Fjelltopp Skrevet 16. september 2018 #1 Skrevet 16. september 2018 Jeg fant en flott sofa på chilli.no som jeg ville kjøpe , men de krever personnummeret mitt. Så da avbrøt jeg det kjøpet , syns det var skummelt. Er dette vanlig ? Noen som vet litt om slikt her ?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #2 Skrevet 16. september 2018 Ikke uvanlig å oppgi personnummer om man skal betale med faktura eller konto/avbetaling. De vil nok foreta en kredittsjekk. Anonymkode: 69a4c...67a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 8 minutter siden, Fjelltopp skrev: Jeg fant en flott sofa på chilli.no som jeg ville kjøpe , men de krever personnummeret mitt. Så da avbrøt jeg det kjøpet , syns det var skummelt. Er dette vanlig ? Noen som vet litt om slikt her ? Dersom du velger kredittkort, må du da også oppgi personnummer? Ved faktura er selger avhengig av/prosessen blir betydelig enklere med personnummeret ditt, dersom han må fremme sak for forliksrådet eller starte inkassoprosess, om du ikke betaler. Jeg vil tro det er forklaringen. På mange sider jeg har bestilit fra så kan jeg velge om jeg vil hoppe over fødselsnummer, men jeg betaler alltid med kredittkort ved nettkjøp. Da har jeg sikkerhet i kortet. Anonymkode: 744f1...cc0
Fjelltopp Skrevet 16. september 2018 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på . Jeg har alltid betalt direkte via bankkort, men sofaen må jeg betale i rater , så klikket på å betale over 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå