Gå til innhold

Det gleder meg at denne jenta ble bitt av reven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo knapt en mm skrape.  Skjønte ikke at hun turte å lokke til seg et vilt dyr på den måten.

• Liker 2
Skrevet

Den pittelille skrapen der! Men håper hun lærte noe. 

• Liker 1
Skrevet

Det var dumt gjort og en veldig liten skrape, men det gleder meg aldri at folk skader seg. Å bli bitt av rev er ikke bare-bare, da den kan være bærer av sykdommer som er farlig for mennesker. 

• Liker 1
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet (endret)

Reven, et ekte rovdyr. Lurer på hva den vil, denne som lever et brutalt og stort sett veldig kort liv i naturen, er utstyrt med våpen flere steder på kroppen og stort sett er styrt av instinkter om å overleve. Hva vil nå vel dette ville dyret på min veranda? Jeg vet! Det vil kose!

Endret av HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Det er ingen jente i den artikkelen som ble bitt av en rev. Det er en 25 år gammel kvinne som ble bitt av en rev.

Så hvor er denne jenta du snakker om ?

• Liker 3
Skrevet

Spennende å se en rev på så nært hold.

Det er viktig å vise folk at reven er et vilt dyr, ikke et kosete kjæledyr. Jeg tror denne kvinnen gjorde det som sikkert veldig mange andre i hennes situasjon ville ha gjort. Smart var det ikke, men det er lett å la seg rive med.

• Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg lurer mest på hvorfor hun ringte avisen? Stort oppmerksomhetsbehov?

Gjest Stella Rose
Skrevet

Jeg så en rev springe over veien, faen at jeg ikke ringte avisa.....:sarkasme:

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)
14 hours ago, Parasoll said:

Hva da?

Reven trodde vel sokken var noe den kunne spise, de har gitt denne reven mat tidligere, hvordan kunne hun vite at reven skulle ta en smakebit av tåa hennes?

Hendelig uhell, hadde hun sittet uten sokker og reven bitt henne til blods og ellers gått til angrep, hadde det vært noe helt annet.

Dette er et tilfelle av "mistaken identity" mellom et dyr som generelt er forsiktig og "snapper" til seg maten, for å spise det lengre unna, og en dame som, naturlig nok, ikke så dette komme.

Hvorfor hun lokket på reven uten å ha noe å gi, var dumt, ergo trodde vel reven at sokken var mat.

Hva det har i avisen å gjøre, er en helt annen sak, utover clickbate-fenomenet til Vredens Gnag.....hadde de ikke hatt video, hadde vi fått et bilde med overskriften "Monster-rev skambet kvinne".

Endret av HankySpanky
Skrevet
7 minutter siden, HankySpanky said:

Reven trodde vel sokken var noe den kunne spise, de har gitt denne reven mat tidligere, hvordan kunne hun vite at reven skulle ta en smakebit av tåa hennes?

Ved å ikke være så naiv når det kommer til ville dyr. Jeg er neppe den eneste som skjønner at slike dyr kan bite, og at det kan være svært farlig hvis de gjør det på grunn av sykdommer.

Skrevet

Hva slags nyhetsverdi tenker hun at dette har, utover å drite ut seg selv? Er ikke sånn at folk ikke vet at ville dyr gjerne angriper... :fnise:

Gjest HankySpanky
Skrevet
25 minutter siden, Anonymbruker3 said:

Ved å ikke være så naiv når det kommer til ville dyr. Jeg er neppe den eneste som skjønner at slike dyr kan bite, og at det kan være svært farlig hvis de gjør det på grunn av sykdommer.

Ville dyr kommer som regel ikke bort å biter deg, dette var en kjent kar i de traktene der.

Antakelig har de sluppet kjøtt rett foran sine egne føtter for å få reven nærmest mulig tidligere, oppførselen til reven indikerer dette.

Da er det i såfall gjøken som svarer "nei" når hun spør om den er farlig som er idioten her.

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)
22 minutter siden, k75g said:

Hva slags nyhetsverdi tenker hun at dette har, utover å drite ut seg selv? Er ikke sånn at folk ikke vet at ville dyr gjerne angriper... :fnise:

Det var ikke noe angrep, du ser at reven lurer på hvor maten er og prøver seg på nærmeste objekt, en sokk med en fot i.

Endret av HankySpanky
Skrevet (endret)
5 minutter siden, HankySpanky skrev:

Det var ikke noe angrep, du ser at reven lurer på hvor maten er og prøver seg på nærmeste objekt, en sokk med en fot i.

Og? Det forandrer ikke poenget mitt. Er du typen hennes? :fnise: Er jo et angrep uavhengig av grunn, du flisespikker.

Endret av urodela
Gjest HankySpanky
Skrevet
2 minutter siden, k75g said:

Og? Det forandrer ikke poenget mitt. Er du typen hennes? :fnise: Er jo et angrep uavhengig av grunn, du flisespikker.

Det er ikke et angrep.

Et angrep indikerer aggresjon med hensikt om å skade, som om en rev er et ondskapsfullt og farlig rovdyr for mennesker.

Et forsøk på stjele til seg mat, er en naturlig ikke-agressiv oppførsel og typisk rev og andre opportunister, det indikerer at dyret ikke er farlig men at man ikke skal tulle rundt.

DET er forskjellen

Skrevet
1 minutt siden, HankySpanky skrev:

Det er ikke et angrep.

Et angrep indikerer aggresjon med hensikt om å skade, som om en rev er et ondskapsfullt og farlig rovdyr for mennesker.

Et forsøk på stjele til seg mat, er en naturlig ikke-agressiv oppførsel og typisk rev og andre opportunister, det indikerer at dyret ikke er farlig men at man ikke skal tulle rundt.

DET er forskjellen

Du flisespikker igjen. La oss si du har rett! Poenget mitt står fremdeles: ville dyr er ikke tamme, det er ikke noe nytt at man kan bli skadet i nærkontakt med ville dyr. Fornøyd nå?

Skrevet

Som Cathrine selv sier: 

– Jeg lokket på den for den så sulten ut, men jeg hadde ikke noe mat. 

Nei, men da så....😂

https://www.oa.no/dyrehistorier/valdres/nyheter/her-gjor-den-sote-reven-revestreker/s/5-35-711181

• Liker 6
Skrevet

Hva i alle dager driver hun og babler om "sjokk" og "sjokkert" for? Hun står centimeter fra et vilt dyr, og  hadde ikke i sin villeste fantasi sett for seg at den kunne bite henne? Makan til dum kjerring. Enkelte altså....

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...