Gå til innhold

Når far har dårlig påvirkning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en sønn på 11 år. Hans far snakker ned om meg for å oppheve seg selv. Vår sønn blir lei seg og forteller det til meg. Minuttet etter kan han slenge mot meg det hans far har sagt om meg og være like vemmelig. Etterpå angrer han seg syk. Det nytter ikke å snakke fornuftig med faren om dette. Jeg er frustrert og maktesløs! Mest av alt for min sønns del. 

Anonymkode: 1a001...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv narsissisten ut av huset.

Anonymkode: c3273...0ea

Skrevet

Glemte å skrive at vi ikke bor sammen.

Skrevet

Dere bor ikke sammen?

Anonymkode: 2a524...bda

Skrevet

Nei vi gikk fra hverandre for flere år siden. Når min sønn kommer fra han så forteller han meg hva dritt faren har slengt om meg gjennom tårer. I ettertid kan han slenge masse drittet ordrett når han ikke får det som han vil eller også på tull. 

Skrevet

Der den ene parten svikter, er det den andres oppgave å beskytte barnet. Prøv å snakke med far, deretter felles samtale hos familievernkontoret. Vil barnet være hos far?

• Liker 10
Skrevet

Ordne bevis. Konfronter far skriftlig eller liknende og når du har nok bevis, legg frem for familievernkontoret.

• Liker 5
Skrevet

Nei han vil helst ikke være hos faren men avtalen om samvær er blitt satt i retten og derfor har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Takk for svar:)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi gikk fra hverandre for flere år siden. Når min sønn kommer fra han så forteller han meg hva dritt faren har slengt om meg gjennom tårer. I ettertid kan han slenge masse drittet ordrett når han ikke får det som han vil eller også på tull. 

Ta kontakt med familivernkontoret. Å snakke dritt om den andre forelderen på den måten til et barn er veldig skadelig, og det må ta slutt så fort som mulig.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei han vil helst ikke være hos faren men avtalen om samvær er blitt satt i retten og derfor har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Takk for svar:)

Men en 11 åring har vel rett til å bli hørt i stor grad?

Skrevet

Hans ønsker skal lyttes til når 7 år og snart er han 12, da skal det legges avgjørende vekt på hans ønsker. Kontakt advokat igjen for det rettslige. Ta kontakt med helsesøster på skolen og spør om hun kan ha noen samtaler med han, for det høres ut som han lider under konflikten med lojalitetskonflikt, videre går det utover barnets selvfølelse når sen andre snakker nedsettende om mamma/ pappa ettersom barnet er en del av dere. Fint om han har noen andre voksne enn dere å prate med😊

• Liker 10
Skrevet

Kan hende du er like ille som beskriver han som dritt faren? Er det noe du nevner for sønnen deres? 

Anonymkode: 0aab1...418

• Liker 1
Skrevet

Har ikke skreve noen plass at han er en dritt far! Takk for svar folkens🙌🏻👍

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Tutte skrev:

Ta kontakt med familivernkontoret. Å snakke dritt om den andre forelderen på den måten til et barn er veldig skadelig, og det må ta slutt så fort som mulig.

Fedre som holder på slik, er en fare for barna og for barnas forhold til mor, og slike fedre må straks få permanent forbud mot å treffe sine barn, i hvert fall fram til barna er blitt voksne.

Anonymkode: 01d78...695

• Liker 9
Skrevet

😣 nå sist hadde han sagt at jeg ikke var voksen nok til å være mor! At jeg ikke var streng nok. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

😣 nå sist hadde han sagt at jeg ikke var voksen nok til å være mor! At jeg ikke var streng nok. 

Er du det da? Tipper vel det ligger mer til grunn her.. 

Anonymkode: 6ca24...3ca

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du det da? Tipper vel det ligger mer til grunn her.. 

Anonymkode: 6ca24...3ca

Dersom TS er en utilstrekkelig forelder er det uansett ikke greit å snakke til deres felles sønn om dette. Da må far ta tak på en helt annen måte. 

• Liker 14
Skrevet

Vel.. dette er jo ekstremt vanlig at det blir gjort fra mor sin side  mot far også. At sønnen din gjentar  det viser vel til at det ligger en del sanning i det.

Anonymkode: 74e17...ba4

Skrevet
7 timer siden, Viktualia skrev:

Dersom TS er en utilstrekkelig forelder er det uansett ikke greit å snakke til deres felles sønn om dette. Da må far ta tak på en helt annen måte. 

Her er det barnefar som er utilstrekkelig og skadelig for barnet og barnets mor. Barnevernet må kunne involveres for å hindre at barnefar skal kunne ha kontakt med barnet for framtida. Fedre (og menn generelt) er en konstant fare for kvinner og barn.

Anonymkode: 01d78...695

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har en sønn på 11 år. Hans far snakker ned om meg for å oppheve seg selv. Vår sønn blir lei seg og forteller det til meg. Minuttet etter kan han slenge mot meg det hans far har sagt om meg og være like vemmelig. Etterpå angrer han seg syk. Det nytter ikke å snakke fornuftig med faren om dette. Jeg er frustrert og maktesløs! Mest av alt for min sønns del. 

Har du dokumentasjon på dette ? Eller kun sønnens ord ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...