Gå til innhold

Rar reaksjon fra katt etter annen katts død.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde to katter, jeg måtte desverre avlive den ene katten forrige uke pga uhelbredelig sykdom :(

han katten jeg har igjen har begynt å oppføre seg rart. Han er 5 år og har aldri vært en leken katt, selv ikke som kattunge.bare veldig kosete. Det hendte noen ganger at han gadd å være med på lekeslossing/koseslossing med den andre katten.

nå har han plutselig blitt kjempe leken og leker i løse lufta, han ruller seg rundt, hopper og "fanger" ting som ikke er der. Han ser også på ting som ikke er der når han leker. Har også begynt å klore på teppene på en leken måte, det har han aldri gjort før. Og han har begynt å kose ENDA mer enn han pleier. 

Er dette pga ensomhet ? Eller er det rett og slett den andre katten som går igjen? 

Nå har det seg seg sånn at jeg skal anskaffe meg en ny kattevenn til han. Kan ikke erstatte den som døde, men tror det vil hjelpe oss.... 

Anonymkode: 32c89...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre! :(

Men katten din er nok glad og fornøyd, fordi han endelig får være i fred. Katter er ikke-sosiale dyr, og lever normalt ikke sammen i naturen. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror aldri jeg har sett katten min så fornøyd som da broren hennes døde. Hun forandret seg fullstendig, ble mer leken, mer kjælen og utrolig mye tøffere. Og forandringen skjedde momentant, antagelig fordi hun så ham død. 

Anonymkode: 68c3a...baf

Skrevet

Godt mulig katten er glad for å være sjef i eget liv nå. Gled deg over at den leker, det er ett godt tegn. Jeg hadde tre katter. Den ene var helt sjef i alle år men ble syk. Vi hadde den hjemme på lånt tid men idet den ble akutt syk begynte de to andre å sloss flere ganger daglig. Vi avlivet sjefen (uff) og jentene fortsatte å sloss i flere uker før det roet seg. Nå, ett år etter, har de begynt å leke og slossingen er helt borte og de har begynt å henge sammen ute. 

Anonymkode: b3d23...4aa

Skrevet

Så det er ikke lurt å få en katt til? 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig katten er glad for å være sjef i eget liv nå. Gled deg over at den leker, det er ett godt tegn. Jeg hadde tre katter. Den ene var helt sjef i alle år men ble syk. Vi hadde den hjemme på lånt tid men idet den ble akutt syk begynte de to andre å sloss flere ganger daglig. Vi avlivet sjefen (uff) og jentene fortsatte å sloss i flere uker før det roet seg. Nå, ett år etter, har de begynt å leke og slossingen er helt borte og de har begynt å henge sammen ute. 

Anonymkode: b3d23...4aa

Ja, det er jo veldig koselig og morsomt at han holder på sånn 😻 han har alltid vært ekstremt kosete men ikke leken. Han var også veldig kosete med den andre katten, han pleide å spoone med henne og vaske henne. Men nå har han blitt enda litt mer kosete og skal kose hele tiden og på andre måter enn han har gjort før. 

Skrevet
11 timer siden, Kaffefrøken skrev:

Så trist å høre! :(

Men katten din er nok glad og fornøyd, fordi han endelig får være i fred. Katter er ikke-sosiale dyr, og lever normalt ikke sammen i naturen. 

Forvillede katter lever ofte sammen i grupper naturlig. Hokatter hjelper ofte hverandre med å ta vare på ungene, ungene får lov å die av alle mødrene. Katter kan være bitre fiender, men også bli veldig knyttet til hverandre. Min katt har nabokatter, noen hater hun, mens hun leker med andre.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sett det litt an, evt tatt inn en fosterhjemskatt via DB, så kan dere beholde den om de blir gode venner, hvis ikke kan den adopteres av noen andre.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Tvist skrev:

Forvillede katter lever ofte sammen i grupper naturlig. Hokatter hjelper ofte hverandre med å ta vare på ungene, ungene får lov å die av alle mødrene. Katter kan være bitre fiender, men også bli veldig knyttet til hverandre. Min katt har nabokatter, noen hater hun, mens hun leker med andre.

Det kommer an på tetthet av katter. Noen steder er det rett og slett for mange katter, og de lærer derfor å akseptere hverandre. Klart, søsken går bedre overens enn det en "fremmed" katt vil gjøre. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det i det tilfelle. Høres ut som katten din lever lykkelig nå som alene katt. 

Det fins puser som er veldig fornøyde og glade i hverandres selskap. Men det fins veldig ofte det motsatte også. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, exictence skrev:

Jeg tror ikke det i det tilfelle. Høres ut som katten din lever lykkelig nå som alene katt. 

Det fins puser som er veldig fornøyde og glade i hverandres selskap. Men det fins veldig ofte det motsatte også. 

Han var glad og fornøyd sammen med den andre katten også, koste mye og de sov sammen og var gode venner og holdt seg sammen når de var ute. Men han har aldri vært noe særlig leken før, bare med den andre katten da de en sjelden gang lekesloss, var ikke noe aggressivt rundt det. Også har han blitt mer kosete enn før, søker liksom mer oppmerksomhet og koser på nye måter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...