Gå til innhold

Informasjon til arbeidsgiver og IVF-behandling

Gjest Espera

Anbefalte innlegg

Gjest Espera

Dere med erfaring fra IVF, hvordan har dere gjort dette? Har dere vært åpne ovenfor arbeidsgiver? Regner jo med at det kommer til å bli noe fravær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Vi er ikke igang med IVF enda, men står på venteliste, og jeg har valgt å være åpen om dette til arbeidsgiver. Jeg har gått på tre Pergo-kurer, og var jo i en periode til lege omtrent annenhver dag, og da syntes jeg det var greit å informere om at jeg ikke er hypokonder :ler: Jeg har foreløbig ikke informert så mange av kollegaene mine, men har sagt ifra til de jeg jobber mest sammen med og som derfor ble mest berørt av at jeg var en del borte. Når jeg skal være borte i forbindelse meg egguttak etc., tror jeg jeg vil informere alle for å hindre sladring og spekulasjoner i gangene (for det blir det nok av på min arbeidsplass...). Synes dette har vært en okay strategi, men er usikker på om det taler til min fordel når jeg nå snart vil søke fast stilling her, iom. at arbeidsgiver da vet at jeg planlegger å bli gravid i nær framtid, men den tid den sorg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har informert arbeidsgiver og mine nærmeste kollegaer. Man blir jo borte fra jobb innimellom, og det er veldig greit for meg at de vet hvorfor jeg er borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man behøver å informere arbeidsgiver hvis man ikke ønsker det. Egen helse og hva slags behandlinger man får er konfidensielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo begrenset hvor mange egenmeldingsdager man har...? Hvordan løser man dette mht arbeidsgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg informerte ikke sjefen min om det, har ikke noe godt forhold til henne. Man får sykemelding under egguthenting og innsetting. Jeg fikk for tre dager. Var bare borte to dager i tillegg til det så det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Når vi skal igjennom ICSI-behandlingen, kommer jeg ikke til å informere nærmeste leder da jeg ikke har noen som helst tilllit til vedkommende i forhold til personlige anliggender. Arbeidsgiver har uansett ingen krav om å vite hvorfor jeg er sykmeldt/ta egenmelding, og jeg har ikke tenkt å informere om dette før etter jeg eventuelt er gravid.

Ønsker heller ikke å informere "hele verden" i forhold til kommende ICSI-forsøk for å slippe det enorme forventningspresset. Og tenk om det ikke klaffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...