Lattea Skrevet 17. september 2018 #1 Skrevet 17. september 2018 Hei, kanskje noen kan hjelpe meg? Som yrkesfaglærer er jeg spurt om å være kontaktlærer. Jeg er ikke så godt kjent enda med rollen som yrkesfaglærer. Mange sier styr unna. det er mye jobb. Noen her som kan svare meg på hvilke arbeidsoppgaver som ligger under kontaktlærer rollen?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #2 Skrevet 17. september 2018 Kontaktlærerjobben er vanvittig krevende. Man jobber mye gratis for å si det sånn. Jeg ville sagt styr unna. Jeg er på vei ut av skolen nå, nettopp pga kontaklærerjobben. For det er jo ikke mulig å unnslippe det ansvaret, for å si det sånn. Håper du får svar fra flere her inne, for jeg har ikke tid til å svare det mer utfyllende, dessverre. Anonymkode: 24043...e76
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #3 Skrevet 17. september 2018 Hei! Jeg er kontaktlærer på vgs. De oppgavene det innebærer for meg, er: - oppfølging av fravær, anmerkninger og varsler - noen ekstra møter - lede klassens time - sørge for at elevene får viktige beskjeder - hovedansvaret for at klassen fungerer - viktigst: å følge opp elevene og passe på at de har det bra Det er slitsomt, men også veldig, veldig fint å få muligheten til å bli godt kjent med elevene sine. Lykke til! Anonymkode: 191a0...00f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå