Gå til innhold

Hvorfor ghoster folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal innrømme at jeg hater ghosting og mister litt respekten for dem som gjør det. Synes det er meget feig måte å avslutte relasjon på, og er en veldig barnehage oppførsel.. Så hvorfor gjør folk sånt? Og har du blitt ghostet og hvordan reagerer du? 

Anonymkode: 14785...46e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør det fordi de er feige og egoistiske mennesker som bare tenker på at seg selv: at de selv skal ha det mest mulig behagelig til enhver tid. Mye enklere å bare late som noen ikke eksisterer enn å risikere potensielle konfrontasjoner og drama der man må ta innover seg at noen ble såret f.eks.

Har blitt ghostet flere ganger. Jeg brukte mye lenger tid på å komme meg videre da, enn når folk har vært direkte. Det gjorde også noe med selvfølelse og selvtillit. Man føler seg som et null, som ikke er verdt noe som helst og tar gjerne den følelsen med seg videre..

Anonymkode: 32d73...edd

• Liker 14
Skrevet

Jeg ghostet en gang. Det gjorde jeg siden jeg er konfliktsky og hadde funnet tilbake til eksen min. Hintet først ved å si nei til en ny date, men da han fortsatte å spørre sluttet jeg bare å svare. Og ja, jeg følte meg som en drittsekk lenge etterpå. 

Anonymkode: a4707...338

• Liker 1
Skrevet

Dypest sett; skam som gir seg utslag i ulike grunner og selvretferdiggjøring for ghosting.

Anonymkode: 2c733...d08

• Liker 2
Skrevet

Noen av dem som klager over ghosting er bare innpåslitne og tar ikke et hint, det blir bare ett mas. 

Om vi har hatt sex så kan jeg avslutte det på en fin måte om det ikke funket og hun spør ut, om vi ikke har hatt sex men jeg har funnet ut at jeg ikke liker henne så føler ikke jeg at jeg skylder henne noe som helst, da gidder jeg bare ikke å svare på de utallige snappene..

Anonymkode: f0719...47a

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva slags ghosting som er værst... at de slutter å ta kontakt men svarer kort og kjedelig om du tar kontakt. Eller slutter å svare. Eller når de blokkerer deg :( Opplevd alle 3 jeg, og det er ille

TS 

• Liker 3
Skrevet

Folk som ghoster er psykisk ustabile mennesker med masse issues,  som regel narsisister med mange psykopatiske trekk. De eier ikke samvittighet og er ekstremt egoistiske. Noen feige mennesker. Det er bare å holde seg langt unna slike folk, de er ikke en man vil ha som kjæreste. 

Anonymkode: fad85...288

• Liker 12
Skrevet

Ghosting er en form for psykisk mishandling. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk som ghoster er psykisk ustabile mennesker med masse issues,  som regel narsisister med mange psykopatiske trekk. De eier ikke samvittighet og er ekstremt egoistiske. Noen feige mennesker. Det er bare å holde seg langt unna slike folk, de er ikke en man vil ha som kjæreste. 

Tusen takk!❤️ Prøver å komme meg over en fyr jeg har datet fem ganger og vi hadde sex på den siste daten.. Men så var det stille fra han en heeeel uke, og jeg sendte han til slutt melding og spurte hva greia var egt. Han nektet for det men jeg begynte å tvile. Til slutt blokkerte han meg:( Dette skjedde på fredag og jeg er enda lei meg og gråter hver kveld spesielt

Ts

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!❤️ Prøver å komme meg over en fyr jeg har datet fem ganger og vi hadde sex på den siste daten.. Men så var det stille fra han en heeeel uke, og jeg sendte han til slutt melding og spurte hva greia var egt. Han nektet for det men jeg begynte å tvile. Til slutt blokkerte han meg:( Dette skjedde på fredag og jeg er enda lei meg og gråter hver kveld spesielt

Ts

Hev deg over det, slik oppførsel sier jo alt, ingenting å samle på.

Anonymkode: ced31...7be

• Liker 5
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Du sendte ham én melding om hva greia var, og han blokkerte deg?

• Liker 1
Skrevet

Ok, jeg ser at ordet blir mye brukt her. Hva er det å "ghoste"? Altså, å kontakte noen i en periode og plutselig forsvinne?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, matrobot skrev:

Ok, jeg ser at ordet blir mye brukt her. Hva er det å "ghoste"? Altså, å kontakte noen i en periode og plutselig forsvinne?

Jepp. Forsvinne/overse/gi kald skulder i form av intetsigende meldinger/blokkere...mange versjoner av dette.

Altså alt som ikke innebærer en direkte samtale.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ghosta en gang, og det var når en fyr ikke tok et hint. Han maste, maste og maste. Sendte meldinger hver eneste dag. Lot meg ikke være i fred. Til slutt sluttet jeg å svare og trykket på «ignoner meldinger». Det som skjedde var at han slettet meg som venn etter noen måneder. 

Anonymkode: 901bf...75f

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd det to ganger etter Tinder-dater. Begge to voksne menn (50+) i ledende stillinger (dvs at de i prinsippet burde være vant til å tåle en ubehagelig samtale). Begge datene var hyggelige, uten initiativ til sex og uten mas fra min side i etterkant.

Selv tenker jeg at det er helt fair at man ikke faller for noen og dermed ikke har lyst på date nr to, men det burde være allmenn høflighet å kunne si det slik at den andre parten slipper å gå og vente og lure.

Anonymkode: 75647...060

• Liker 3
Skrevet

Mange menn forlanger en begrunnelse på hvorfor jeg ikke vil fortsette å date dem. Selv etter bare en date! 

Det synes jeg er så ubehagelig, fordi hvis jeg forteller hvorfor, begynner de å kverulere på det også. 

Så da ghoster jeg. Men jeg har jo sagt fra at jeg ikke er interessert, i det minste. 

Har man datet over litt lengre tid, tar man heller en samtale (ev på telefon) og sier fra. 

Anonymkode: 9730d...12d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok en veldig trist grunnleggende faktor er depresjon.

De blir selvsentrerte, dobbeltmoralske og falske, - og de elsker det.

Det blir litt som at fisken er den eneste som ikke vet at den svømmer i vann.

Anonymkode: dc758...794

• Liker 1
Skrevet

Det er mange som bruker "ja, men alle andre gjør det jo" som en unnskyldning for å gjøre det. Jeg syns det er en skikkelig uting, det må gå an å avvise folk på en ordentlig måte. Respekt kalles det. 

Jeg fant den ikke igjen, men jeg leste en artikkel om at de som ghoster får lavere selvrespekt av å gjøre det også. De vet jo at det er feigt.

Anonymkode: b3719...f75

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Har opplevd det to ganger etter Tinder-dater. Begge to voksne menn (50+) i ledende stillinger (dvs at de i prinsippet burde være vant til å tåle en ubehagelig samtale). Begge datene var hyggelige, uten initiativ til sex og uten mas fra min side i etterkant.

Selv tenker jeg at det er helt fair at man ikke faller for noen og dermed ikke har lyst på date nr to, men det burde være allmenn høflighet å kunne si det slik at den andre parten slipper å gå og vente og lure.

Anonymkode: 75647...060

Så du tok selv kontakt med dem i etterkant av datene?

Anonymkode: 202ea...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...