AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Jeg har jobbet som frisør/makeupartist i mange år men har ikke utdannelsen. Kan jeg likevel starte salong hjemme og tilby behandlinger til hår, voksing, andre hudbehandlinger, feks vippeextensions osv??? Eller skal alt sånn kun gjøres med kursing, attester, kursbevis osv??? Anonymkode: 44218...208
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Kan du ikke ta fagprøven da? Anonymkode: 7ce96...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 Det kommer jo an på om du har en kundekrets, eller om du forventer å opparbeide deg en. Og hvor du har tenkt og legge deg ang pris. Nå har ikke jeg peiling på frisøryrket, men antar at du skal ha kunnskap om ev allergiske reaksjoner etter bruk av kjemiske stoffer. Det er vel også en fordel å kunne diverse klippeteknikker. Ufaglært frisør med salong hjemme, da ser jeg for meg at kunden er tante Olga som skal legge håret og få det rullet opp. Men jeg kan ta feil. Jeg ville ikke gått til deg. Anonymkode: 0f89d...3b1 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #4 Skrevet 17. september 2018 En god del vil du nok kunne gjøre uten utdanning, men du må prise deg etter det også da, og være ærlig på at du ikke har utdanning. Du kan alltids si at du har masse erfaring, og satse på at det er nok til å få bygd deg opp en kundekrets. Hverken frisør eller hudpleier er beskyttet tittel. Anonymkode: ed6bd...41c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #5 Skrevet 17. september 2018 Det er greit med hjemmesalong, men da må du være ærlig at du har ikke formell utdanning og du må også si ifra til staten (slik at du ikke unngår å betale skatt, da er det ulovlig arbeid). Personlig ville jeg ikke ha gått til deg, siden man kan ikke risikere dersom man får allergiske reaksjoner/skader men tar du det billigere enn normalprisen på frisører der ute så får du sikkert kunder. Anonymkode: b1640...a61
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #6 Skrevet 17. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo an på om du har en kundekrets, eller om du forventer å opparbeide deg en. Og hvor du har tenkt og legge deg ang pris. Nå har ikke jeg peiling på frisøryrket, men antar at du skal ha kunnskap om ev allergiske reaksjoner etter bruk av kjemiske stoffer. Det er vel også en fordel å kunne diverse klippeteknikker. Ufaglært frisør med salong hjemme, da ser jeg for meg at kunden er tante Olga som skal legge håret og få det rullet opp. Men jeg kan ta feil. Jeg ville ikke gått til deg. Anonymkode: 0f89d...3b1 nå spør jeg jo ikke om jeg får kunder. Jeg har en stor kundekrets og lang erfaring i faget, samt godt med kursing. Men om det er lov. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er greit med hjemmesalong, men da må du være ærlig at du har ikke formell utdanning og du må også si ifra til staten (slik at du ikke unngår å betale skatt, da er det ulovlig arbeid). Personlig ville jeg ikke ha gått til deg, siden man kan ikke risikere dersom man får allergiske reaksjoner/skader men tar du det billigere enn normalprisen på frisører der ute så får du sikkert kunder. Anonymkode: b1640...a61 Det blir selvfølgelig hvitt arbeid. Og ærlig på det ja. altså alt slik som for enhver frisør som driver egen salong. Og ja alt det er jeg selvsagt kjent med Har tatt alt av eksamener og kvalitetssikring. Men ikke fagprøven. Det siste: siden man kan ikke risikere dersom man får allergiske reaksjoner/skader Forstod ikke hva du mente. Jeg kjenner flere frisører som er frisør uten svennebrev. De jobber jo i store kjeder. Men de jeg vet er jo ansatt i kjede. Vil tro samme regler gjelder da som hvor seg skulle startet selv. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke ta fagprøven da? Anonymkode: 7ce96...ec8 Nei. Anonymkode: 44218...208
Gjest nicecar Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 Jeg hadde ikke gått til en frisør uten utdanning.
solmåneogstjerner Skrevet 17. september 2018 #8 Skrevet 17. september 2018 Ja det er lov. Men du kan ikke gjøre medisinske behandlinger som fillers og slikt. Men hårstell/klipp, hudpleie, sminke osv kan du gjøre uten noen lovmessige krav.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #9 Skrevet 17. september 2018 40 minutter siden, nicecar skrev: Jeg hadde ikke gått til en frisør uten utdanning. Ikke det jeg spør om men takk Anonymkode: 44218...208 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #10 Skrevet 17. september 2018 36 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja det er lov. Men du kan ikke gjøre medisinske behandlinger som fillers og slikt. Men hårstell/klipp, hudpleie, sminke osv kan du gjøre uten noen lovmessige krav. nei nei selvsagt ikke. Da er man jo kosmetisk sykepleier... 😄 takk. da fikk jeg svaret mitt Anonymkode: 44218...208 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #11 Skrevet 18. september 2018 Hva enn du gjør, start ett AS og ikke Enk, jeg ser så mange konkurser innen slike bransjer hvor unge personer blir personlige gjeldsslaver i tiår fremover.. Anonymkode: a29df...84b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #12 Skrevet 18. september 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva enn du gjør, start ett AS og ikke Enk, jeg ser så mange konkurser innen slike bransjer hvor unge personer blir personlige gjeldsslaver i tiår fremover.. Anonymkode: a29df...84b takk! 😄 Anonymkode: 44218...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå