Gå til innhold

Hund i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en hund på 10 mnd som jeg ofte går tur i skogen med. Der kan han løpe fritt og jeg drar dit hvertfall x3 i uka. Det tar ca. 15 min å kjøre dit. Jeg trener også på et treningssenter i nærheten av den turplassen, og har tenkt litt på om det er forsvarlig nå som temperaturen har sunket å la hunden være i bilen mens jeg trener? (Selvfølgelig etter å ha gått tur slik at han er sliten) Trener ca. en time - 5 kvarter. Hadde spart meg mye tid å slippe å kjøre frem/tilbake to ganger.

Hunden er mye i bilen når jeg svinger inn og handler på vei hjem fra tur etc.. men har ikke vært lenger alene enn maks 30 min. Da pleier han bare å sove og er rolig/avslappet når jeg kommer tilbake. 

Utenfor treningssenteret er det ikke allverdens trafikk, er bare for de som er der for å trene og ligger et stykke fra hovedveien.

Er det OK å la hunden ligge i bilen en times tid? Dette gjelder jo selvfølgelig ikke om det er veldig varmt eller kaldt. 

Anonymkode: 48761...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om bilen står i skyggen ser jeg ikke noe problem med det. Du kan eventuelt også levne et vindu med litt åpning for god lufting. 

Anonymkode: fbd60...10b

• Liker 1
Skrevet

Det går fint, men ha med skål og vann til hunden som den kan ha tilgang på i bilen mens du trener. Særlig siden det er etter tur. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det går nok helt fint! Skal hunden ligge i ro etter å ha vært i aktivitet kan jeg anbefale fleece/vinterdekkenet til Back On Track når det er kaldt ute. Da unngår man at hunden blir kald og stiv. Viktig å ha med vann og skål til hunden.

Hvilken rase er det snakk om? 😊

Endret av Snorkfrøken
  • Liker 1
Skrevet

Det går nok helt fint!

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Sirinna skrev:

Det går fint, men ha med skål og vann til hunden som den kan ha tilgang på i bilen mens du trener. Særlig siden det er etter tur. :)

Tusen takk! Han får selvfølgelig tilgang til vann og får fri tilgang i hele bilen. Ikke bur/sele. :)

3 minutter siden, Snorkfrøken skrev:

Det går nok helt fint! Skal hunden ligge i ro etter å ha vært i aktivitet kan jeg anbefale fleece/vinterdekkenet til Back On Track når det er kaldt ute. Da unngår man at hunden blir kald og stiv. Viktig å ha med vann og skål til hunden.

Hvilken rase er det snakk om? 😊

Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de, takk fof tips!  Det er verdens skjønneste labrador❤

1 minutt siden, Majott skrev:

Det går nok helt fint!

Tusen takk for svar! Får så lett dårlig samvittighet ovenfor hunden, min største skrekk er at han skal ha det ubehagelig! Men virker som han sover hele tiden når han ligger alene i bilen. Ligger som regel krøllet i en ball i forsetet eller på rygggen med bena til værs i baksetet når jeg kommer tilbake😍

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Han får selvfølgelig tilgang til vann og får fri tilgang i hele bilen. Ikke bur/sele. :)

Tusen takk for svar! Skal sjekke ut de, takk fof tips!  Det er verdens skjønneste labrador❤

Tusen takk for svar! Får så lett dårlig samvittighet ovenfor hunden, min største skrekk er at han skal ha det ubehagelig! Men virker som han sover hele tiden når han ligger alene i bilen. Ligger som regel krøllet i en ball i forsetet eller på rygggen med bena til værs i baksetet når jeg kommer tilbake😍

Høres koselig ut det, men håper for din skyld og hund sin at du har han i bur når du kjører. 

Hilsen en som selv har labrador. 

Anonymkode: 59c67...03f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres koselig ut det, men håper for din skyld og hund sin at du har han i bur når du kjører. 

Hilsen en som selv har labrador. 

Har sikkerhetssele for hund. :) Skulle gjerne hatt bur, men da må jeg kjøpe ny bil da jeg ikke har plass.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sikkerhetssele for hund. :) Skulle gjerne hatt bur, men da må jeg kjøpe ny bil da jeg ikke har plass.

Supert at du hvertfall har sele 😀

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som han har det kjempefint og trives! Jeg har selv en Labrador, og jeg vet at når han har bena til værs så er han så avslappet som det er mulig å bli :) 

Skrevet

Passs på at den har vann og får nok luft, så går det nok bra :) Kan være lurt å legge på den ett dekken, da den fort blir kald etter aktivitet.. 

Men vurder seriøst å kjøpe ett bur! 

Anonymkode: 1e43f...67c

Skrevet

Det er ikke så kaldt ute ennå så det er ingen problem for en labrador å ligge i bilen mens du trener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...