AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 ... jeg er student og jobber deltid i butikk. Etter en operasjon har jeg nå vært sykemeldt i to uker. Har stort sett spydd og ligget flat disse ukene, derfor er kroppen nå ganske kjørt. Fikk dermed en uke sykemelding til av legen. Ringte sjefen og meddelte dette, ble møtt med et skikkelig sukk, fikk opplyst hvem andre som er sykmeldt og ble "kryssforhørt" om hvorfor jeg trengte mer tid enn "normalen". Har skikkelig dårlig samvittighet nå, og gruer meg til å komme tilbake på jobb. Samtidig føler jeg at sjefen var noe uprofesjonell. Noen tanker/trøstende ord? Anonymkode: 4b861...6cf
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 Kanskje ikke veldig konstruktivt av meg, men for en dust. Du har hatt operasjon. Det er ikke sykemeldt fordi du er litt lei deg. Du har god grunn. For en bæsjklump Anonymkode: 377ac...474 2
Ananas. Skrevet 17. september 2018 #4 Skrevet 17. september 2018 At du nok har en litt uprofesjonell sjef, som også er sliten fordi kabalen ikke går opp om dagen, og at begeret rant over da du ringte. Det er nok ikke personlig, men en kombinasjon av å ikke være proff nok og et lite lass frustrasjon. Når legen sykemelder deg, er det fordi du trenger det. Sjefen din skjønner det nok, han/hun var bare ikke klar for den beskjeden. Ikke grei oppførsel, men så lenge vedkommende ikke har for vane å være ubehagelig, og oppfører seg normalt når du kommer tilbake, ville jeg tenkt at du bare traff på vedkommende på feil tid med feil beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #5 Skrevet 17. september 2018 Jeg ville bare sagt beklager, men det har du faktsik ikke noe med, og lagt vekt på at jeg ikke lyver, og deretter lagt på ved "kryssforhør" Anonymkode: 23492...3bb
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #6 Skrevet 17. september 2018 Sjefen: Hvorfor er du sykmeldt? Meg: Jeg ønsker ikke å fortelle deg diagnosen, men det skyldes ikke forhold på arbeidsplassen Sjefen: Kan vi tilrettelegge noe for deg? Meg: Nei. Det ovenfor er ALT du er forpliktet til å snakke med sjefen om. Syting, klaging, mistenksomhet trenger du ikke å høre på fordi du er sykmeldt og ikke på jobb. Anonymkode: 21887...0a4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 Sjefen din er uprofesjonell og la sine problemer med manglende personale over på deg. Du har gjort alt riktig. Len deg godt tilbake og bli frisk. Anonymkode: 18832...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå