AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Hei Har søkt på en jobb og vært til førstegangsintervju. Vet ikke ennå om jeg går videre til annengangsintervju, men om jeg går videre skal jeg igjennom noen tester, blant annet en analytisk evnetest. Jeg lurer på om noen her har vært igjennom slik testing og hva det går ut på? Mulig dette er ganske så normalt i visse yrker, men for meg er dette helt nytt og det gjør meg en smule stresset :p Anonymkode: 199d5...787
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 En evnetest jeg prøvde (via Adecco?) gikk ut på at du hadde 5-6 forskjellige faner med informasjon. Disse inneholdt forskjellige scenarioer - f.eks en graf med forskjellige søylediagrammer, en annen fane hadde liste over deler og priser, en annen hadde regnskapstall, osv. Testen gikk ut på at du skulle svare så mange som mulig, innen en gitt tid. Du fikk et utsagn, som f.eks "I år 2015 ble det betalt mer skatt enn i år 2017", og så fikk du tre alternativer som "korrekt","ukorrekt","uklart". Det første du gjorde da, var å finne ut hvilken fane du måtte sjekke ut. Ok, du hadde fått med deg at f.eks fane 4 inneholdt regnskapstall, i form av en graf med flere kurver (skatt, inntekt, driftkostander, osv.). Det neste du gjør er å lese av riktig kurve på grafen (skatt), og sjekker om skatt på år 2015 er høyere enn 2017. Om dette var riktig, så klikker du "korrekt". Og slik fortsatte det. Etter ca. to tredeler av testen, så begynte det å dukke opp "uklare" eller helt feile spørsmål. Dvs. spørsmål som manglet informasjon, som du åpenbart ikke kunne svare på. Første gangen ble jeg ganske forvirret, men så fort du blir kjent med formatet, så gikk det ganske greit. Det vanskeligste var vel om en oppgave inneholdt mye hoderegning, og du endte opp med å bruke mye tid der. Anonymkode: eba50...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå