AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #1 Del Skrevet 16. september 2018 Hei. Jeg og kjæresten vil en dag reise til Bahamas. Vi har aldri vært der, men han har lest og sjekket ut mye på nettet. Mener det er et utrolig bra sted, noe av det beste i verden. Selv er jeg veldig glad i greske øyer, men er selvsagt åpen for å reise andre steder. Men han snakker som at Bahamas er noe som overgår alt. Det er ikke Syden det her, det er noe helt annet og mye bedre, sier han. Da blir forventingene mine skyhøye. Til dere som har vært i Bahamas. Er det så fint der? Gleder meg veldig til å prøve stedet da😀😀😀 Anonymkode: 88149...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 17. september 2018 #2 Del Skrevet 17. september 2018 Nå består Bahamas av mange øyer så jeg regner med at det er Nassau han har lest seg opp på. Det er den største øya og det er hit cruiseskipene kommer . Her finner finner du og Hotel Atlantis på Paradise Island. Først. Ikke reis dit om høsten da orkaner gjerne stikker innom Bahamas på vei mot Florida. Om sommeren er det bedre men veldig varmt og januar, februar er sånn 25 til 27 grader omtrent . Sånn norsk sommer temperatur. Vær obs på at selve Nassau er ganske fattig og endel slum der og ikke helt trygt å ferdes rundt. Endel cruispassasjerer ble ranet under utflukter for noen år siden og jeg har selv kjørt forbi slumstrøkene der og hadde ikke vandret rundt på egenhånd. Derimot Atlantis Hotel på Paradis Island er et kjempestort anlegg og der er vakter i dørene og der er det trygt å være . Bare turister der pluss de som jobber. Følte hvertfall at det var greit. Du finner flere videoer på you tube derfra så ta en kikk på de så får du litt feelings av hvordan det er der. Det er dyrt da å reise dit og bo der. Hotellanlegget er fint, mye å ta seg til men personlig så synes jeg vel både Aruba, Mexico, Thailand og Vietnam er bedre. Foruten Nassau så har jeg og besøkt Freeport Bahamas. Denne øya ligger bare noen timers tur fra Fort Lauderdale. Liten og rolig øy som har noen fine hotelanlegg. Dyrt her og. Norwegian flyr direkte fra Oslo til Fort Lauderdale eller Miami og man kan ta videre fly derfra til Nassau. Eller man kan ta en ukes cruise med et av skipene som går innom Nassau og tilbringe en hel dag der på Atlantis Hotel og se om man har lyst til lang ferie der senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #3 Del Skrevet 17. september 2018 Takk for svar ☺ Ja det er Nassau han tenkte på. Gleder meg jo og spesielt å besøke øya med alle grisene. Men føler han hauser det opp og ingenting kan sammenlignes med den øya. Kanskje han får en annen oppfatning når han har vært det selv. Håper at det er fint der selv jeg altså. Synd at det er så mye fattigdom der. Det er bare trist. Takk for mange fine tips. Skal sjekke ut YouTube og for litt mer info. Skal bli fint uansett å reise med den man er glad i😊 Anonymkode: 88149...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #4 Del Skrevet 17. september 2018 Det er fint, men langt ifra det fineste stedet synes jeg. Selv elsket jeg Zanzibar mer (eller eventuelt sør for Mombasa i Kenya for en litt billigere versjon av samme strendene, Diani Beach og Galu beach) eller Panama har en øy som heter San Blas. Det er absolutt det flotteste jeg noensinne har opplevd. Og ingen store resorthoteller som ødelegger fredeligheten, med mindre det er dét dere ønsker. Papa new guinea. Guadeloupé i Karibien. Tulum i Mexico. Anonymkode: 4594f...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #5 Del Skrevet 17. september 2018 Hadde heller dratt til Maldivene igjen😍 Anonymkode: 02e25...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #6 Del Skrevet 17. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fint, men langt ifra det fineste stedet synes jeg. Selv elsket jeg Zanzibar mer (eller eventuelt sør for Mombasa i Kenya for en litt billigere versjon av samme strendene, Diani Beach og Galu beach) eller Panama har en øy som heter San Blas. Det er absolutt det flotteste jeg noensinne har opplevd. Og ingen store resorthoteller som ødelegger fredeligheten, med mindre det er dét dere ønsker. Papa new guinea. Guadeloupé i Karibien. Tulum i Mexico. Anonymkode: 4594f...1b0 Takk for svar 😊Jeg liker at det er liv, men ikke for mye av det heller. Jeg er nok mer glad i greske øyer og det er han klar over. Men jeg er åpent for flere fine steder i verden. Skal bli spennende å se hva han mener når vi har vært der. At det er fint er ingen tvil om, men verdens beste øy er å ta i syns jeg. Jeg liker best når det er mer jordnært og ikke for stivt. Mange land er jo nettopp det. Jordnære og vakre❤ Anonymkode: 88149...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Del Skrevet 17. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde heller dratt til Maldivene igjen😍 Anonymkode: 02e25...af6 Maldivene ser helt utrolig ut❤ Ikke vært der, men har sett bilder. VAKKERT!😍😍😍 Anonymkode: 88149...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2018 #8 Del Skrevet 18. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fint, men langt ifra det fineste stedet synes jeg. Selv elsket jeg Zanzibar mer (eller eventuelt sør for Mombasa i Kenya for en litt billigere versjon av samme strendene, Diani Beach og Galu beach) eller Panama har en øy som heter San Blas. Det er absolutt det flotteste jeg noensinne har opplevd. Og ingen store resorthoteller som ødelegger fredeligheten, med mindre det er dét dere ønsker. Papa new guinea. Guadeloupé i Karibien. Tulum i Mexico. Anonymkode: 4594f...1b0 Papa New Guinea er mye slum og kriminalitet, og kan være et farlig sted å ferdes. Ikke noe særlig utbygget for turisme, dårlig standard på det som finnes av hoteller. Anonymkode: 2f28c...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2018 #9 Del Skrevet 24. september 2018 Reiste med cruiseskip fra Miami til en øy som er eiet av total caribbean, husker ikke hva den heter, men er i Bahamas. Veldig fint. Vannet i Bahamas er det klareste jeg har sett, så ut som et basseng. Deretter dro vi til nassau. Følte vi hadde for liten tid der, så kanskje jeg har feil inntrykk. Men de lokale er jææævlig slitsomme! Var på en nydelig strand der, men igjen folka ødela det, de skulle selge/prakke på deg alt fra bananbåter, brus, vannskuter til kokain 😡 man kunne til og med få en «prøve» før man kjøpte. Ødela mitt inntrykk dessverre Anonymkode: 8b285...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #10 Del Skrevet 25. september 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiste med cruiseskip fra Miami til en øy som er eiet av total caribbean, husker ikke hva den heter, men er i Bahamas. Veldig fint. Vannet i Bahamas er det klareste jeg har sett, så ut som et basseng. Deretter dro vi til nassau. Følte vi hadde for liten tid der, så kanskje jeg har feil inntrykk. Men de lokale er jææævlig slitsomme! Var på en nydelig strand der, men igjen folka ødela det, de skulle selge/prakke på deg alt fra bananbåter, brus, vannskuter til kokain 😡 man kunne til og med få en «prøve» før man kjøpte. Ødela mitt inntrykk dessverre Anonymkode: 8b285...f13 Takk for svar🙂Det hørtes ikke særlig bra ut den masingen. Blir nervøs hvis det blir for mye😅 Resten hørtes bra ut. Han vil vi skal ta båten ut til den øya hvor grisenen er. Det tror jeg kan bli ganske så fin opplevelse. Anonymkode: 88149...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå