Gå til innhold

Hvordan holde det ryddig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har bodd sammen i 5 år. Vi er begge veldig rotete av oss, men med to barn i hus har det virkelig toppet seg. Slik vi hadde det da det bare var oss to er ryddig i forhold til nå.. Noen som har tips og råd til hvordan vi kan holde det ryddig?

Anonymkode: 53aad...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rydd opp etter dere med en gang. Feks etter middag eller lek.  Det tar 5 minutter å tørke over kjøkkenbenken.

Anonymkode: 28cdc...e42

• Liker 1
Skrevet

Lag rutiner og hold deg til dem! Er du dausliten om kvelden, tving deg til å rydde 5 min. før du siger sammen i sofaen. Rydd alltid opp etter måltid. Ikke la kopper og fat stå i stua når du går derfa. Sånne ting. Vaner og rutiner. Alfa og omega! For noen er det helt automatisk, men andre må lage seg disse vanene. Lykketil 😊

Anonymkode: 45fcc...214

• Liker 2
Skrevet

Kvitt dere med ting dere ikke trenger, mindre ting å rydde på :) Alt skal ha en fast plass, plasser det der med en gang det er ferdig brukt.

Anonymkode: 96e2d...0d6

• Liker 3
Skrevet

Legg tilbake ting der de hører til, med en gang du/dere er ferdig med den. Gjør dere alltid det, så er det knapt noe å rydde på plass noengang igjen! For da ligger jo tingene på sin plass!

Anonymkode: 282b3...ff9

• Liker 2
Skrevet

Oppbevaring oppbevaring oppbevaring! Og så et system på hva som skal hvor. Uten tilstrekkelig (og smart) oppbevaring er det nærmest umulig å holde det ryddig. Spesielt når man har barn. 

Når jeg innreder går jeg faktisk gjennom rom for rom for å finne ut hvordan jeg kan skape smart, pen og hensiktsmessig oppbevaring først, og deretter følger resten av innredning. 

• Liker 3
Skrevet
På ‎17‎.‎09‎.‎2018 den 19.22, Trolltunge skrev:

Oppbevaring oppbevaring oppbevaring! Og så et system på hva som skal hvor. Uten tilstrekkelig (og smart) oppbevaring er det nærmest umulig å holde det ryddig. Spesielt når man har barn. 

Når jeg innreder går jeg faktisk gjennom rom for rom for å finne ut hvordan jeg kan skape smart, pen og hensiktsmessig oppbevaring først, og deretter følger resten av innredning. 

Dette! 

Da vi flyttet i vår solgte jeg alle oppbevaringsmøbler vi hadde som ikke fungerte og brukte mye tid på å planlegge nye løsninger for det nye huset. Ha faste plasser for ting og sørg for at alle i familien vet hvor ting hører hjemme. Rydd etter matlaging med én gang, ta en felles rydderunde med barna før deres leggetid/etter middag hvor de rydder på rommene sine og dere voksne tar klesvask eller lignende, gjør det til en vane å rydde i fem - ti minutter før dere legger dere. Lag gjerne oppbevaringssystem for leker som barna synes det er lett å bruke, enten det er på rommene deres, i stua, kjellerstue eller hvor man nå har lekene. Jeg synes Kallax serien til ikea er genial. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...