsel som jeg godtok. Han sendt flere meldinger at han synes jeg var kjempe pen og at han savnet meg. Gadd ikke å svare en gang..

Endret av Eplen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Velkommen jenter, til manne verden. Vi menn har hatt det sånn i utallige år. Dere ser ikke oss syte om det. Små dagligdagse problemer tar man med venninner. Folk i andre steder i verden sliter med sult og katastrofer og dere syter om ghosting? Give me a f.... break

Anonymkode: 92ebc...291

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen jenter, til manne verden. Vi menn har hatt det sånn i utallige år. Dere ser ikke oss syte om det. Små dagligdagse problemer tar man med venninner. Folk i andre steder i verden sliter med sult og katastrofer og dere syter om ghosting? Give me a f.... break:link::fart2:

Anonymkode: 92ebc...291:fart2:

…… søk opp på youtube: innerintegration - ghosting

hyppig utført av narsissister, psykopater og ellers issues

Anonymkode: ced31...7be

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen jenter, til manne verden. Vi menn har hatt det sånn i utallige år. Dere ser ikke oss syte om det. Små dagligdagse problemer tar man med venninner. Folk i andre steder i verden sliter med sult og katastrofer og dere syter om ghosting? Give me a f.... break

Anonymkode: 92ebc...291

For en rar ting å skrive? Etter den logikken burde jo alle forumene på kvinneguiden legges ned. Lite her som kan måle seg med sult og katastrofer.

Anonymkode: 7a133...fb7

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en rar ting å skrive? Etter den logikken burde jo alle forumene på kvinneguiden legges ned. Lite her som kan måle seg med sult og katastrofer.

Anonymkode: 7a133...fb7

I tillegg deltar han selv i tråden, som ikke handler om sult og katastrofer...

Jeg ble ghostet en gang. Fyren sluttet å gi lyd fra seg, og jeg gikk lenge og lurte på hvorfor. Forsøkte å kontakte ham, men fikk ikke svar. Har heldigvis aldri opplevd dette med andre. Etter et par år tok han kontakt og beklaget, men jeg ville aldri klart å stole på ham igjen.

Som noen skriver, så handler det om mangel på respekt for andre og om å være konfliktsky. Å ikke bry seg om hvor vondt det kan være for den som blir forlatt uten en forklaring, det viser mye. Jeg synes det koster så lite å si ifra, gi en avslutning. Det er vondt det også, men da vet man hva man skal forholde seg til, og slipper å gå og vente, og håpe.

Anonymkode: cf5f7...c7b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg syns er så utrolig interessant er jo de som har blitt ghostet før, og griner her på KG og får solskinn, blomster og regnebue-sympati, er de samme som ghoster selv, og når andre skriver tråder om disse folka, så er det alltid mannen som har skylden.

Har ikke tall på hvor mange tråder hvor mannen har fått skylden, utelukkende basert i svar på trådittel der kvinnen er ''offeret''. Heia dobbeltmoralitet! :)

Anonymkode: dc758...794

• Liker 1
Skrevet

Tenker det ofte kan väre ulik oppfattning av hva avvisning er. Tenker på de som avviser og så ghoster fordi den andre parten ikke tok et hint. Jeg føler jeg er veldig veldig tydelig de gangene jeg avviste. Det var ikke til å misforstå: " du er ikke min type, du er ikke den jeg ser etter". Men de gangene jeg selv ble avvist hørte jeg :" du bor litt langt unna da..." jeg er litt opptatt denne helga" osv. Jeg LER!! så feige både menn (og damer) kan väre. Bedre å bli skuffa DER OG DA, enn å ikke ta hintet. Jeg tror det hadde blitt enklere for alle hvis folk kunne si ifra direkte, konsenkvent og tydelig. 👍

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, Eplejuice123 skrev:

Tenker det ofte kan väre ulik oppfattning av hva avvisning er. Tenker på de som avviser og så ghoster fordi den andre parten ikke tok et hint. Jeg føler jeg er veldig veldig tydelig de gangene jeg avviste. Det var ikke til å misforstå: " du er ikke min type, du er ikke den jeg ser etter". Men de gangene jeg selv ble avvist hørte jeg :" du bor litt langt unna da..." jeg er litt opptatt denne helga" osv. Jeg LER!! så feige både menn (og damer) kan väre. Bedre å bli skuffa DER OG DA, enn å ikke ta hintet. Jeg tror det hadde blitt enklere for alle hvis folk kunne si ifra direkte, konsenkvent og tydelig. 👍

Helt enig. Er bare tull med denne hintinga. Man kan ikke forvente at alle skal ta subtile hint sånn uten videre.

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg syns er så utrolig interessant er jo de som har blitt ghostet før, og griner her på KG og får solskinn, blomster og regnebue-sympati, er de samme som ghoster selv, og når andre skriver tråder om disse folka, så er det alltid mannen som har skylden.

Har ikke tall på hvor mange tråder hvor mannen har fått skylden, utelukkende basert i svar på trådittel der kvinnen er ''offeret''. Heia dobbeltmoralitet! :)

Kvinner er like ille som menn på dette området

Skrevet
23 hours ago, Maleficenta said:

Kvinner er like ille som menn på dette området

Ja, nettopp det jeg presiserer!

Er bare så interessant å se kjønnsfordelingen på KG, da, når det kommer til hvem som har skyld.

Sett opp et hvilket som helst case, med alle mulige scenarier innblandet: gutten har ALLTID skylden.

Velg en underseksjon i samliv, vennskap eller dating.

Velg et tall (trådnr. fra nr. 1 på toppen).

= Jeg vedder det er en tråd hvor gutten har skyld i noen.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp det jeg presiserer!

Er bare så interessant å se kjønnsfordelingen på KG, da, når det kommer til hvem som har skyld.

Sett opp et hvilket som helst case, med alle mulige scenarier innblandet: gutten har ALLTID skylden.

Velg en underseksjon i samliv, vennskap eller dating.

Velg et tall (trådnr. fra nr. 1 på toppen).

= Jeg vedder det er en tråd hvor gutten har skyld i noen.

Men vi er jo på et kvinneforum, hvor flesteparten er kvinner. Sier seg selv at man får høre mer fra kvinners liv og deres erfaringer da. 

Anonymkode: 6ca47...2b5

• Liker 2
Skrevet
On 9/22/2018 at 1:17 AM, AnonymBruker said:

…… søk opp på youtube: innerintegration - ghosting

hyppig utført av narsissister, psykopater og ellers issues

Anonymkode: ced31...7be

Kvasi psykologi fra selverklærte spesialister.

Anonymkode: 2c733...d08

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Men vi er jo på et kvinneforum, hvor flesteparten er kvinner. Sier seg selv at man får høre mer fra kvinners liv og deres erfaringer da. 

Anonymkode: 6ca47...2b5

Selvfølgelig. Ingen har sagt noe annet.

Er mer det at problemer i samliv... der har gutten alltid skylden.

Gutter oppretter tråder på KG der jenta har vært slem. Vil du vite fasiten? Gutten har egentlig skylden.... alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...