Gå til innhold

Mageknip og gravid, er det vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt denne helgen med en del mageknip. Smertene ligger øverst i magen rett under ribbeina og over navlen. Fredagskveld  kom mageknipen plutselig og var utrolig vond. Den gikk over etter noen timer. Lørdag var alt fint men nå søndagskveld kom mageknipen tilbake. Jeg klarer ikke stå oppreist for det gjør så vondt, noe som igjen går utover bekkenet siden jeg har bekkenløsning.

Er det normalt med slik mageknip? Er 21+2 idag. Eller er det nødvendig å ringe legevakt?

Anonymkode: aae13...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var plaget med ganske sterke magesmerter fra uke 20 i mitt svangerskap. Fikk beskjed om å ha lav terskel for å ringe legevakt. Ble innlagt 3 ganger, uten at de fant noe galt. Det ga seg etter fødsel.

Anonymkode: 0eb5c...3d2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var plaget med ganske sterke magesmerter fra uke 20 i mitt svangerskap. Fikk beskjed om å ha lav terskel for å ringe legevakt. Ble innlagt 3 ganger, uten at de fant noe galt. Det ga seg etter fødsel.

Anonymkode: 0eb5c...3d2

Huff😞 det er helt grusomt.. merkelig de ikke fant noe, men du har nok hatt mye verre smerter enn meg da.

Mine plager gir seg når jeg ligger, men kommer fort tilbake når jeg reiser meg igjen. Vet ikke om det er en god nok grunn å ringe legen for.

Skrevet

Jeg får luftsmerter i diafragma. Altså midt mellom puppene rett nedenfor der bh-båndet går. Kan ikke bøye meg forover eller sitte med dårlig holdning, for da får jeg det. Går over når jeg ligger på ryggen. Er visst fordi livmor presser magen opp til spiserøret, eller noe sånt. 

Anonymkode: ee486...014

Skrevet

Det kan være luftsmerter , sykt vondt ... ikke farlig men veldig smertefull..

Anonymkode: f8f5d...da9

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Ja, helt jævlig. Så ut som en ballong fra 2 mnd. Fikk så vondt at jeg trodde jeg skulle stryke med. Lå i badekaret med kaldsvetting. Måtte ringe sykebilen for jeg var alene og klarte ikke gå engang. Viste seg å være luft i magen når jeg kom til legevakta. Sykt flaut... 

Skrevet
1 minutt siden, R730 skrev:

Ja, helt jævlig. Så ut som en ballong fra 2 mnd. Fikk så vondt at jeg trodde jeg skulle stryke med. Lå i badekaret med kaldsvetting. Måtte ringe sykebilen for jeg var alene og klarte ikke gå engang. Viste seg å være luft i magen når jeg kom til legevakta. Sykt flaut... 

Hehe lo litt av denne, men det er helt sinnsykt vondt så er jo ikke rart man blir redd og bekymret!  Tror ikke du trenger være flau. Vet om ei som ringte ambulansen for hun hadde så vondt i magen at hun trodde hun skulle dø.. I ambulansen på vei til sykehuset prompet hun en stor illeluktende prump, og da var hun helt fin så ambulansen snudde å kjørte henne hjem igjen 😂

Skrevet

Du bør bare være litt obs på at smerter øverst i magen kan også være svangerskapsforgiftning. Det er ho veldig tidlig å få det i andre trimester og det er mest sannsynlig luftsmerter. Men ta en tur til legen i morgen med urinprøve og få en blodtrykkskontroll 😊

Anonymkode: 43e53...ce1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...